خبرگزاری کار ایران

آنالیز طلای سیاه شیرشاه؛ تیام تایم/همه چیز به عدد هفت ختم می شود!

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۳۳

استقلال با مامه بابا تیام از هر زمان دیگری خطرناک تر است.

به گزارش ایلنا، استقلال تهران آخرین نماینده ایران در هفته پایانی دور رفت لیگ قهرمانان اسیا بود که به میدان رفت و در یک بازی حساس در ورزشگاه هزاع بن زاید ابوظبی مقابل العین امارات قرار گرفت.دیداری جنجالی که در پایان با نتیجه مساوی 2-2 خاتمه پیدا کرد.

استقلال در این مسابقه نمایش دلپذیری داشت و در حالی که دو بار از حریف خود پیش آمد اما با اشتباهات عجیب داوری بازی برگشت و با حساب 2-2 خاتمه پیدا کرد. هر دو گل استقلال در این مسابقه توسط مهاجم سنگالی این تیم مامه بابا تیام به ثمر رسید و وارد دروازه خالد عیسی شد.

معجزه ستاره سنگالی

اگر 10 دقیقه بازی تیام مقابل سپیدرود رشت را حساب نکنیم او در دو بازی لیگ و دو بازی لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال به میدان رفته که حاصل آن زدن 5 گل، ارسال یک پاس گل و تاثیرگذاری روی یک گل دیگر بوده است. یعنی او روی هفت گل از هشت گل استقلال در این مدت تاثیر گذاشته است و این به معنای کلمه چیزی فراتر از فوق العاده است. آن هم برای تیمی که مهاجمانش در لیگ برتر بعد از هشت و 15 هفته پایشان به گل باز شد و دو مهاجم دیگر بدون اینکه گلی بزنند از این تیم جدا شدند.

تیام در بازی های حساسی هم موفق به گلزنی شده است. او در دو بازی آسیایی به الهلال عربستان و العین امارات گل زده و در لیگ هم به فولادی گل زد که پیش از آن در 23 هفته تنها دو باخت در کارنامه اش وجود داشت.تیام دو گل به فولاد زد و در یک گل دیگر نقش پاسور را ایفا کرد. مقابل پرسپولیس روی تک گل تیمش اثر مستقیم داشت. در برابر الهلال به کمک مدافع حریف گلزنی کرد و در دیدار با العین موفق به انجام دبل شد. تیام فقط روی گل سوم استقلال به فولاد هیچ نقشی نداشت!


تیام در چه دقیقه هایی گل می زند؟

تیام در مجموع 355 دقیقه برای استقلال از ابتدا بازی کرده است. هشت دقیقه در برابر سپیدرود و 77 دقیقه مقابل الریان و 90 دقیقه در سه مسابقه مقابل پرسپولیس، الهلال و العین. او در این تعداد دقیقه موفق به زدن پنج گل شده است. یعنی میانگین او هر 71 دقیقه برای استقلال گلزنی می کند که این آمار در نوع خود شگفت انگیز است.

اما تیام در چه دقایقی گل می زند؟ او در برابر فولاد در دقایق 3 و 93 موفق به باز کردن دروازه احسان مرادیان شد. این بازیکن مقابل الهلال در دقیقه 46 به گل رسید و در دیدار مقابل العین نیز دقایق 52 و 78 را برای گلزنی انتخاب کرد. به جز گل اول به فولاد الباقی گل ها در نیمه دوم زده شده است.

تیام نشان داده در یک ربع ابتدایی هر نیمه و یک ربع پایانی بازی از هر زمان دیگری خطرناک تر است. گل اول به فولاد و گل به الهلال و گل نخست به العین در دقایق 3 نیمه نخست،  یک نیمه دوم و 7 نیمه دوم وارد دروازه حریفان شده است. او همچنین دوگل را نیز در 15 دقیقه پایانی یعنی دقایق 78 و 93 به تیمهای مقابل زده است تا نشان دهد از قدرت بدنی بالایی برخوردار است و می تواند در ابتدا و انتهای مسابقه برای هر تیمی دردسر ساز شود.

نحوه گلزنی تیام:

حال می خواهیم ببینیم تیام این گل ها را به چه ترتیبی وارد دروازه حریفان کرده است. ابتدا به سراغ دو گل او به فولاد می رویم. گل نخست او در موقعیت تک به تک و روی پاس در عمق جپاروف حاصل شد. گل دوم او در همان مسابقه درون محوطه شش قدم و در حالی که دروازه تقریبا خالی بود با پاس جابر انصاری به دست آمد.

سپس نوبت به گل الهلال رسید. او در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و یک ضربه نه چندان محکم را روانه دروازه کرد که با اشتباه مدافع الهلال مسیر توپ تغییر کرد و وارد دروازه علی الحبسی شد.

ودر نهایت دو گل به العین که هر دو به یک روش زده شد. ارسال های کوتاه فرشید اسماعیلی از سمت چپ و تک ضربه های به موقع تیام در حوالی محوه شش قدم  که به بهترین نقاط دروازه رفت و جایی برای واکنش دروازه بان حریف باقی نگذاشت.

همانطور که می بینید هر 5 گل در درون محوطه جریمه و با پا وارد دروازه حریفان شده است. سه بازیکن به نام های سرور جپاروف، جابر انصاری و فرشید اسماعیلی(دو) پاس گل های او را برایش ارسال کرده اند و او را به امید اول گلزنی استقلال تبدیل کرده اند. بازیکنی که حالا رد پایش روی تمام گل های استقلال دیده می شود. اقای شماره هفت، روی هفت گل از هشت گل استقلال از زمانی که برای این تیم به میدان رفته نقش داشته و هر هفتاد دقیقه گل می زند و علنا به طلای سیاه وینفرد شفر تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز