خبرگزاری کار ایران

ناکامی بزرگ برای جودو؛ به نام خدا و تمام!

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۶۲۸

ناکامی محض. این تنها واژه‌ای است که شاید بتوان با آن شرایط جودو را توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، جودو، رشته‌ای که تنها دستاوردش از مسابقات و تورنمنت‌های بین‌المللی تنها و تنها ناکامی است و بس. تنها دلخوشی جودو در این روزهای نکبتی یک سعید مولایی است که تک برنزهایش همیشه نوری در تاریکی بوده. این‌بار در تاتامی توکیو جودوکاهای ایران یکی پس از دیگری به خاک افتادند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. کیفیت مبارزات سه جودوکای ایران در مسابقات گرنداسلم ژاپن به گونه‌ای بود که مجموع دقایق حضور سه نفر با هم روی تاتامی دورقمی هم نشد تا گزارشگر این مسابقات بعد از «به نام خدا» و سلام بلافاصله واژه «و تمام» را به کار برده و مجبور به خداحافظی شود!

آخرین مرحله رقابت‌های جودو گرند اسلم در سال 2017 در شرایطی از شنبه 11 آذر ماه در توکیو ژاپن آغاز شد که 417 جودوکا از 61 کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و تیم کشورمان در این رقابت‌ها 3 نماینده داشت که دو جودوکا یعنی محجوب و نوری زاد در همان گام نخست در کمتر از 2 دقیقه ایپون شدند و بریمانلو نیز بعد از برد حریف گمنام رومن، در مبارزه دوم قریب به دو دقیقه روی تاتامی دوام آورد تا مجموع حضور جودوکاهای ایران دورقمی هم نشود!

شکست‌های سلسله وار جودو کماکان ادامه دارد و فدراسیون جودو نیز کماکان معتقد است که دوران گذار را طی می‌کنیم. دورانی که البته صداوسیما برای گزارش مسابقات آن به کارشناس و متخصص نیاز ندارد چرا که تنها با یک به نام خدا و تمام، مبارزات جودوکاهای ایران خاتمه پیدا می‌کند!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز