خبرگزاری کار ایران

ابراهیم زاده: کی‌روش باید روی شرایط روحی بازیکنان کار کند/ شانس خوبی برای صعود از این گروه داریم/ سطح فنی لیگ در این چند هفته خیلی پایین بوده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۸۳

مربی اسبق تیم ملی در مورد شرایط تیم در آستانه جام جهانی صحبت کرد.

منصور ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط این روزهای تیم ملی اظهار داشت: تیم ملی ما برگرفته از بازیکنان لیگ و لژیونرها هستند که شرایط متفاوتی دارند. لیگ ما به دلیل مسائلی که روی روحیه بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها تاثیر منفی گذاشته از کیفیت و جذابیت افتاده است و همین موضوع سطح فنی مسابقات را تحت تاثیر قرار داده است و من بازی زیبا در این چند هفته در لیگ اگر نگویم ندیدم حداقل انگشت شمار بوده است و این می‌تواند روی شرایط آن دسته از بازیکنان لیگ که ملی‌پوش هستند تاثیر منفی بگذارد.

وی افزود: از سمت دیگر بازیکنان لژیونر هستند که خارج از ایران بازی می‌کنند و شرایط برای آنها کمی متفاوت است و از این نظر اوضاع بهتری دارند. اینکه شاکله اصلی تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند از این جهت اتفاق خوبی است و مساله مهم این است که در اردو و تا پیش از جام جهانی، کادرفنی بتواند بازیکنان را در فضایی قرار دهد که این شرایط روحی از آنها دور شده و بتوانند به بهترین فرم و سطح فنی خودشان برگردند و اگر این اتفاق رخ دهد تیم ملی اوضاع خیلی خوبی پیدا خواهد کرد.

مربی سابق تیم ملی در مورد شرایط تیم ملی در گروه B جام جهانی هم عنوان کرد: من بازی‌های اخیر رقبای ایران در جام جهانی را دیدم و با توجه به چیزی که در دو بازی دوستانه از تیم ملی دیدم اوضاع ما بهتر از سه تیم دیگر این گروه است. انگلیس که سرگروه محسوب می‌شود و تیم پرستاره‌ای است ولی سطح فنی تیم انگلیس معمولاً پایین‌تر از سطح لیگشان است و درست است بهترین لیگ دنیا را دارند ولی تیم ملی آنها به ندرت در جمع قدرت‌های برتر دنیا قرار گرفته است و در کل کار سختی مقابل آنها داریم ولی نتیجه گرفتن جلوی آنها کار سختی نیست. به نظرم کار ما مقابل اسپانیا در 2018 و آرژانتین در 2014 سخت‌تر بود و برای همین می‌شود از این بازی امتیاز گرفت.

ابراهیم زاده در ادامه گفت: از سوی دیگر آمریکا و ولز هم در دیدارهای دوستانه شرایط خوبی نشان ندادند و در کل اگر مشکلاتی که گفتم برطرف شود و کمی هم خوش شانس باشیم می‌توانیم از این گروه صعود کنیم و من خوش‌بین هستم. مهم همان نکته‌ای است که گفتم و کادرفنی باید روی شرایط روحی و روانی تیم خیلی کار کند.

وی در مورد نزدیکی قطر به ایران و اهمیت آن در جام جهانی توضیح داد: قطر در این فصل شرایط آب و هوایی خوبی دارد و این نکته خوبی برای ماست و تا حدودی آب و هوای قطر به ایران شبیه است و اختلاف زیادی ندارد و می‌تواند پوئن مثبتی باشد ولی دور و نزدیک بودن فاصله به نظرم خیلی در چنین مواردی اهمیت ندارد.

ابراهیم زاده در مورد تیم های لیگ برتری و مدعیان قهرمانی عنوان کرد: مدعیان قهرمانی به نظرم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل گهر هستند که تا اینجا خود را مدعی نشان دادند ولی همانطور که گفتم بازی‌های فنی خوبی از تیم‌ها نمی‌بینم. بازی پرسپولیس - مس کرمان، بازی سپاهان - مس رفسنجان و بازی استقلال - هوادار بازی‌های با کیفیتی نبودند و هفته‌های قبل هم تقریباً به همین شکل بود و این اثر همان شرایط روحی حاکم بر جامعه و فوتبال ماست. 

وی در مورد عملکرد تیم سابقش ذوب آهن که این هفته برد پرگلی داشت هم گفت: تبریک می‌گویم به تیم ذوب آهن و برایشان بابت این نتیجه خوشحالم ولی خب بخشی از این نتیجه به خاطر شرایط تیم نفت مسجد سلیمان هم هست که در این شرایط اوضاع خوبی ندارد. مسائلی که در جامعه وجود دارد تاثیرش را روی برخی شهرها و تیم‌هایشان بیشتر گذاشته است و می‌بینید که نفت در هفته‌های اخیر شکست های پرگل زیادی داشته است. امیدوارم این شرایط برای همه هرچه زودتر بهبود پیدا کند.

ابراهیم زاده در پایان در مورد بازگشتش به فوتبال ایران توضیح داد: من فصل گذشته پیشنهاد داشتم ولی این فصل پیشنهادی نبوده است. ضمن اینکه شرایط حال حاضر فوتبال ایران را برای فعالیت مناسب نمی‌بینم. یک مدیر باید فرصت چند ساله به سرمربی خود بدهد تا برنامه هایش را پیاده کند. شما نگاه کنید رضا پرکاس بعد از چند هفته از صنعت نفت برکنار شد؟ بعدش آقای فیروز کریمی آمد و در این چند هفته اگر اشتباه نکنم فقط دو امتیاز گرفته است. حاصل این تغییرات چه بود؟ برای همین می‌گویم شرایط مناسب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز