خبرگزاری کار ایران

​برگزاری اولین دوره مسابقه دو همگانی در محله دروازه غار تهران توسط جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع)

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۲۵

در روز 18 اسفند کمیته ورزش جمعیت امام علی برای نخستین بار در محله دروازه غار، مسابقه دوی همگانی را با هدف ترویج فرهنگ ورزش و اعتراض به اعتیاد فراگیر در محلات حاشیه، برگزار کرد.

به گزارش ایلنا،  باشگاه فرهنگی ورزشی جمعیت امام علی (ع) تحت عنوان پرشین از سال ١٣٨٥ با رویکردی اجتماعی تشکیل شد و به برگزاری و اجرای طرح ها و مسابقات ورزشی با هدف توسعه صلح و ایجاد فرصت های برابر ورزشی برای کودکان پرداخت. 

همچنین با توجه به فعالیت ها و بررسی های همه جانبه  جمعیت امام علی در حوزه های علوم اجتماعی، روانشناسی و مددکاری، ورزش یکی از  عوامل بسیار تاثیرگذار در پیشگیری از ورود کودکان و نوجوان به فضای بزه و آسیب های اجتماعی است و دستاوردها و نتایج عملی آن نیز به خوبی در محلاتی که جمعیت امام علی در آنها حضور دارد قابل رویت است. 

از برنامه ها و اقدامات جمعیت در بخش ورزش می توان به برگزاری سه دوره لیگ فوتبال با نام پرشین اشاره کرد که با حضور تیم هایی از  محلات حاشیه تهران و دیگر شهرستان ها در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد، همچنین برگزاری لیگ دو ومیدانی برای دختران و پسران، برگزاری لیگ والیبال برای دختران و  فراهم کردن موقعیت های ورزشی و شرکت در مسابقات رسمی و کشوری دیگر رشته ها نظیر شنا، کشتی و.... از دیگر فعالیت های ورزشی جمعیت امام علی در مناطق حاشیه است. 

در روز 18 اسفند کمیته ورزش جمعیت امام علی برای نخستین بار در محله دروازه غار، مسابقه دوی همگانی را  با هدف ترویج فرهنگ ورزش و اعتراض به اعتیاد فراگیر در محلات حاشیه، برگزار کرد.

در این مسابقه ١٢٩ نفر از کودکان و نوجوانان تحت پوشش جمعیت امام علی در روز جمعه ساعت 8 صبح در چهار رده ی سنی به رقابت پرداختند. 

مسیر مشخص شده از داخل محله دروازه غار شروع و در نقطه ای از بوستان زندگی در آن محله خاتمه یافت. 

بعد از رقابت دونده ها با یگدیگر مراسم اختتامیه مسابقه در محل بوستان زندگی انجام شد و طی آن به پنج نفر اول هر رده سنی جایزه، مدال و حکم های قهرمانی اعطا گردید. 

هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضایی برای تشویق کودکان به ورزش، توجه دادن جامعه به دسترسی آسان به مواد مخدر و معضلات اجتماعی فراگیر در مقابل نبودن امکان و انتخابی برای ورزش کودکان در محلات حاشیه و همچنین ارائه الگوی مناسب و کاربردی برای جامعه و سازمان های ذیربط برای ایجاد تغییر و کاهش معضلات در این محلات از طریق توسعه ورزش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز