خبرگزاری کار ایران

کوبیدن دردسرساز با دست به سینه حریف

امید نورافکن با محرومیت انضباطی مواجه می‌شود (ویدئو)

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۱۱۲

آنچه این روزها از قاب تلویزیون نشان داده می‌شود و شاید از چشم داور دور بماند سند محکمی است برای کمیته انضباطی که برگه محرومیت بازیکنان را امضا می‌کند. دقیقه 8 بازی استقلال و پارس جنوبی خطایی در محوطه جریمه استقلال رخ داد.

به گزارش ایلنا، منتظری با دست به پشت کمر سیف‌اللهی کوبید اما داور با علامت دست نشان داد که سیف‌اللهی تمارض کرده و باید به کارش ادامه دهد‌. همین تصمیم رضا کرمانشاهی بهانه‌ای شد برای به وجود آمدن جنجال داخل زمین و از آنجایی که سیف‌اللهی به اعتراض خود ادامه داد بازیکنان استقلال دور داور حلقه زدند و بعد هم دور از چشم داور امید نورافکن با دست به سینه این بازیکن زد تا دست از اعتراض بردارد. نورافکن در آن صحنه کارتی از داور نگرفت درست مثل همان صحنه خطای جباروف روی بازیکن استقلال خوزستان که داور ندید اما به دلیل پخش تلویزیونی این خطا کمیته انضباطی این بازیکن را محروم کرد.

 خطر محرومیت بیخ گوش امید نورافکن است. بازی پر حرف و حدیث استقلال و پارس جنوبی (به لحاظ داوری) می‌تواند برای تیم استقلال دردسر جدیدی درست کند. بخشی از جریمه‌ها و تنبیهات کمیته انضباطی مختص گزارش داوری است،  اما بخش دیگر این تنبیهات به ماجراهایی مربوط می‌شود که در قاب تلویزیونی به معرض نمایش گذاشته شده است. نورافکن جلوی چشم تماشاگران تلویزیونی کاری انجام داد که داور بازی آن را ندید. استقلال بازی‌های حساسی در پیش دارد. 10 بهمن این تیم در نیمه نهایی جام حذفی باید به مصاف تیم نفت آبادان برود که برای شفر این بازی خیلی مهم و حیاتی است اما در میان این همه حساسیت باید استقلالی‌ها حواس‌شان به آرای کمیته انضباطی هم باشد.

شاید در فاصله کمی که تا بازی نفت آبادان مانده و مصلحت‌اندیشی‌های همیشگی که در بین مردان انضباطی وجود دارد، بتوان حدس زد که قبل از بازی استقلال و نفت آبادان اتفاقی نیفتد اما احتمال دارد که بعد از تماشای این بازی در اتاق انضباطی و حساسیتی که فردوسی‌پور در برنامه‌اش ایجاد می‌کند ماجرای درگیری نورافکن با بازیکن پارس‌جنوبی برای این بازیکن دردسرساز شود. شاید نیاز باشد که قبل از بازی‌ها کادرفنی استقلال حساسیت‌ها را برای بازیکنان گوشزد کنند و بازیکن بداند که یک حرکت اشتباه تیم را به طور کلی به دردسر می‌اندازد.

استقلال در لیگ سهمیه آسیا می‌خواهد و در بازی‌های جام‌حذفی هم دو گام تا قهرمانی بیشتر فاصله ندارد. در چنین شرایطی  یک حرکت بچگانه می‌تواند این تیم را از خواسته‌اش دور کند. فرهنگ حلقه زدن دور داور بعد از هر تصمیمی، عادت غلطی است که بین بازیکنان لیگ رواج دارد و این عادت غلط هم همه‌گیر شده و لیگ را دچار بحران می‌کند. رفتار خشن و عصبی بازیکن هم بیانگر همین عادت غلط است.

با وجود تمام مصلحت‌اندیشی‌هایی که خاص این فوتبال است و به جزیی از این فوتبال تبدیل شده است اما بعضا ماموران انضباطی برای اینکه ثابت کنند همه چیز را رصد می‌کنند آرایی می‌دهند که مثل رای جباروف مدتی تنش ایجاد می‌کند و فوتبال را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. استقلال و نورافکن باید منتظر چنین رایی باشند. شاید دوباره استقلال دچار شوک شود.

مهدیه دریابیگی

 

 

 

حجم ویدیو: ۴.۰۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز