خبرگزاری کار ایران

بر اساس تعهد مالی فدراسیون به وزارت ورزش درآمدزایی داشتیم

صیدانلو: هواداران ورزش‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی قابل توجه اند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۲۳۰

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی گفت: سطح استقبال عمومی از رویدادهای فدراسیون بسیار بالاست و ما تلاش می کنیم از این طرفیت بسیار ارزشمند در مسیر درستی استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، در وضعیت کنونی ورزش ایران که شاهد حضور برخی مدیران غیرورزشی و معمولا سیاسی در جایگاه ریاست فدراسیون ها هستیم، محمود صیدانلو، جزو معدود رئیس فدراسیون هایی است که سی سال دوره مدیریت خودر ا در عرصه ورزش سپری کرده است. از اداره هیات های استانی مختلف تا مدیریت در سازمان تربیت‌بدنی و وزارت ورزش و حالا نیز سکان‌دار فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی است.

محممود صیدانلو در توصیف سابقه مدیریت خود گفت: از اواسط دهه ۱۳۶۰ و بعد از گذراندن دوران تحصیل در سازمان تربیت بدنی مشغول به کار شدم و اولین حکم مدیریتی خود را برای ریاست اداره تربیت بدنی شهرستان رباط کریم دریافت کردم و سپس همین سمت را در مازندران و دو شهر دیگر نیز برعهده داشتم. در سال ۱۳۸۰ به سازمان تربیت بدنی برگشتم و به عنوان مدیرکل شورای فرهنگی و همگانی مشغول فعالیت شدم و سپس در فدراسیون هایی مانند تکواندو و سوارکاری به عنوان سرپرست و رئیس مشغول به کار شدم و حالا هم به عنوان رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی به خدمت رسانی مشغول هستم. به نوعی ۳۱سال از سطوح پایین تا سطح ستادی و مدیریتی در ورزش کشور مسغول فعالیت بوده‌ام.

وی افزود: در جوانی به ورزش رزمی گرایش بیشتری داشتم و در سطح حرفه‌ای و ملی فعالیت می کردم و فوتبال را هم به صورت تخصصی پیگیری می کردم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ادامه داد: فعالیت در فدراسیون اتومبیل‌رانی بسیار گسترده است. در موتورسواری رشته های مختلفی مانند موتور کراس، موتور ریس، موتور تریال و موتور چهارچرخ در کشور ما فعالیت می کند که هر کدام از این رشته ها، علاقه مندان خاص خود را دارد. در اتومبیل‌رانی نیز رشته های ریس، درک(شتاب)، آفرود، رالی، دریفت، اسلالوم(مهارتی)، کارتینگ و سافاری فعالیت داریم و ۳۱استان کشور را درگیر این رشته‌های ورزشی کردیم که گستردگی خوبی در سطح کشور محسوب می‌شود.

صیدانلو در مورد عملکرد فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی در سال ۹۶ گفت: از اواخر سال ۱۳۹۵ تقویم سال ۱۳۹۶ را باتوجه به رویکردهای لازم تدوین کردیم که خوشبختانه این تقویم به صورت کامل اجرایی شد. برهمین اساس از اقدامات صورت گرفته در این سال راضی هستیم اما می توانستیم عملکرد بهتری نیز داشته باشیم. در برخی از رویدادها نیزبه دلیل بدی آب و هوا نتوانستیم فعالیت چندانی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی تصریح کرد: بعد از سال‌ها در فدراسیون ، اعزام برون مرزی داشتیم که ورزشکاران ما به مسابقات جهانی دریفت در ژاپن و کارتینگ به مسابقات جهانی پرتغال رفتند. در رشته درگ ورزشکاران منتخب را به ارمنستان اعزام کردیم و بعد از مدت‌ها در این رشته وارد فعالیت بین‌المللی شدیم. برای حضور در مسابقات جهانی موتور کراس، با شرکت هوندا قرارداد بستیم تا تیم را به انگلیس اعزام کنیم که روادید صادر نشد. در این خصوص اعتراض خود را به مراجع قانونی ارائه کردیم و فدراسیون جهانی رسما از ما عذرخواهی کرد. در کل باید گفت که در حوزه بین‌الملل فعالیت خوبی داشتیم. در مسابقات داخلی هم رقابت‌ها را به سایر استان‌ها انتقال دادیم و شاهد استقبال گسترده هم میهنان عزیزمان بودیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما در سال ۹۶ برون سپاری رقابت ها بود تا بخش خصوصی وارد عرصه شود و بتواند شخصا برگزاری رقابت‌ها را برعهده بگیرد که در این راه موفق عمل کردیم و درآمدزایی خوبی داشتیم. همچنین میزبان رقابت‌های رالی مرک خاورمیانه بودیم که مسابقات معتبری است و با توجه به اعلام نظر کمیته جهانی بهترین میزبان خاورمیانه در این رقابت‌ها بودیم. در بخش مالی هم با توجه به تفاهم‌نامه ای که با وزارت ورزش داشتیم توانستیم تعهدمالی که برعهده فدراسیون بود را تامین کنیم که اتفاق بزرگی بود و مورد توجه مسئولان قرار گرفت. البته تفاهم‌نامه‌ای هم با مناطق آزاد امضا کردیم که با توجه به محدودیت واردات خودرو، این مناطق میزبان رقابت‌های ما باشند و بتوانیم از خودروهای با کلاس جهانی استفاده کنیم. در این خصوص قراردادی هم با شهرداری‌های کلان شهرها منعقد شد.

صیدانلو در خصوص انتظارش از مسئولان و متولیان امر گفت: از جناب آقای سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان و آقای داورزنی تشکر می کنم که کمک بسیاری به ما کردند اما شاید جالب باشد که بدانید، از حدود ۱۵هزار پروژه ورزشی وزارت ورزش در گذشته حتی یک پروژه هم به فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی اختصاص نداشته است که این چالش بزرگی است که باید با نظر مساعد مسئولان رفع گردد.

وی ادامه داد: سطح استقبال عموم از رویدادهای فدراسیون بسیار بالا است. بطور مثال باید بگویم که چند وقت پیش به مشهد رفتیم تا مسابقات موتور کراس را برگزار کنیم. همان ساعت بازی فوتبالی در این شهر برگزار می شد،که فوتبال کمتر از هزار نفر بازدید کننده داشت ولی بالای ۱۰هزار نفر از مسابقه موتورسواری که برگزار کردیم استقبال کردند که نشان دهنده مقبولیت این رشته ورزشی نزد مردم نسبت به سایر ورزش ها است. در هر صورت تلاش می کنیم تا از این ظرفیت بسیار ارزشمند در مسیر درستی سود ببریم تا هوادارانی که برای تماشای مسابقات موتورسواری و اتومبیل‌رانی به محل انجام مسابقه می‌آیند راضی به منازل خود برگردند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی در پایان گفت: باید جوان‌ها را باور کرد و به خواسته آنها احترام گذاشت و انحصارطلبی مدیران را باید کاهش داد. در این راه تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا به درخواست این نسل که آینده کشور هستند پاسخ مثبت داده شود و جوانی شاداب و پرانرژی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز