خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت الهلال؛ شفر و فرار از شکست شش گله

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۸۱۰

سرمربی استقلال روز سرنوشت‌سازی مقابل حریف آسیایی خود دارد.

به گزارش ایلنا، وینفرد شفر بعد از انتخاب به‌عنوان سرمربی استقلال تاکید کرد تیمی می‌سازد که در آسیا شش گل نخورد. کنایه به شکست 6 بر یک فصل گذشته استقلال مقابل العین که با هدایت منصوریان اتفاق افتاد.

تقدیر استقلال را با الهلال و العین، قوی‌ترین تیم‌های فعلی غرب آسیا همگروه کرد و او حالا باید ثابت کند که تیمی در حد نام این باشگاه پرسابقه ساخته. قطعا شکست‌های خفیف و حذف آبرومند هم کافی نیست و هواداران با وجود این گروه سخت انتظار دارند که استقلال به مرحله حذفی برسد.

بازی مقابل فینالیست سال گذشته لیگ قهرمانان آسیا پنجمین بازی سخت استقلال از زمان شروع کار شفر محسوب می‌شود. هنوز زمان زیادی از شروع کار مربی آلمانی نگذشته بود که او مجبور شد تیمش را برای شهرآورد آماده کند.

استقلال هرچند این بازی را به پنالتی رقیب باخت، ولی نمایش خوبی داشت و هواداران امیدوار شدند که این مربی آلمانی می‌تواند تیم را از بحران خارج کند. استقلال بعد از این بازی نتایج بهتری گرفت، رکورد جدیدی در گل نخوردن کسب کرد و خودش را در جدول لیگ بالا کشید.

دومین بازی سخت شفر نیمه‌نهایی جام حذفی در آبادان بود. صنعت نفت برای این بازی انگیزه‌های زیادی داشت و در شروع فصل استقلال منصوریان را در همین ورزشگاه شکست داده بود، ولی تیم شفر خیلی زود به دو گل متوالی رسید تا تکلیف فینالیست قبل از پایان نیمه اول مشخص شود.

بازی فولادشهر مقابل ذوب‌آهن سومین بازی سخت شفر بود. استقلال دراین بازی توانست نیمه اول را با برتری به پایان ببرد، ولی در نیمه دوم این برتری را از دست داد و با گل ثانیه‌های آخر میزبان شکستی غیرمنتظره داشت.

استقلال هفته گذشته در گام اول لیگ قهرمانان هم بازی مهمی داشت و با وجود نمایش خوب مقابل الریان به تساوی 2 بر 2 رسید.

الهلال، نه مثل پارسال

بازی فردا در مسقط بی‌تردید سخت‌ترین بازی ماه‌های اخیر استقلال است. الهلال فصل گذشته تا فینال پیش رفت و با کمی خوش‌شانسی می‌توانست جام را بالای سر ببرد. شفر در بازی‌های مهم اخیرش نتایج خیلی خوبی نگرفته، ولی در صورتی که بتواند از الهلال امتیاز بگیرد، نشان می‌دهد که تیمش در مسیر درستی حرکت می‌کند و پیشرفت استقلال قابل قبول بوده.

البته تساوی مقابل الهلال یا حتی شکست دادن این تیم برای استقلال غیرممکن نیست. این تیم در ماه‌های گذشته از فرم ایده‌آل فاصله گرفته و دو مهره کلیدی‌اش، خریبین و کارلوس ادواردو را در اختیار ندارد. باشگاه متمول عربستانی خریدهای جدیدی داشته، ولی هنوز قدرت سال گذشته را ندارد. الهلال در بازی دور اول مقابل العین به تساوی بدون گل رسید؛ مسابقه‌ای که هرکدام از دو تیم می‌توانستند برنده باشند. در ریاض اما مشخص شد که خط دفاع این تیم غیر قابل عبور نیست و العین توانست بارها فرصت‌های خطرناکی خلق کند. در غیاب دو ستاره فصل قبل، بن‌شرقی مراکشی و میلزی اروگوئه‌ای مردان کلیدی الهلال هستند.

بر خلاف استقلال که یک هفته برای بازیابی و استراحت فرصت داشته، الهلال جمعه مقابل الشباب در لیگ عربستان بازی سختی داشت و با برتری 2 بر یک توانست به صدرنشینی‌اش ادامه دهد. گلزنان الهلال همین دو بازیکن خارجی بودند و استقلال باید مراقب آنها باشد.

چهره‌های جدید

شفر توانسته از استقلال تیم منسجمی بسازد و به ترکیب متوازنی برسد. مثلث خط میانی چشمی، ابراهیمی و جبارف نقطه قوت تیم است و در بازی با الریان آنها نقش مهمی در گل‌های زده داشتند.

 اضافه شدن مامه تیام می‌تواند مشکل بزرگ گلزنی را حل کند، هرچند برای آماده شدن و هماهنگی نیاز به زمان دارد. او در بازی با الریان در نیمه دوم به زمین رفت، فشار خط حمله را بیشتر کرد و قربانی با استفاده از این فضا توانست گل تساوی را بزند. شاید فردا روز این مهاجم جدید باشد و بتواند نخستین گلش را وارد دروازه الهلال کند.

مهم‌ترین نگرانی شفر در خط دفاعی است که استحکام هفته‌های گذشته را از دست داده و هفته گذشته مقابل الریان دو بار به سادگی تسلیم شد. دفاع میانی استقلال روی توپ‌هایی که به پشت دفاع ارسال می‌شود ضعف دارد و پنالتی شهرآورد، پنالتی بازی با ذوب‌آهن و گل اول الریان همگی به خاطر همین ضعف اتفاق افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز