خبرگزاری کار ایران

خطای شدید یا خط دادن برانکو؛

چرا سرور جپاروف محروم شد؟ (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۱۲

هافبک استقلال عقیده دارد مستحق محرومیت نبوده و مصاحبه برانکو دلیل حکم کمیته انضباطی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سرور جپاروف، هافبک ازبکستانی استقلال که از کلیدی‌ترین مهره‌های این تیم محسوب می‌شود، با حکم اخیر کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی (احتمالاً به مدت یک ماه) از همراهی تیمش محروم است و دلیل این محرومیت هم خطای شدید روی بازیکن استقلال خوزستان عنوان شده است.

در دقیقه 44 بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان سرور جپاروف با مهاجم حریف بر سر تصاحب توپ درگیر شد که در این رقابت بازیکن تیم خوزستانی زمین خورده و جپاروف هم با لگد کردن کمر وی از روی او بلند شد، اتفاقی که باعث احساس درد شدید وی شد.

این صحنه خشن به واسطه کاور شدنش از سوی امید ابراهیمی از چشم داور مسابقه پنهان ماند در حالیکه به نظر می‌رسید باید با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج می‌شد و این موضوع توسط کارشناسان داوری هم تایید شد.

با این حال به نظر می‌رسید کمیته انضباطی خیلی زود وارد عمل شده و نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد ولی محرومیت جپاروف زودتر از کمیته انضباطی، در مصاحبه برانکو ایوانکوویچ مطرح شد و سر و صدای زیادی بپا کرد تا اینکه روز گذشته و بعد از 10 روز از آن اتفاق حکم محرومیت جپاروف صادر شد و این تاخیر در اعلام حکم آنهم به صورت موقت عجیب بود.

بعد از این ماجراها بود که توسط عده‌ای عنوان شد جپاروف مستحق محرومیت نبوده و مصاحبه برانکو نوعی خط دهی به کمیته انضباطی بود و در محرومیت وی تاثیر گذاشت. موردی که در صحبت‌های روز گذشته جپاروف هم دیده شد و این بازیکن اعلام کرد خطای خشن و عمدی روی بازیکن حریف انجام نداده و دلیل محرومیتش هم مصاحبه سرمربی پرسپولیس بوده است.

جپاروف ادعا می‌کند بازیکن به طور ناگهانی در مسیر حرکت وی روی زمین افتاده و برخورد ایجاد شده غیر عمدی و غیر ارادی بوده است، ضمن اینکه برخورد به شدتی نبوده که بخواهد آسیب جدی به بازیکن وارد کند.

تصاویر زیر می‌تواند ادعای هافبک استقلال را  بررسی کند:

چرا سرور جپاروف محروم شد؟ (گزارش ویژه)

در این تصویر مهاجم استقلال خوزستان مقابل پای جپاروف روی زمین افتاده و هافبک استقلال هنوز شروع به حرکت به سمت او نکرده است. نگاه جپاروف کاملاً به بازیکن است و امید ابراهیمی هم او را از چشم داور کاور کرده است.

 

چرا سرور جپاروف محروم شد؟ (گزارش ویژه)

 در حالیکه توپ به اوت رفته است و دیگر در نمی‌تواند در اختیار جپاروف باشد او از روی بازیکن حریف عبور می‌کند و گام خود را هم از روی کمر وی بر می‌دارد و وزن خود را کاملا روی وی سوار می‌کند، اتفاقی که می‌توانست آسیب نخاعی جدی برای بازیکن آبی‌پوش داشته باشد.

 

چرا سرور جپاروف محروم شد؟ (گزارش ویژه)

 جپاروف در حال عبور از روی کمر بازیکن حریف است. بعد از این صحنه مهاجم استقلال خوزستان قصد بلند شدن از زمین را دارد ولی نمی‌تواند و متوجه درد شدید در ستون فقرات خود می‌شود که تیم پزشکی به میدان می‌آید.

در فایل ویدیویی زیر بهتر می‌توان این مورد را بررسی کرد:

تصاویر به خوبی گویای حرکت عمدی و خطرناک جپاروف است. اگرچه در شیوه برخورد کمیته انضباطی، سرعت عمل پایین در صدور حکم و اعلام حکم موقت پس از گذشته 10 روز جای انتقاد زیادی وجود دارد ولی خطاهای این چنینی در سطح اول فوتبال دنیا دیده می‌شود و خطاهایی که سلامت بازیکن را به خطر می‌اندازند زیر ذره‌بین قرار گرفته و حتی پس از اخراج توسط داور مسابقه، با محرومیت‌های سنگین و طولانی‌تر از محرومیت یک بازی مواجه می‌شوند.

حتی اگر خطای جپاروف را برخلاف تصاویر به ثبت رسیده غیر عمل تلقی کنیم بازهم فرق چندانی نمی‌کند و بی‌احتیاطی هم در به خطر انداختن سلامت بازیکن حریف می‌تواند محرومیت سنگین در پی داشته باشد.

اگرچه مصاحبه سرمربی پرسپولیس در مورد محرومیت بازیکن استقلال حرفه‌ای نبود و به حساسیت‌های کنونی دامن زد ولی نمی‌توان آن را دلیل محرومیت هافبک استقلال دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز