خبرگزاری کار ایران

بیکاری جوانان باعث ناهنجاری روی سکوهاست

قلعه نویی: نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا/ امیدوارم زنان به ورزشگاه بیایند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۵۴۴

امیر قلعه نویی در صحبتی جنجالی به مسائل اخیر در فوتبال و ورزش ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه نویی در گفت و گو با برنامه ورزشی رادیو تهران درباره شرایط ذوب آهن، مشکلاتی که در امر سربازی چند بازیکنش پیش آمد و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

بعضی بازیکنان دلشان با تیم نبود

در نیم‌فصل دوم شرایط تیم ما بسیار خوب بود، ۱۰ امتیاز کسب کردیم و یک گل خورده داشتیم اما باید بگویم در این ادوار گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن یکی از مظلوم‌ترین تیم‌هایی بود که از نظر داوری به مشکل خورد. خیلی از بازی‌ها ذوب آهن با توجه به صحبت‌های کارشناسان از اشتباهات داوری لطمه خورده است. من زمانی که به تیم ذوب‌آهن آمدم برنامه‌های زیادی داشتم و طبق برنامه به دنبال این بودم که تیم قدرتمندی را روانه این مسابقات کنم اما زمانی که بعضی از بازیکنان مدنظر تیم دل‌شان با تیم نیست و طبق برنامه کاری را انجام نمی دهند مطمئنا شرایط تغییر می‌کند.

آن چیزی که فکر می کردم، در ذوب آهن نشد

متأسفانه اوایل فصل آن چیز که فکر می‌کردم نشد و طبق برنامه‌هایم تیم جلو نرفت، وقتی افرادی با بعضی از بازیکنانم صحبت می‌کنند و تمرکزشان را بر هم می‌زنند دیگر نمی‌شود روی بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرد. اما دیگر گذشت و خداراشکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم شرایط تیم بسیار خوب است، روان بازی می‌کند، تا به امروز ۱۰ امتیاز کسب کردیم، درست است که داوری در بعضی نتایج تأثیرگذار بود اما رفته رفته نتایجمان بهتر خواهد شد. در بعضی پست‌ها به دنبال این هستیم تا بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم تا نقاط ضعف هایمان برطرف شود.

دربی اصفهان همیشه خوب است

همیشه بازی‌های اصفهان حساس و زیبا بود، وقتی بازی رفت مقابل سپاهان را واگذار کردیم جو ورزشگاه بسیار آرام و مناسب بود، من زمانی که در سپاهان هم بودم همین جو در ذوب‌آهن بود، همیشه بازی‌های خوبی برگزار شده و ما با توجه به اینکه در جدول نیاز مبرمی به ۳ امتیاز داریم باید طوری بازی کنیم تا پیروز از میدان خارج شویم، تیم سپاهان کادر فنی بسیار خوبی دارد و می‌دانم در حال حاضر جایگاهی که دارند در شأن سپاهان نیست و امیدوارم هواداران بازی خوبی مشاهده کنند.

بودجه پارسال 28 میلیارد بود، امسال 12 میلیارد

انسان با امید زنده است، تیم ذوب‌آهن در این چند ساله اخلاق‌مدار بوده است، سال گذشته با ۲۸ میلیارد تومان  تیم بسته شده است اما امسال ۱۲ میلیارد؛ من یک مطلبی را به صراحت بیان کنم که باشگاه ذوب‌آهن واقعاً به معنای واقعی باشگاه است.

قول می دهم در آسیا بهترین باشیم

همه چیز از لحاظ سخت‌افزاری و امکانات فراهم است، امیدوارم مدیران کارخانه و باشگاه در خصوص بودجه ذوب‌آهن تجدید نظر کنند تا شرایط به نفع تیم ذوب‌آهن تمام شود، از همین فرصت استفاده می‌کنم و قول می‌دهم ذوب‌آهن یکی از بهترین تیم‌های حاضر در لیگ آسیا خواهد بود.

بیکاری جوانان، باعث ناهنجاری روی سکوها می شود

باید بگویم که چند سالی است که این مشکل در سکوها وجود دارد و دلیلش این است که بیکاری در بین جوانان بیداد می‌کند. واقعیت این است که باید در ورزشگاه‌ها برای هواداران احترام قائل شویم، باید امکانات اولیه را برای تماشاگرانی که بازی را از نزدیک مشاهده می‌کنند فراهم کرد، برای مثال ممکن است فرگوسن، منچستر نتایج درخشان سال‌های گذشته را نگیرد اما همچنان هواداران پرشور حضور دارند و تیم خودشان را حمایت می‌کنند.

به فکر جوانان مان باشیم

بحث اصلی این است که تمام شرایط برای هواداران در خارج از ایران مهیا است اما در ایران جوانان ما با توجه به مشکلاتی که دارند آسیب دیده هستند و باید به فکر این باشیم تا فرهنگ سازی کنیم و فرهنگ خوبی را در فوتبال ایجاد کنیم تا مشکلات جامعه به روی سکوها وارد نشود. من اگر تمرین را باز می‌گذارم و دوست دارم هواداران و جوانان در تمرین تیم من حضور پیدا کنند دلیلش  این است که جای دیگری نروند تا آسیب‌جدی‌تری نبینند. باید از ابتدا به فکر جوانان باشیم. متأسفانه وقتی که فقر از در  وارد می‌شود ایمان از پنجره خارج می‌شود، باید بیشتر به فکر جوانانمان باشیم.

چرا زنان نباید در ورزشگاه حاضر شوند؟

برایم واقعاً سوال است وقتی ما اسم ایران را یدک می‌کشیم یعنی یک کشور، یعنی اینکه همه ما باید به فکر هم باشیم، برایم سوال است چرا بانوان در ورزشگاه حضور پیدا نکنند؟ چرا شرایط را برای بانوان مهیا نکنیم؟ یا سوال دیگر، چرا مسعود شجاعی که برای تیم ملی زحمت کشیده در حال حاضر نباید در تیم ملی باشد؟ چرا ما فرهنگ خوبی را در ورزشمان جایگزین نکردیم، باید بیشتر به فکر ورزش کشور، فرهنگ کشور و جوانان کشورمان باشیم.

حرف های دادکان از سر دلسوزی است

دادکان یکی از بزرگان فوتبال ایران است، هم مؤمن است و هم مسلمان. هرچه می‌گوید از روی دلسوزی است، من چون در آن مراسم نبودم نمی‌توانم نظری در خصوص این موضوع بدهم اما اگر دادکان حرفی می‌زند به خاطر این است که خاک ورزش را خورده است و درک می‌کند که مشکل اصلی ورزش کشور چه چیزی است. متأسفانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به دنبال این نیستیم تا با کار مشارکتی کارمان جلو برود و در واقع کار مشارکتی بلد نیستیم. در خیلی از انتخابات، چه انتخابات ورزشی و چه انتخابات سیاسی به دنبال این نبودیم که با همکاری و همدلی کارمان جلو رود، هر فردی که آمده معمولاً ۴ سال دوم ریاستش کم‌کار بوده، آدم‌های خودش را بر سرکار آورده است و به دنبال این نبوده است که به فکر مردم باشد.

به کفاشیان گفتم از مدیران سابق استفاده کند، نکرد

من سال‌های گذشته زمان ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال پیشنهادی دادم و گفتم بیایید از تجارب رؤسای سابق فدراسیون فوتبال استفاده کنیم، جلسات متعددی برگزار کنیم و به فکر فوتبال ایران باشیم اما متأسفانه این کار عملی نشد و نشان می‌دهد که ما به دنبال کار گروهی نیستیم.

بازیکنان شهرستانی در برنامه کی روش آسیب می بینند

چند ماهی بیشتر به شروع جام جهانی باقی نمانده و باید در این مدت همه تلاش کنند تا تیم ملی در اجرای برنامه‌های خود به موفقیت برسد. تیم ملی خوب از دل باشگاه و لیگ خوب می‌آید. برنامه کی‌روش برای ریکاوری برای تیم‌های شهرستانی سخت است. ما روز جمعه بازی می‌کنیم و بازیکن قرار است از اصفهان به تهران بیاید و سپس بازگردد. در این شرایط دو پرواز را تجربه می‌کنند و در ارتفاع قرار می‌گیرند فشار زیادی متحمل خواهند شد. حال اگر بازی ما مثلا در تبریز یا اهواز بوده باشد بازیکن حداقل 3 تا 4 پرواز را پشت سر خواهد گذاشت. شهرهای دیگر مثل تهران نیست که هر روز به همه شهرها پرواز داشته باشد. در این شرایط با توجه به پرواز‌های متعدد بازیکن بعد از دو سه هفته فرسوده می‌شود. این برنامه برای تیم‌های تهران ایده‌آل است اما برای تیم‌های شهرستانی شرایط فرق می‌کند. به هر حال کی‌روش علم بالایی دارد و از لحاظ نتیجه‌گیری و عملکرد شرایط خوبی داشته اما با این شرایط بازیکنان شهرستانی ریکاوری نمی‌شود و افت خواهند کرد.

طاهری و رویانیان برای پرسپولیس زحمت کشیدند

برای رسیدن به موفقیت شرایط داخل زمین مثل بازیکنان و مربی و ... مهم است و مورد دیگر مسائل بیرون زمین مثل ثبات مدیریت، امکانات و ... اهمیت زیادی دارد. برانکو از دوستان خوب من است. جا دارد خاطره‌ای را بیان کنم. زمانیکه در سال 2007 سرمربی تیم ملی شد اجلاسی در برزیل برگزار می‌شد که در آنجا برانکو هم حاضر بود. در آن سه روز او تمامی اطلاعات و تجربه‌اش را در اختیار من گذاشت.پرسپولیس در این سا‌ل‌ها مربی خوب و مهره‌های خوبی داشته و نباید از زحماتی مدیران سابق مثل محمد رویانیان و علی اکبر طاهری هم گذشت. باید قبول کنیم که پرسپولیس در سال‌های اخیر شرایط بسیار خوبی داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز