خبرگزاری کار ایران

همه چیز به الهلال بستگی دارد

استقلال انتخاب می‌کند؛ بازی با الدحیل یا ذوب آهن

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۵۵

استقلالی‌ها مقابل گسترش فولاد راه رفتند و نظاره‌گر بازیکنان حریف بودند که اگر غیر این بود نتیجه دیگری به دست می‌آمد تا اکنون دغدغه بازگشت به رتبه سومی یا دومی لیگ اردوگاه آبی را فرانگیرد.

به گزارش ایلنا، استقلال به دلیل تساوی مقابل گسترش فولاد تبریز اکنون در لیگ جایگاه چهارمی را دارد که این رتبه یعنی خداحافظی با سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا از راه لیگ. گرچه استقلال در فینال جام حذفی شانس بیشتری در قیاس با خونه به خونه لیگ یکی دارد و از این راه می‌تواند به سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا دست یابد اما آنچه در آستانه بازی حیثیتی با الهلال عربستان نگران کننده می‌نماید این است که همان بی‌انگیزگی‌ها که در بازی با گسترش فولاد تبریز منجر به از دست رفتن رتبه چهارمی شد، در بازی با الهلال هم تکرار شود و احیانا استقلال جایگاه خود را از کف داده و در گروه آسیایی دوم شود.

مصاحبه وینفرد شفر بعد از بازی با گسترش فولاد کاملا گویای نگرانی‌های پیرمرد آلمانی از رفتارهای بازیکنان بود. جایی که سرمربی آبی‌ها راهی جز به کار بردن این جمله نداشت: «بازیکنانم در20 دقیقه آخر بازی با گسترش فولاد راه می‌رفتند.» این جمله نشان می‌دهد که بازیکنان استقلال هرگز نتوانسته‌اند خواسته‌های سرمربی خود را در دقایق پایانی بازی با گسترش فولاد به اجرا بگذارند. وضعیتی که بیم تکرار آن در بازی با الهلال عربستان را نیز قوت می‌بخشد. حال شاید بازیکنان استقلال به واسطه 2 بازی باقیمانده در لیگ همچنان فرصت بازگشت به رتبه دومی را که حالا از دست رفته، برای خود محتمل بدانند اما در لیگ قهرمانان آسیا چنانچه استقلال مقابل الهلال شکست بخورد و از آن سو العین موفق به کسب پیروزی مقابل الریان شود که احتمالش کم نیست، آنگاه جای استقلال و العین عوض می‌شود و آبی‌ها باید در مرحله بعد با تیم الدحیل بازی کنند. دیداری که به مراتب دشوارتر از بازی با ذوب‌آهن ایران است. 

استقلال در صورت حفظ جایگاه اولی در گروه خود به احتمال فراوان با ذوب‌آهن بازی می‌کند که به لحاظ روانی رویارویی با چنین تیمی به مراتب شرایط بهتری را پیش روی استقلال قرار خواهد داد تا اینکه آبی‌ها مجبور به بازی با الدحیل باشند. ضمن اینکه تیم‌های اول گروه از این امتیاز برخوردارند که بازی برگشت در مرحله بعد را در خانه برگزار کنند که استقلال در صورت حفظ این جایگاه می‌تواند بازی رفت را در اصفهان و بازی برگشت را در تهران مقابل ذوبی‌ها برگزار کند و از شانس بیشتری برای عبور از این مرحله بهره‌مند باشد. چالش‌های بازی با تیم الدحیل قطر کم نیست. این تیم متشکل از بهترین بازیکنان، همین حالا به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود و نتایجش کاملا گویای وضعیت فنی مناسبش است.

الدحیل تا قبل از بازی آخر 15 امتیاز به دست آورده و تمام رقباش را یکی پس از دیگری شکست داده است. آنها در 5 بازی خود 12 بار موفق به گلزنی مقابل رقبا شده‌اند و تنها 6 گل خورده‌اند. وضعیت هجومی الدحیل فوق‌العاده است و آنها به لحاظ دفاعی نیز شرایط بسیار مطلوبی را تجربه می‌کنند. در مقابل استقلال هم اوضاع رو به راهی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و با شکست دادن همین الهلال که فردا در کویت به اصطلاح میزبانی را برعهده دارد به آسیا فهماند در فصل جدید برای رسیدن به موفقیت‌های تازه‌ای گام به میدان گذاشته است اما پرواضح است که استقلال باید تا می‌تواند از مواجهه با تیم‌های بزرگ غرب آسیا دوری کرده و رویارویی با این تیم را به مراحل بالاتر موکول کند.

بدون شک اگر استقلال موفق به حفظ صدرنشینی شود و در مرحله بعد ذوب‌آهن را هم شکست دهد فرصت بزرگی برای تقویت فنی خود خواهد داشت که ثمرات اضافه شدن بازیکنان جدید در مراحل بالاتر استقلال را با انسجام تاکتیکی بیشتری به مصاف تیم‌های بزرگی نظیر همین الدحیل خواهد فرستاد و شانس آبی‌ها را برای صعود به فینال این رقابت‌ها فزونی می‌بخشد. به واقع اگر استقلال مدیریت کافی در دوری از تیم‌های قدر منطقه غرب را در این مرحله داشته باشد، می‌تواند با تقویت تاکتیکی و جذب بازیکنان جدید در مراحل یک چهارم نهایی امیدوار به عبور از سد اینگونه تیم‌ها باشد و حتی از منطقه غرب آسیا به فینال این رقابت‌ها صعود کند. البته رسیدن به چنین موقعیتی تنها با مدیریت بازی‌ها به دست نمی‌آید و بازیکنان استقلال باید انگیزه‌های خود را در این رقابت‌ها حفظ کنند. با آنچه در بازی با گسترش فولاد رقم خورد که نتیجه‌اش شد چهارمی در دو هفته مانده به پایان لیگ، طبیعتا نگرانی‌های سرمربی استقلال برای ادامه راه حائز اهمیت است و بازیکنان استقلال باید نسبت به این نگرانی‌ها حساس باشند.

 

گزارش از: مهدی حاجی خانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز