خبرگزاری کار ایران

در نیم‌فصل اول چه اتفاقی افتاد؟ 5 کلید افت رئال‌مادرید (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۰۱۳

در ماه آگوست که رئال مادرید برتری مقتدرانه‌ای نسبت به بارسلونا داشت، جرارد پیکه اعتراف کرد برای نخستین بار احساس می‌کند سفیدها نسبت به آبی اناری پوشان برتری دارند اما حالا بعد از 5 ماه کاتالان‌ها با 16 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب همیشگی‌شان به صدر جدول تکیه زده‌اند تا هواداران رئال شگفت‌زده به دنبال دلایل این سقوط فاحش باشند.

به گزارش ایلنا، آن تیم که هر حریف بزرگ و کوچکی را از سر راه بر می‌داشت حالا شکننده شده و به راحتی قابل شکست دادن است. در اتاق‌های سانتیاگو برنابئو هفته‌ها است به دنبال راه حل می‌گردند اما این مساله یک راه حل ندارد.

پنج کلید سقوط رئال را می‌توان به این صورت فهرست کرد:

1- از دست رفتن روحیه تیمی

بازیکنان یا حداقل بخشی از آنها دیگر به گروه فکر نمی‌کنند. وقتی قراردادشان تمدید شد باشگاه را زمین زدند و در بازی سلتاویگو نگاه‌های بدی میان بازیکنان رئال رد و بدل شد و همه به دنبال سرزنش دیگری بودند بخصوص کریستیانو رونالدو و این رفتارها برای سلامت تیم خوب نیست.

باشگاه روی بازیابی روحیه تیمی تاکید دارد و این چیزی است که به آن نیاز مبرم دارند اگر می‌خواهند از نبرد با پاری‌سن‌ژرمن جان سالم به در ببرند.

 روحیه تیمی در موفقیت‌های اخیر کلیدی بوده اما تا حد زیادی از دست رفته. بدون کار گروهی موفقیت تیمی و حتی فردی به دست نمی‌آید.

2- ناکامی مقابل دروازه

فصل قبل، تیم رئال مادرید بعد از 17 بازی 40 امتیاز داشت با 47 گل زده و 18 گل خورده. این فصل بعد از 17 بازی 32 امتیاز دارند با 32 گل زده و 16 گل خورده و این یعنی تیم اثرگذاری‌اش را از دست داده. در سوپرجام اروپا و اسپانیا بازیکنان رئال به یک نصفه موقعیت نیاز داشتند تا گل بزنند و با موفقیت مقابل منچستریونایتد و بارسلونا دو جام به دست آمد که این دومی 5 گل خورد.

3- افت فیزیکی

نمایش فیزیکی رئال در حد انتظار نیست و حتی به آن نزدیک نشده. بازیکنانی هستند که با فرم ایده‌آل خود فاصله زیادی دارند، یا به دلیل مصدومیت‌هایی که متحمل شده‌اند و نتوانسته‌اند حداقل سطح مورد نیاز را فراهم کنند یا به جام جهانی فکر می‌کنند و می‌خواهند خودشان را برای آخر فصل حفظ کنند.

 انتظار می‌رفت در آغاز سال 2018 اتفاق مثبتی برای تیم رخ دهد اما هنوز که خبری نیست.

4- توزیع ناعادلانه دقایق بازی

بازیکنان زیادی مثل آسنسیو و لوکاس واسکس در سوپرجام اسپانیا مورد استفاده قرار گرفتند بخصوص در بازی برگشت در برنابئو. در ال‌کلاسیکو هر دو ناپدید بودند اما یک نفر دیگر هم بود که در بازی لیگ نتوانست انتظارات را برآورده کند، ماتئو کوواچیچ. دقایق بازی به طور ناعادلانه‌ای تقسیم شده و بازیکنانی که در زمان بازی عملکرد خوبی داشتند، کمتر فرصت تکرار موفقیت را به دست آورده‌اند.

 

5- بی‌انگیزگی و مساله دروازه‌بانی

به نظر می‌رسد تیم دیگر به کارهای زیدان مثل قبل اعتماد ندارد. گویا برخی از جایگاهشان در ترکیب اصلی مطمئن شده‌اند و آنطور که باید برای حضور در تیم تلاش نمی‌کنند، آنها بدون آنکه شایستگی داشته باشند دست نیافتنی‌اند. جام‌ها و موفقیت‌ها تیم را گیج کرده و کسی نبوده که آنها را سر جایشان بنشاند.

علاوه بر آن، کیلور ناباس در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشته اما حرف‌هایی که درباره کپا زده شده دروازه‌بان کاستاریکایی را دلخور کرده و روی رابطه عالی‌اش با بقیه تاثیر منفی گذاشته.

منبع: مارکا/ خوسه فلیکس دیاس

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز