خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸

روز موعود از راه رسید/ مرگ و زندگی در کرملین؛ یوزها، درانتظار کاخ رویاها

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۸۹۲

چند ساعت تا آغاز مراسم قرعه کشی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ باقی مانده است.

به گزارش ایلنا، انتظارها به پایان رسید. چند ساعت تا مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است. 32 تیم حاضر در این رقابت ها از ساعت 18:30 دقیقه به وقت تهران هم گروهی های خود را خواهد شناخت.

کاخ کرملین روسیه میزبان این مراسم بزرگ خواهد بود. سالنی با حدود 6000 صندلی که به دستور نیکیتا ساخته شد اما بعد از فروپاشی شوروی سابق به یک سالن کنسرت و مراسم هایی از این دست تبدیل شد.

حضور تیم ملی ایران در بین 32 تیم حاضر در این رقابت ها حساسیت را برای ما هم بیش از پیش کرده است. کارلوس کی روش به همراه 29 سرمربی دیگر از حاضران در مراسم خواهد بود. دو تیم اروگوئه و استرالیا هنوز کسی را روی نیمکت خود به عنوان نفر اول ندارند.

مجریان مراسم: گری و ماری

مجریان مراسم روز جمعه گری لینیکر، مجری و مفسر و ستاره اسبق تیم ملی انگلستان و خانم ماریا کوماندنایا ، ژورنالیست و مجری تلویزیونی و رادیویی روسیه خواهند بود.

لینیکر که آقای گل جام جهانی 1986 بود و در دوره بعدی هم جزو لیست مسافرین سه شیرها به شمار می رفت؛ هم اکنون برای اولین بار اجرای این مراسم را به عهده خواهد داشت. وی در این باره اظهار داشت: به عنوان بازیکن این شانس را داشتم که در دو جام جهانی حضور داشته باشم اما با این عنوان هیچ وقت این اتفاق رخ نداده بود و یک تجربه جذاب و جدید است. می دانم که مراسم خوبی را شاهد خواهیم بود و امیدوارم قرعه های جالبی از گوی ها خارج شود.

کوماندنایا هم درباره انتخابش گفت: خیلی هیجان زده هستم. فکر نمی کردم چنین اتفاقی رخ دهد. میلیون ها علاقمند روز جمعه منتظر هستند تا قرعه ها بیرون بیاید.

کوماندنایا اولین بانوی حاضر درمراسم قرعه کشی فیفا است که شغل خودش مربوط به فوتبال است. به جز جام های جهانی 94 و 98 که چند فوتبالیست خانم آمریکایی برگزار کنندگان مراسن قرعه کشی بودند هر گاه بانویی در این مراسم شرکت کرده از میان خوانندگان و مدلهای معروف جهانی بوده است. فرناندائو لیمای برزیلی آخرین خانمی بود که در جام جهانی 2014 به همراه ژروم والکه، اجرای مراسم را در دست داشت و لباسش هم برای علاقمندان ایرانی به طور غیر مستقیم ایجاد دردسر کرد و باعث شد تا بخش اعظمی از مراسم به نمایش درنیاید.

همه چیز درباره سید بندی

در ادامه سید بندی را مشاهده خواهیم کرد. جایی که ایران در سید سه قرار دارد و تنها تیم آسیایی حاضر در این قسمت است.

سید یک:روسیه، برزیل، آلمان، آرژانتین، پرتغال، لهستان، بلژیک و فرانسه

سید دو:اسپانیا، انگلیس، کلمبیا، اروگوئه، مکزیک، سوئیس، کرواسی وپرو

سید سه:دانمارک، تونس، ایران، مصر، کاستاریکا، ایسلند، سوئد، سنگال

سید چهار:پاناما، نیجریه، مراکش، صربستان، ژاپن، استرالیا، عربستان و کره جنوبی

پیش از انجام مراسم قرعه کشی همواره صحبت بر سر این است که کدام گروه می تواند به گروه مرگ تبدیل شود و کدام گروه، لقب زندگی را از آن خود خواهد کرد.

بدون شک گروهی که در آن روسیه و لهستان سرگروه باشند می تواند به یکی از گروه های زندگی مبدل شود و از آن سو گروهی که انگلیس و اسپانیا در آن قرار داشته باشند قابلیت تبدیل شدن به گروه مرگ را خواهد داشت.

به نظر می رسد گروهی نظیر برزیل، اسپانیا، دانمارک نیجریه یا آرژانتین، انگلیس، سنگال، صربستان می تواند عنوان گروه مرگ را یدک بکشد و گروهی شبیه به روسیه، پرو، کاستاریکا، عربستان یا لهستان، پرو، ایران و پاناما به گروه های زندگی منجر شوند.

×مهمترین قانون مراسم قرعه کشی این است که به جز اروپا، هیچ دو تیمی از یک قاره نمی توانند در یک گروه حضور داشته باشند. یعنی به طور مثال دو تیم از آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا نباید در یک گروه باشند. اروپا هم به دلیل تکثر تیمهای حاضر در این رقابتها، حضور بیش از یک تیم اجتناب ناپذیر است و در بعضی گروه ها دو تیم از این قاره حاضر هستند اما بیش از این برای آنها هم غیر مجاز خواهد بود.

×روسیه از الان تنها تیمی است که به دلیل میزبانی جایگاهش مشخص است. آنها در سید یک گروه یک قرار می گیرند.

×لورن بلان کاپیتان پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه، گوردون بنکس دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس، کافو مدافع پیشین برزیل، فابیو کاناوارو مدافع پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا، دیگو مارادونا اسطوره تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین، دیگو فورلان مهاجم پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال اروگوئه، کارلس پویول مدافع پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا و نیکیتا سیمونیان مهاجم پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال شوروی، میهمانان اصلی قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند.

قرار است این افراد قرعه تیم‌ها برای جام جهانی روسیه را که در ۸ گروه چهار تیمی برگزار می‌شوند، انتخاب کنند.

در دوره قبل فابیو کاناوارو قرعه ایران را در جام جهانی برزیل برداشت و باعث شد ایران با تیم‌های آرژانتین، بوسنی و نیجریه هم‌گروه شود.

× علی دایی، پیشکسوت و اسطوره فوتبال کشورمان و بهترین گلزن ملی فوتبال دنیا در فهرست مدعوین مراسم قرعه‌‌کشی جام جهانی قرار گرفت. مهدی مهدوی کیا هم دیگر فردی است که به روسیه دعوت شده است.

×بر اساس برنامه فیفا، تیم‌های سید سوم اولین بازی خود را با تیم‌های سید چهارم برگزار خواهند کرد. بدین ترتیب یکی از تیم‌های نیجریه، مراکش، پاناما یا صربستان اولین حریف ایران در جام جهانی خواهند بود.

×پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، مربیان تیم‌ها و میهمانان ویژه مراسم در میکسدزون (محل مصاحبه) حاضر می‌شوند و سپس مراسم پذیرایی از حاضران در قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

×آلمان در دوره قبلی جام جهانی قهرمانی را به خود اختصاص داد. قرار است میرسلاو کلوزه، کاپیتان پیشین تیم ملی آلمان هم جام قهرمانی را به مراسم بیاورد.

و اما تیم ملی ایران

تیم ملی ایران برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر خواهد شد. در 4 دوره قبلی هیچ گاه نه گروه ایران زندگی بوده و نه مرگ. در جام جهانی 1978، شاگردان حشمت مهاجرانی با پرو، هلند و اسکاتلند روبرو شدند. بیست سال بعد در فرانسه تیمهای آلمان، یوگوسلاوی و ایالات متحده رودروی ایران قرار گرفتند. در 2006 آلمان، تیمهای پرتغال، مکزیک و آنگولا به پست مردان برانکو خوردند و در بیستمین دوره رقابت ها در برزیل، ایران با آرژانتین، نیجریع و بوسنی در یک گروه قرار گرفت.

به جز جام جهانی 98، در الباقی ادوار یکی از هم گروهی های ایران در جمع 4 تیم پایانی رقابت ها حضور داشته است و این نشان می دهد که هیچ گاه گروه تیم ملی آسان نبوده است. از طرفی هیچ وقت هم همه تیمهای گروه ما اسم و رسم دار نبوده اند.

حالا دو نگاه پیش روی همه ما خواهد بود. یکی اینکه در یک گروه معقول قرار بگیریم و به صعود به مرحله بعد امیدوار باشیم که این مساله نیازمند شانسی بزرگ است؛ یا اینکه به قرار گرفتن در یک گروه سخت امیدوار باشیم و دلیل آن هم کسب تجربه و رو در رو شدن مقابل نام های بزرگ باشد.

بی تردید دسته اول به شدت تعدادشان سنگینی خواهد کرد و افراد این گروه اکثرا علاقه دارند ایران با توجه به سیدبندی صورت گرفته با روسیه، پرو و پاناما هم گروه شود. گروهی که قرار گرفتن در آن چیزی شبیه به رویا خواهد بود و البته که تضمین کننده صعود نیست. از طرفی هیچ کس دوست ندارد ما در گروه برزیل، اسپانیا و صربستان قرار بگیریم؛ چرا که صعود از آن چیزی شبیه به معجزه است.

در قرعه کشی شبیه سازی شده فیفا که دو روز پیش انجام شد ایران با لهستان، کلمبیا و صربستان در یک گروه قرار گرفت. گروهی که شاید هیچ مدعی قهرمانی در آن حضور نداشته باشد اما از آن دسته گروه هایی هست که شاید هیچ کدام به حضور در آن علاقمند نباشیم چرا که نه نیاز دسته اول را برطرف می کند و نه دسته دومی ها را راضی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز