خبرگزاری کار ایران

مانچینی: آرزوی من مربیگری ایتالیا است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۸۶

روبرتو مانچینی مربی سابق منچسترسیتی و اینترمیلان دوست دارد هدایت تیم ملی ایتالیا را به دست بگیرد و این را برای خود افتخار می‌داند.

به گزارش ایلنا، بعد از ناکامی بی سابقه ایتالیا در صعود به جام جهانی و اخراج جان پیرو ونتورا، آتزوری مربی ندارد و کارلو آنچلوتی دیگر گزینه احتمالی این پست اعلام کرده در حال حاضر علاقه‌ای به این کار ندارد.

مانچینی که در روزهای بازی مهاجم بااستعدادی بود تنها 36 بازی با تیم ملی ایتالیا انجام داد و هرگز در جام جهانی بازی نکرد هر چند در مسابقات سال 1990 که کشورش میزبان جام جهانی بود، تیم را همراهی می‌کرد.

مانچینی در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت گفت: «من یک آرزو دارم و می‌خواهم به چیزی که در دوران بازی به آن نرسیدم یعنی جام جهانی به‌عنوان مربی برسم. من با باشگاه‌های بزرگی کار کرده‌ام و افتخاراتی به دست آورده‌ام. مربیگری تیم ملی زیبا و مایه افتخار است و اگر بتوانم قهرمان اروپا یا جام جهانی شوم، این افتخار بزرگتر خواهد بود.»

این مربی 53 که در حال حاضر مربی زنیت سنت پترزبورگ است، مشکلی با دوری بلندمدت بازیکنانش ندارد هرچند مربی تیم‌های ملی از این بابت گلایه دارند: «40 سال است که به‌عنوان بازیکن و مربی هر روز کار کرده ام، هنوز جوانم و می‌توانم بعد از تیم ملی به تیم باشگاهی برگردم.»

او در این مصاحبه به فوتبال باشگاهی هم پرداخت. مانچو در فصل 2016-2015 برای دومین بار مربی اینتر شد و با وجود شروع مقتدرانه در نهایت به رده چهارم رسیدند و از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازماندند.

همین روند برای تیم لوچانو اسپالتی هم پیش آمده، اینتر که تا 25 آذر شکست نخورده بود در هفت بازی اخیرش در رقابت‌های مختلف طعم برد را نچشیده: «اوضاع فرق کرده، ما تیم را ساختیم، حالا تیم دو سال تجربه بازی در کنار یکدیگر را دارد به اضافه میلیون‌ها یورو سرمایه‌گذاری. ما در نیمه اول فصل با وجود کمبودهای آشکار بالاتر از همه بودیم. آن موقع در ژانویه مجبور شدیم بازیکنانی را بفروشیم تا حساب و کتاب باشگاه درست شود اما تیمی مثل اینتر نمی‌تواند فقط به فکر رسیدن به لیگ قهرمانان باشد، باید برای موفقیت در آن هدفگذاری کند. زیاد بازی‌های اینتر را ندیده‌ام اما فکر می‌کنم اسپالتی به مهاجمی سریع مثل دریس مرتنز احتیاج دارد که بتواند مانند مائورو ایکاردی گل بزند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز