خبرگزاری کار ایران

بررسی گزینه‌های سقوط ۳ هفته مانده به پایان لیگ برتر؛

نبرد حساس 6 تیم برای فرار از یک جایگاه

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۹۶۲

6 تیم لیگ برتری 3 دیدار حساس برای ماندن در لیگ برتر دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر به پایان رسید و هر تیم تنها 3 دیدار دیگر تا پایان فصل دارد تا سرنوشت خودش و رتبه‌ای که در این فصل برایش ثبت می‌شود را رقم بزند. در این میان تیم‌های پایین جدول در تلاش هستند تا خودشان را از خطر سقوط نجات بدهند. علاوه بر سیاه‌جامگان که یک سهمیه سقوط به نام خودش ثبت کرده، 56 تیم خطر سقوط به عنوان سهمیه دیگر لیگ برتر را احساس می‌کنند که البته درصد این خطر برای هرکدام با توجه به جایگاه و موقعیت‌شان در جدول و همچنین بازی‌هایی که دارند متفاوت است. در این متن به بررسی شرایط این 6 تیم پرداخته‌ایم:

 

تراکتورسازی تبریز:

تراکتورسازی فصل سختی پشت سر گذاشت و وضعیت نیم فصل اول این تیم و نتایج ضعیفی که در پی آن ایجاد شد باعث شده همچنان سرخپوشان تبریزی جایگاه مناسبی در جدول نداشته باشند. تراکتورسازی شانسی اندک و نزدیک به بعید برای سقوط دارد ولی روی کاغذ همچنان گزینه محسوب می‌شود. بر فرض اینکه تمام تیم‌های پایین‌تر از تراکتورسازی 3 بازی خود را ببرند، این تیم با تنها 3 امتیاز از 9 امتیاز باقی مانده بقای خود را قطعی می‌کند.

دیدار‌های تراکتورسازی تا پایان فصل:

سپیدرود رشت - تراکتورسازی

تراکتورسازی - صنعت نفت

فولاد خوزستان - تراکتورسازی

 

سپاهان اصفهان:

حضور رکورددار قهرمانی لیگ برتر در این جایگاه به عنوان یکی از گزینه‌های سقوط به دسته پایین‌تر به خودی خود عجیب است و شاید اگر اول فصل کسی پیش بینی‌ می‌کرد سپاهان پرمهره در پایان فصل چنین شرایطی را تجربه می‌کند حرفش مورد تمسخر قرار می‌گرفت ولی واقعیت این است که سپاهان در پایان هفته بیست و هفتم لیگ هفدهم یکی از 5 گزینه سقوط به لیگ دسته اول است.

البته شرایط سپاهان به مراتب بهتر از سایر تیم‌ها است و با 28 امتیاز احتمال کمی برای سقوط این تیم وجود دارد ولی در هر صورت این خطر برایش احساس می‌شود.

دیدار‌های سپاهان تا پایان فصل:

سپاهان - صنعت نفت

استقلال خوزستان - سپاهان

سپاهان - استقلال تهران

 

پدیده مشهد

شاگردان مهاجری فصل را خیلی خوب شروع کردند و در نیمه نخست بازی‌ها در رتبه‌های بالای جدول حضور داشتند ولی کسر 6 امتیاز بابت پرونده بدهی این باشگاه هم به جایگاه این تیم در جدول ضربه سنگینی زد و هم روحیه بازیکنان را برای ادامه لیگ تضعیف کرد تا نتایج پس از آن تغییر چشم‌گیری داشته باشد.

پدیده در نیم فصل اکبر ایمانی، تنها ملی‌پوش خودش را هم از دست داد تا از نظره مهره هم تضعیف شود و مجموع این شرایط، مدعی سهمیه لیگ برتر را در نیم فصل نخست تبدیل به مدعی سقوط در پایان فصل کند.

پدیده 26 امتیاز از 27 بازی کسب کرده و شرایطش تا حدودی خطرناک است و ماندن یا رفتنش در پایان از لیگ برتر بستگی به نتایج 3 بازی آینده دارد. سقوط دیگر نماینده مشهد باعث شده حساسیت‌ها برای ماندن پدیده بیشتر شود و باید دید مهاجری می‌تواند تیمش را لیگ برتری نگه‌دارد یا نه.

شانس خوب پدیده بازی با سیاه‌جامگان سقوط کرده و گسترش فولاد میانه جدولی است که نه گزینه سقوط محسوب می‌شود و نه گزینه سهمیه و تشریفاتی بودن بازی برای این دو تیم، به پدیده کمک می‌کند راحت‌تر امتیاز بگیرد. دیگر بازی این تیم هم با رقیب مستقیمش در سقوط یعنی نفت تهران است.

دیدار‌های پدیده تا پایان فصل:

نفت تهران - پدیده مشهد

پدیده مشهد - سیاه‌جامگان

گسترش فولاد - پدیده مشهد

 

سپیدرود رشت:

تیم قدیمی و ریشته‌دار گیلان بعد از 25 سال توانست فصل گذشته به لیگ برتر صعود کند و این صعود دراماتیک برای تنها نماینده شمال کشور در لیگ برتر دارد به سقوط در پایان فصل منجر می‌شود. سپیدرود با شکست 3 بر صفر مقابل ذوب‌آهن نشان داد شرایط خوبی ندارد و باید خطر سقوطش را جدی بگیرد. تفاضل 13- این تیم باعث شده در صورت هم امتیاز شدن با پدیده هم نتواند بالای سر این تیم قرار بگیرد و باید به فکر کسب امتیاز باشد. هرچند موقعیت این تیم نسبت به استقلال خوزستان و نفت تهران بهتر است.

دیدار‌های سپیدرود تا پایان فصل:

سپیدرود رشت - تراکتورسازی تبریز

سپیدرود رشت - فولاد خوزستان

پرسپولیس - سپیدرود رشت

 

استقلال خوزستان

سرنوشت تلخ فولاد خوزستان برای همشمری آبی‌پوش این تیم در حال تکرار است. فولاد در لیگ چهارم قهرمان شد و دو فصل بعد در پایان فصل ششم به دسته پایین‌تر سقوط کرد. استقلال خوزستان هم که قهرمان لیگ پانزدهم لیگ برتر است دو فصل بعد از قهرمانی خود گزینه جدی سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شود.

استقلال با سپیدرود و پدیده 26 امتیازی هم امتیاز است ولی تفاضل 18- کار این تیم را برای رقابت با حریفانش سخت کرده است.

دیدار‌های استقلال خوزستان تا پایان فصل:

پیکان - استقلال خوزستان

استقلال خوزستان - سپاهان

صنعت نفت - استقلال خوزستان

 

نفت تهران:

شاید شایسته‌ترین تیم برای سقوط محتمل‌ترین آن هم باشد. نفت تهران با 3 مالک مختلف در طول یک فصل، 6 بار تغییر سرمربی، کوهی از بدهی‌های گذشته و حال و شرایطی که شاید در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه باشد تا اینجای کار جلو آمده و در حال حاضر هم در جدول تیمی است که تا کنون گزینه اصلی سقوط است. نفت تهران با 24 امتیاز از 27 بازی در رتبه پانزدهم جدول قرار دارد و تنها از سیا‌ه‌جامگان مشهد بهتر عمل کرده است.

3 دیدار باقی مانده نفتی‌ها تا حدودی می‌توان گفت دشوارتر از سایر رقبایش است.

دیدار‌های نفت تهران تا پایان فصل:

نفت تهران - پدیده مشهد

پارس جنوبی - نفت تهران

نفت تهران - ذوب‌آهن

 

گزارش از: محمد حاجی خانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز