خبرگزاری کار ایران

وینفرد نشانه‌های مهاجم موردعلاقه‌اش را داد

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۱۷۸

وینفرید شفر طی ۳ هفته اخیر در چند نوبت نشست‌هایی را با مدیران باشگاه استقلال برگزار کرده که این جلسات بعضاً تا نیمه شب هم ادامه داشته است.

به گزارش ایلنا، بعد از برگزاری این نشست‌ها که تا امروز منجر به عقد قرارداد با بازیکنی نشده این سوال در ذهن طرفداران استقلال به وجود آمده که چرا نشست‌های شفر با افتخاری و دیگر مدیران استقلال اینقدر طول می‌کشد اما ظاهراً در این جلسات، کادر فنی و مدیران استقلال با بازیکنان خارجی و مدیر برنامه‌های آنها به صورت تلفنی مذاکره می‌کنند. در این جلسات ابتدا شفر و همکارانش فیلم بازیکنان مد نظر را تماشا کرده و سپس مدیران باشگاه استقلال در حضور کادر فنی با بازیکنان مربوطه و مدیر برنامه‌های آنها به صورت تلفنی صحبت کرده و در ادامه نامه درخواست آنها برای جذب را آماده ارسال به وکلای این بازیکنان می‌کنند به همین علت جلسات شفر با افتخاری اینقدر زمان می‌برد.

جلسات هفت هشت ساعته شفر با افتخاری این روزها به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. نکته کلیدی این نشست‌ها حضور نداشتن دستیاران ایرانی این مربی است. سرمربی آلمانی استقلال در غیاب اشکان نامداری و بیژن طاهری به همراه دستیاران خارجی‌اش که به نظر می‌رسد آنها را هم خیلی قبول دارد، رو در روی افتخاری نشسته و درباره جذب مهاجمان جدید صحبت می‌کند اما این جلسات طولانی مدت جواب نداده و استقلال هنوز در جذب مهاجم خارجی ناکام است.

همین نکته باعث شده تا هواداران استقلال نگران باشند. نه تنها در فصل جاری مهاجمان این تیم قادر به گل زدن نبودند بلکه هافبک‌هایی که در فصل‌های گذشته گل می‌زدند در این فصل نتوانستند گل بزنند و حتی پنالتی‌های به دست آمده را نیز خراب می‌کنند تا مشخص شود که استقلال نیاز مبرم به خرید مهاجم دارد.

آنچه در این میان باعث تاسف می‌شود خرید مهاجمانی است که نیمه‌های راه بدون زدن یک گل برای استقلال، به تیم‌های دیگر رفتند. اینکه چه کسی مقصر حال و روز فعلی استقلال است و چه عواملی دست به دست هم دادند تا از مهاجمانی نظیر بیت سعید مهاجم گل نزن در استقلال ساخته شود دردی را از این تیم دوا نمی‌کند و بعضا تکرار مکررات است. آنچه این روزها به درد استقلال می‌خورد انتخاب آگاهانه شفر برای جذب مهاجم جدید است.

سرمربی آلمانی استقلال هم روز گذشته برای اینکه ثابت کند با آگاهی چنین کاری را انجام می‌دهد برای هواداران استقلال در صفحه شخصی‌اش پیام گذاشت. سرمربی آلمانی رسما از عدم امضای قرارداد با مهاجم پرتغالی خبر داد و مدعی شد در حال بررسی گزینه‌های مناسب با مدیران باشگاه است.

بعد از اینکه مهاجمانی مثل الحاجی گرو و کریستین باکامانگا از حضور در ایران طفره رفتند سرمربی استقلال زمینه حضور یازالده گومز پینتو را در تهران فراهم کرد به این امید که مهاجم پرتغالی نگرانی‌های او در خط حمله را برطرف کند اما رد شدن در آزمایش‌های پزشکی مانع امضای قرارداد با این بازیکن شد تا طلسم جذب بازیکن جدید پا برجا بماند.

وینفرید شفر با انتشار پستی در صفحات مجازی خود با طرفداران استقلال درد دل کرد و گفت: «در دو ماه گذشته چند بازیکن توسط مدیربرنامه‌های‌مان از سرتاسر جهان برای پیوستن به استقلال به ما معرفی شدند که بعضی از آنها مناسب استقلال نبودند.»

او ادامه داد: ما به دو بازیکن احتیاج داریم. دو بازیکنی که هم از لحاظ فنی خوب باشند و هم تجربه لازم را داشته باشند تا ما را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند. بعضی بازیکنان خیلی خوب بودند اما بسیار گران! بعضی‌های‌شان به خاطر شرایط فرهنگی ایران به اینجا نیامدند و برخی هم خواسته‌های غیرواقعی داشتند. در حال حاضر نمی‌شد به سرعت بازیکنان مورد نیازمان را جذب کنیم. دوباره در باشگاه جلسه برگزار می‌کنیم تا با گزینه‌های موردنظرمان ارتباط برقرار کنیم.

با توجه به اینکه در گذشته انتخاب‌های نادرست فقط ضربه مالی به استقلال می‌زد و سود فوتبالی هم برای این تیم نداشت ذره‌بینی که شفر این روزها دستش گرفته و با وسواس سعی دارد مهاجم انتخاب کند، تدبیری است که شاید مربیان قبل از او نداشتند و حاصل این بی‌تدبیری‌ها پرونده‌های قطور مالی است که در حال حاضر روی میز مسوولان‌ ای‌اف‌سی است و استقلالی‌ها را مجبور کرده بدهی‌های قبلی را پرداخت کنند. حالا باید جلسات طولانی مدت شفر را به فال نیک گرفت. اینکه سرمربی آلمانی استقلال چنین وقتی را صرف جذب مهاجم جدید می‌کند، نشان می‌دهد که از تصمیم‌های شتابزده و احساسی خبری نیست و می‌توان امیدوار بود که در نهایت مشکل گل زدن استقلال با این وسواس شفر حل شود. حضور بازیکنانی نظیر منشا که توسط مربیان پیکان به فوتبال ایران معرفی شدند، می‌تواند نوید خوبی برای ورود مهاجمانی باشد که می‌توانند در لیگ حتی به آقای گلی فکر کنند.

استقلال امروز برای گذر از بحران مساوی‌های تکراری نیاز به جذب مهاجم دارد. شفر به مهاجمان داخلی اعتقادی ندارد و این روزها برای تماشای بازی‌های مهاجمان خارجی حتی ساعت‌ها وقت می‌گذارد. اینطور که گفته می‌شود شفر مصر است هر چه سریعتر مهاجم خارجی جذب شود تا استقلال بتواند از این بازیکن هم در لیگ و هم در جام حذفی استفاده کند. ماندن شفر در استقلال بستگی به قهرمانی این تیم در جام حذفی دارد و در لیگ هم باید استقلال سهمیه بگیرد. این مربی هم تمام تلاش خود را برای رسیدن به شرط قراردادش انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز