خبرگزاری کار ایران

داورزنی: هرچه کی‌روش خواسته باید انجام شود/ رسانه‌ها به تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی کاری نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۳۵

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد مسائل اخیر ورزش و فوتبال کشورمان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه بازدید از مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا در پیست دربندسر درباره موضوع قطع همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال پس از جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: اولویت فعلی تیم ملی فوتبال، آمادگی حضور در جام جهانی است. هرآنچه کی‌روش و فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کرده‌اند، باید انجام شود. موضوع ادامه همکاری یا عدم همکاری فدراسیون فوتبال با کی‌روش نیز در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال است.

وی ادامه داد: خواهشی که از رسانه‌ها دارم، این است که اکنون به این موضوع نپردازند و تلاش کنند که تیم ملی قدرتمندانه در جام جهانی حاضر شود. اینکه بعد از جام جهانی چه تصمیمی در خصوص همکاری با کی‌روش گرفته خواهد شد، چیزی است که مربوط به فدراسیون و این مربی می‌شود.

داورزنی درباره موضوع استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی و مسائلی که پیرامون این موضوع به‌وجود آمد، گفت: ما با استعفای خادم موافقت نکردیم. بحثی که او مطرح کرد بحثی است که ما در 35 سال گذشته در رشته‌های مختلف با آن دست به گریبان بوده‌ایم. ورزشکاران ما نزدیک به 240 یا 250 بار در طول این چند دهه با نمایندگان رژیم صهیونیستی مواجه شده‌اند که البته در هیچ‌کدام از آنها مسابقه نداده‌اند. البته به‌نظرم نباید این بحث‌ها در فضای مجازی صورت بگیرد. ما باید به‌شکلی تدبیر کنیم که به منافع ملی کشور آسیب نرسد، چرا که منافع کشور در اولویت است و می‌توان با تدبیر بهتر شرایطی به‌وجود آورد که حقی ضایع نشود. البته باید در این مسیر آرمان‌ها و ارزش‌ها نیز حفظ شوند و عزت و منافع جامعه زیر سؤال نروند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: وزارت ورزش چندین ماه است که به‌دنبال آن است که با تدبیر شرایطی فراهم شود که از حق‌مان دفاع صورت بگیرد و ضرورتاً نباید این موضوع در محافل عمومی مطرح شود. زمانی‌که این صحبت‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود بیگانگان و افرادی که در خارج از کشور هستند، سوءاستفاده می‌کنند. آنها می‌خواهند ضربه بزنند و به‌دنبال حل این مشکل نیستند. ما باید مطمئن باشیم که با تدبیر و تصمیم‌گیری بهتر منافع کشور نیز حفظ شود.

داورزنی عنوان کرد: ما کنار خادم و فدراسیون کشتی هستیم تا بتوانیم با هماهنگی ارگان‌های بالادستی به جلو حرکت کنیم. امیدوارم بهترین مدیریت در این موضوع صورت بگیرد تا لطمه‌ای به منافع کشور وارد نشود.

وی در خصوص کسب میزبانی مسابقات اسکی قهرمانی آسیا در دربندسر گفت: سیاست کلی وزارت ورزش این است که شرایطی فراهم شود تا کشورهای مختلف به ایران بیایند. یکی از دستاوردهای تعاملات ورزشی همین کسب میزبانی‌های مختلف است که ورزشکاران به ایران بیایند و بتوانیم فرهنگ و امنیت کشور را به سرتاسر دنیا منعکس کنیم. طبیعی است که برای این کار باید شرایط لازم فراهم شود که نه‌فقط در تهران بلکه در سرتاسر ایران باید این اقدام صورت بگیرد. خوشبختانه در طول سال نمایندگان بیش از 80 تا 90 کشور دنیا به ایران آمده‌اند. در آلپاین نیز برای اولین بار است که میزبانی را به‌عهده داریم و باعث شده ورزشکاران بیش از 10 کشور در ایران باشند و امکانات ما را از نزدیک ببینند که این یک پتانسیل برای معرفی شرایط ایران به جهان است.

داورزنی ادامه داد: میزبانی‌ها به‌عنوان یکی از شاخص‌های موفقیت فدراسیون‌ها هستند و این بار به‌همت فدراسیون اسکی و خانواده دربندسر شرایط خوبی برای میزبانی فراهم شده است. تلاش شده که نزدیک به استانداردهای جهانی باشیم. سیاست این است که این شرایط را در شمشک و دیزین هم داشته باشیم. به‌هرحال امکانات این دو پیست قدیمی است و باید به‌روزرسانی شود تا بتوانیم مسابقات مختلف را برگزار کنیم. ایران یک کشور چهارفصل است که باید شرایط میزبانی‌های مختلف در همه جای کشور فراهم شود تا از این طریق پیام صلح و عزت و دوستی را به دنیا صادر کنیم و بگوییم که ایران یک کشور امن و بافرهنگ است. تبلیغات گسترده‌ای علیه ایران توسط استکبار جهانی صورت می‌گیرد که ما از طریق این میزبانی‌ها می‌توانیم خلاف آنها را نشان دهیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره شرایط اسکی ایران و نتایج اخیر کسب‌شده در این رشته اظهار داشت: چند سالی است که شرایط کشور به‌لحاظ آب‌وهوایی و بارش برف خوب نیست و این یکی از مشکلات جدی در این حوزه است. البته در چند هفته اخیر بارش‌های خوبی صورت گرفت که به برگزاری مطلوب‌تر این رقابت‌ها نیز کمک کرد. ما برای موفقیت در المپیک‌های زمستانی و سایر تورنمنت‌ها نیازمند استفاده از پیست‌های استاندارد هستیم که این مسئله می‌تواند هم در ایران و هم در سایر کشورها صورت بگیرد. به‌هرحال برخی چیزها را نمی‌توان در ایران ایجاد کرد و باید از کمپ‌های سایر کشورها استفاده کنیم.

داورزنی افزود: اکثر قهرمانان جهان و المپیک از کشورهایی هستند که هفت هشت ماه از سال را روی برف و یخ تمرین می‌کنند، اما در ایران اسکی‌بازان منتظر می‌مانند تا یکی دو ماه بتوانند از این شرایط در کشور بهره ببرند. به‌هرحال آن قسمتی را که می‌توان با تجهیزات فراهم کرد باید حل کرد، اما سایر موارد باید از امکانات سایر کشورها استفاده شود. ما از همه برنامه‌های فدراسیون اسکی حمایت می‌کنیم، البته باید شرایط برای حضور بخش خصوصی هم فراهم شود. آن قسمتی هم که مربوط به اعزام می‌شود، وزارت ورزش حمایت خواهد کرد.

وی درباره نامزدی غلامرضا شعبانی بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: او حق داشته که نامزد شود، اما اینکه چه‌کسی به‌عنوان رئیس انتخاب خواهد شد به مجمع انتخاباتی بازمی‌گردد. شعبانی بهار به‌مانند سایر نامزدها برای ریاست در این فدراسیون ابراز علاقه کرده است. این رشته نیز المپیکی است و علاقه‌مندان زیادی دارد. حالا اینکه چه‌کسی انتخاب می‌شود به نظر مجمع برمی‌گردد و ما نیز از تصمیم اعضای مجمع حمایت می‌کنیم. اینکه تصور شود شعبانی بهار از وزارت ورزش نامزد شده این‌طور نیست. ما در طول سال 96 انتخابات پیش از 20 فدراسیون را برگزار کردیم و اعضای مجمع رؤسای جدید این فدراسیون‌ها را معرفی کردند. قرار است در سال 97 نیز انتخابات 10 تا 12 فدراسیون برگزار شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره حاشیه‌های حضور احمد ناطق نوری در محل فدراسیون بوکس اظهار داشت: نمی‌دانم چرا تا این اندازه به این موضوع پرداخته شده است. ناطق نوری 28 سال رئیس فدراسیون بود و حالا مسئولیت به‌عهده فرد دیگری است. در حال حاضر نیز او به‌عنوان رئیس افتخاری فدراسیون معرفی شده و این موضوعی است که در خیلی از جاهای جهان نیز دیده می‌شود. ما باید به پیش‌کسوتی او احترام بگزاریم. اینکه او از دفترش در محل فدراسیون استفاده می‌کند نباید یک امتیاز منفی باشد، بلکه باید یک امتیاز مثبت درنظر گرفته شود. به‌عقیده من حرمت یک پیشکسوت باید حفظ شود. دوستان مطمئن باشند که ناطق نوری دخالتی در تصمیمات فدراسیون بوکس نمی‌کند. اینکه به چنین موضوعی بپردازیم به‌نظرم یک پوئن منفی نیست، بلکه حتی می‌تواند باعث هم‌فکری و کمک به فدراسیون باشد. به‌نظرم ناطق نوری تا زمانی که احساس کند می‌تواند حضور داشته باشد باید به او احترام گزارد.

داورزنی درباره تغییر محل استقرار برخی از فدراسیون‌ها از جمله بوکس گفت: ما به برخی فدراسیون‌ها از جمله این فدراسیون گفته‌ایم که اگر در محل تمرینات‌شان مستقر باشند، بهتر است.

وی در پایان درباره نایب‌رئیسی ناصر طالبی، رئیس پیشین فدراسیون اسکی در فدراسیون بوکس گفت: پیشنهاد حضور او از سوی مسئولان فدراسیون بوکس صورت گرفته است و روند بررسی و صدور حکمش در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز