خبرگزاری کار ایران

تمدید قرارداد اوزیل، اتفاقی مهم برای آرسنال(گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۰۹

شاید پیر امریک اوبامیانگ گران‌ترین خرید زمستانی امسال آرسنالی‌ها بوده باشد اما او بزرگترین برد آنها در این بازار نبود.

به گزارش ایلنا، تصمیم مسعوت اوزیل برای عقد قرارداد جدید با توپچی‌ها که او را تا سال 2021 به قرمزوسفیدپوشان لندن متعهد کرد، برای هواداران توپچی‌ها چیزی فراتر از یک صرفاً خرج 56 میلیون پوندی برای خرید یک مهاجم جدید و شکستن رکورد نقل و انتقالات بود.

این دقیقاً همان چیزی بود که آرسنال برای القای احساس خوشبینی به هواداران در مورد جهت داشتن حرکات این باشگاه و ثبات آن بعد از یک ژانویه پرتلاطم نیاز داشت. تیم تحت هدایت آرسن ونگر در یکی دو هفته اخیر به شیوه‌ای دراماتیک تغییر شکل داده است که مهم‌ترین آن جدایی الکسیس سانچس، تئو والکات، فرانسیس کوکلین و اولیویه ژیرو از این تیم و اضافه شدن بازیکنانی دیگر مانند پیر امریک اوبامیانگ و هنریک مخیتاریان به این تیم بوده که شکل و شمایلی جدید به آرایش هجومی توپچی‌ها داده است.

با همه اینها، خروج احتمالی اوزیل در بازار نقل و انتقالات تابستانی موضوعی بود که شاید خیلی‌ها آن را بزرگترین پیامد مشکلات اخیر تیم می‌دانستند، ضربه‌ای که می‌توانست از فروش تمام بازیکنانی که ژانویه امسال آرسنال را ترک کردند بیشتر به این تیم ضربه بزند، حتی بدتر از تصمیم سانچس برای ترک لندن به مقصد منچستریونایتد. آرسنال در معرض خطر تبدیل شدن به یک رسوایی بی‌سرانجام بود، جایی که بازیکنان تاپ تیم یکی پس از دیگری، پس از دچار شدن به حس سرخوردگی از ناکامی‌های پیاپی تصمیم به ترک تیم می‌گرفتند و به تیم‌های دیگری می‌رفتند که آینده‌ای روشن‌تر یا زمان بیشتری برای بازی کردن پیش روی‌شان بگذارد. در میان همه آنها اما شاید هیچ یک از حیث جادوگری با توپ به پای اوزیل نمی‌رسید، بازیکنی که با نخستین ضربه‌اش به توپ می‌تواند چنان موقعیت گلزنی بسازد که تعداد انگشت‌شماری از بازیکنان دنیا از عهده‌اش برمی‌‌آیند.

آرسنال حالا یک خط حمله 4 نفره دارد که از 4 ستاره تشکیل شده است و همه آنها با این تیم قراردادهایی طولانی مدت دارند. این دقیقاً متضاد شرایطی است که باشگاه تا 6 ماه پیش داشت، زمانی که بار تیم فقط روی دوش اوزیل و سانچس بود و هیچ کدام‌شان هم نمی‌خواستند برای مدتی طولانی نسبت به باشگاه متعهد شوند. با اینکه اوبامیانگ، مخیتاریان و الکساندر لاکازت همگی به نوبه خودشان بازیکنان بسیار خوبی هستند اما جادویی که بازی اوزیل دارد – کسی که می‌تواند خط حمله آرسنال را واقعاً به یک چیز خاص تبدیل کند – چیز دیگری است.

این واقعیت که اوزیل حالا در خط حمله سه هم‌تیمی طراز اول دارد، بدون شک در تصمیم او برای تمدید قراردادش با آرسنال تأثیر گذاشته است. علاوه بر این او بعد از این هفته‌ای 350 هزار پوند یا بیشتر هم حقوق خواهد گرفت. با این وجود خبر واقعاً خوب برای هواداران آرسنال این است که او با همه ناکامی‌های چند فصل اخیر خواست در آرسنال بماند و چشمان خود را روی همه مشکلات، نقص‌ها و ضعف مزمن این باشگاه برای ماندن در کورس قهرمانی لیگ برتر بست.

اشتباه نکنید، اوزیل می‌توانست به تیمی دیگر با حقوقی بالاتر برود. طبق گفته یکی از منابع شبکه ESPN، منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا همگی مشتری این هافبک آلمانی بودند و باشگاه گوانگژوی چین هم به او حقوقی دوبرابر آرسنال پیشنهاد کرده بود.

اوزیل ماند و این خبر خوشحال کننده، روزنه‌ای از امید برای داشتن فصول بهتر برای هواداران آرسنال ساخت اما او به تنهایی حلال تمام مشکلات تیم نخواهد بود، هرچند طولانی بودن مدت قرارداد جدیدش با این باشگاه، کار توپچی‌ها را برای برطرف کردن مشکلات باقی مانده‌شان و اوجگیری در فصول آتی آسان‌تر خواهد کرد.

منبع:  ESPN / ماتیاس کارن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز