خبرگزاری کار ایران

از خاتمی تا روحانی؛ لطف تاریخی دو رئیس جمهور به پرسپولیسی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۰۵

پیش از حسن روحانی، یکبار دیگر هم وساطت رئیس جمهور مانع از محرومیت پرسپولسی‌ها شده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در حالی که در ماه‌های اخیر درگیر مساله پرونده مهدی طارمی در فیفا و شکایت باشگاه ریزه اسپور بوده است که این شکایت دردسرهای زیادی برای این باشگاه ایجاد کرده بود و علاوه بر محرومیت از 2 پنجره نقل و انتقالاتی، مبلغ سنگینی هم باید به عنوان جریمه پرداخت می‌کرد که مشکلات زیادی برای سرخپوشان به همراه داشت.

مدیران باشگاه پرسپولیس در ماه‌های اخیر رایزنی‌های زیادی از کانال‌های مختلف داشتند تا بتوانند این مشکل را مرتفع کرده یا آن را کاهش دهند ولی این رایزنی‌ها در اکثر موارد به بن‌بست می‌خورد و باشگاه ترکیه‌ای به هیچ عنوان همکاری لازم را با پرسپولیسی‌ها انجام نمی‌داد.

این مشکلات در حالیکه می‌رفت برای پرسپولیس گران تمام شود، با ورود سران کشور و وساطت دکتر روحانی، رئیس جمهور کشورمان در ملاقات با همتایان ترکیه‌ای یکباره تغییرات مثبتی ایجاد شد و ورود اردوغان به ماجرا و توصیه اکید به باشگاه ترکیه‌ای برای تعامل با پرسپولیس تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.

در حال حاضر طبق چیزی که گرشاسبی اعلام کرده است، شکایت ریزه‌اسپور از طارمی پس گرفته شده است و بدین ترتیب دیگر جریمه سنگین مالی روی دوش سرخپوشان سنگینی نمی‌کند تا مشکلات باشگاه توسط روابط دیپلماتیک دو کشور مرتفع شود.

حل مشکلات باشگاه پرسپولیس از طریق روابط دیپلماتیک و بین المللی سابقه دیرینه دارد.

21 سال قبل و پس از انتقال علی دایی به آرمینیا بیله‌فلد آلمان باشگاه السد قطر از باشگاه پرسپولیس به دلیل این انتقال شکایت کرد و باعث محکومیت این باشگاه در زمان مدیریت امیر عابدینی شد.

طی این شکایت، فیفا پرسپولیس را محکوم به پرداخت مبلغ یک میلیون دلار غرامت به باشگاه السد قطر کرد که پرداخت آن در توان باشگاه نبود و می‌رفت منجر به محرومیت این باشگاه شود و نگرانی زیادی در دل هواداران تیم ایجاد کرد.

در همان دوران بود که سران سیاسی کشور ما در روابط دیپلماتیک با کشور قطر بودند و در رفت و آمد آنها بحث مشکل پرسپولیس با السد قطر هم پیش کشیده شد

پس از رایزنی رییس‌جمهور دولت هفتم با امیر قطر، باشگاه قطری شکایتش را از باشگاه پرسپولیس پس گرفت تا سرخپوشان به سلامت از این مشکل عبور کنند.

بدین ترتیب بعد از 21 سال تاریخ دوباره برای پرسپولیس تکرار شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز