خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب بازیکنانی که در سال 2017 کفش‌ها را آویختند

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۰۵۸

با پایان یافتن سال 2017 بازیکنانی هم که در طول این سال برای همیشه از فوتبال رفتند به خاطرات می‌پیوندند.

به گزارش ایلنا، سال 2017 به تاریخ پیوست و در این سال تعدادی از ستارگان فوتبال جهان هم به خاطرات پیوستند. بازیکنان بزرگی که تصمیم گرفتند به دوران حرفه‌ای‌شان پایان دهند و هواداران فوتبال از این به بعد باید به تماشای بازی‌های قدیمی آنها بسنده کنند. سایت روزنامه اکیپ تیم منتخبی از این بازیکنان را معرفی کرده است.

 

دروازه‌بان: ویکتور والدس

والدس از سال 2014 که از بارسا جدا شد کمتر از قبل مورد توجه قرار داشت. او دوران کوتاهی را در منچستریونایتد، استاندارد لیژ و میدلزبورو داشت تا اینکه در اوت سال گذشته خداحافظی‌اش را در 35 سالگی اعلام کرد. او در دوران فوتبالش توانست سه بار (2006، 2009 و 2011) قهرمان لیگ قهرمانان شود.

 

مدافع راست: فیلیپ لام

او بیش از یک دهه بازیکن اصلی بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان بود. بازیکنی باهوش و چندپسته (مدافع راست و چپ و هافبک میانی) که توانست تقریبا به تمام افتخارات فوتبال از جام جهانی گرفته تا لیگ قهرمانان برسد. لام در پایان فصل گذشته در 34 سالگی تصمیم گرفت کفش‌ها را آویزان کند.

 

مدافعان میانی: مارتین دمیکلیس

او در تیم ملی آرژانتین یا باشگاهش ستاره نبود، ولی کارنامه پرباری دارد. او در ریورپلاته، بایرن و منچسترسیتی به افتخارت زیادی رسید و سرانجام در مالاگا خداحافظی کرد.

 

مدافع میانی: آلوارو آربلوا

مدافع سابق تیم ملی اسپانیا (57 بازی ملی) بازیکنی چندپسته بود که توانایی بازی در دفاع میانی و کناری را داشت. او هفت فصل برای رئال و دو فصل برای لیورپول بازی کرد و ماه مه گذشته پس از بازی در وستهم از فوتبال خداحافظی کرد.

 

مدافع چپ: مکسول

مدافع برزیلی یکی از پرافتخارترین بازیکنان جهان است که توانسته یک بار قهرمانی لیگ قهرمانان، دو بار قهرمان اسپانیا، چهار بار قهرمان فرانسه، سه بار قهرمان ایتالیا و دو بار قهرمان هلند شود. مکسول تابستان گذشته در 36 سالگی خداحافظی کرد و به یکی از مدیران ورزشی پاری سن ژرمن تبدیل شد.

 

هافبک: ژابی آلونسو

از رئال سوسیه‌داد گرفته تا رئال مادرید و لیورپول و بایرن، او دانش بالای فوتبالش را در مسابقات مختلف به نمایش گذاشت. ملی‌پوش سابق اسپانیایی (114 بازی ملی) به یکی از الگوهای پست هافبک دفاعی تبدیل شد و تابستان گذشته در 36 سالگی با پیراهن بایرن مونیخ از فوتبال خداحافظی کرد.

 

هافبک: فرانک لمپارد

ملی‌پوش سابق انگلیسی دو فصل آخر فوتبالش را در لیگ آمریکا گذراند و فوریه سال گذشته در 38 سالگی سرانجام خداحافظی‌اش را اعلام کرد. او یکی از بازیکنان تاریخ‌ساز چلسی در سال‌هایی است که این تیم توانست خودش را به‌عنوان یکی از غول‌های فوتبال انگلیس و اروپا مطرح کند.

 

هافبک: آندره‌ا پیرلو

پیرلو هم مثل لمپارد فوتبالش را در نیویورک تمام کرد. هافبک ایتالیایی در حالی بازنشسته شد که 20 فصل در بالاترین سطح بازی کرد. او در میلان و یوونتوس پست بازیساز را متحول کرد. فهرست افتخارات او طولانی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به قهرمانی جام جهانی و لیگ قهرمانان (دو بار) اشاره کرد.

 

هافبک: کاکا

او هم یکی از اعضای خط میانی میلان رویایی در سال‌های 2000 بود و تنها بازیکن این فهرست است که توانسته توپ طلا ببرد. او در سال 2007 برنده این عنوان ارزشمند شد. کاکا مدتی هم در رئال بازی کرد و در دوران فوتبال با بازی باکلاس و پاس‌های دقیقش مطرح بود.

 

مهاجم: درک کویت

او یکی از جذابترین مهاجمان فوتبال دنیا نبود، ولی مشارکتش در کار تیمی و تلاش بی‌پایانش همیشه به نفع تیم‌هایی بوده که برای‌شان بازی کرده.

او سال‌ها عضو تیم ملی هلند بود و 105 بار هم پیراهن نارنجی را به تن کرد. او در آخرین بازی‌اش موفق شد برای فاینورد هت تریک کند و با این تیم قهرمان لیگ هلند شود.

 

مهاجم: فرانچسکو توتی

به سختی می‌توان سابقه پربار این بازیکن را در چند خط خلاصه کرد. او بت هواداران رم بود که 24 فصل متوالی برای این تیم بازی کرد و 250 گل زد. او همچنین موفق شد جام جهانی 2006 را با ایتالیا فتح کند و بهار سال گذشته در 41 سالگی با پیراهن تیم محبوبش، رم از فوتبال خداحافظی کرد.

در سال 2017 توماس روسیچکی، زه روبرتو، آنتونیو کاسانو، الکساندر کرژاکف، ایویکا اولیچ، کوین کورانی، آنتونی تیموشچوک، الکساندر منینگر، سباستین اسکیلاچی، کیم کالشتروم نیز جزو بازیکنان مطرحی بودند که کفش‌ها را آویختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز