خبرگزاری کار ایران

این یک بازی را بیخیال ترقه، صندلی، لیزر و درگیری شوید؛

جلوی چشمان رئیس فیفا آبرو داری کنید

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۳۹

آرامش روی سکوها در فوتبال ایران گوهر نادریست که کمتر دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دربی 86 پایتخت که پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود یک میهمان ویژه و خیلی خاص دارد که بالاترین مقام اجرای فوتبال دنیاست.

اینفانتینو، رئیس فیفا که برای برگزاری نشست با سران فدراسیون فوتبال کشورمان به ایران سفر می‌کند، به دلیل تقارن زمان حضورش در ایران با حساس‌ترین بازی داخلی ما، این دیدار را از نزدیک به نظاره خواهد نشست و این فرصت مهمی است که بزرگترین ویترین فوتبال کشورمان را به بالاترین مقام فوتبال دنیا نشان داده و خیلی مهم است که چگونه اینکار را انجام دهیم.

اتفاقات داخلی کشورمان و همچین ضعف دستگاه دیپلماسی فدراسیون فوتبال حق طبیعی فوتبال ایران و نمایندگانش در میزبانی از تیم‌های عربستانی را گرفته است و تلاش‌هایی که در این زمینه برای پس گرفتن این حق انجام شده کفایت نکرده ولی سفر رئیس فیفا و بازدید از حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی فصل می‌تواند فرصت ویژه‌ای باشد برای فوتبال ما که البته بعید است تاثیر مستقیمی در موارد این چنینی داشته باشد ولی در بهتر یا بدترشدن شرایط به نوبه خود موثر خواهد بود.

در سال‌های اخیر دربی‌های پایتخت و حتی دیدارهایی که از نظر اهمیت و حساسیت یک مرحله پایین‌تر از آن قراردارند معمولاً به حاشیه و جنجال و درگیری ختم می‌شوند و هفته‌ای نیست که در احکام کمیته انضباطی، تیمی بابت اتفاقات روی سکوهایش جریمه و توبیخ نشود.

از شکستن صندلی گرفته تا پرتاب مواد منفجره و درگیری فیزیکی و لفظی انداختن لیزر به چشم بازیکن حریف و ورود جیمی جامپ به زمین و فحاشی به داور و اعضای تیم حریف و... از مواردی هستند که دیده نشدنشان در دیداری مثل دربی تعجب آور است و همیشه در کنار آن دیده شده است.

اگرچه نه سیاست‌های بازدارنده نه افزایش اقدامات امنیتی ورزشگاه در کنترل و ریشه‌کن شدن این موارد موفق عمل نکرده است، شاید انگیزه‌ جمعی برای نمایش آن تصویری که دوست داریم از فوتبال ایران و تماشاگر ایرانی در ذهن رئیس فیفا ثبت کنیم، مهم‌ترین عامل بازدارنده باشد و به امید آنکه سالم‌ترین فضای دربی را روی سکوها در پنجشنبه هفته جاری شاهد باشیم تا آتوی برای سو استفاده دست افرادی که منتظر فرصت‌های اینچنینی هستند ندهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز