خبرگزاری کار ایران

قهرمان زخم خورده زیر آتش توپخانه پاریس

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۳۷۱

برای تمام تیم‌های این فصل فوتبال اروپا، رویارویی با پاری‌سن‌ژرمن، ‌منظره‌ای ترسناک و رعب‌آور است. موناکو اما برای بازی خانگی امشبش برابر PSG حداقل از بابت یک چیز خوشحال است: اینکه این بازی بزرگ در لوشامپیونا است نه در لیگ قهرمانان اروپا.

به گزارش ایلنا، اوضاع و احوال موناکو در اروپا در این فصل وحشتناک بوده چون دو تساوی و 4 شکست تمام آن چیزی است که در کارنامه این تیم به ثبت رسیده و منجر به حذف زودهنگام و شرم‌آورش از رقابت‌ها شده است.

در لیگ یک فرانسه آمار موناکو آنقدرها هم بد نبوده است. مدافع عنوان قهرمانی لوشامپیونا تا این مقطع از فصل همانقدر امتیاز گرفته است که فصل گذشته؛ فصلی که در نهایت PSG را شوکه کرد و جام قهرمانی لوشامپیونا را برای نخستین بار پس از 17 سال به موناکو داد. با وجود عملکرد قابل قبولش در لیگ هم اما موناکو در جدول با اختلافی 6 امتیازی نسبت به پاری‌سن‌ژرمن در رده دوم قرار دارد. این فاصله اگرچه بیش از اندازه زیاد نیست اما برای این مقطع از فصل که تنها 13 هفته از آن سپری شده، قابل توجه محسوب می‌شود.

مردان لئوناردو ژاردیم سخت تلاش کرده‌اند با همان ضرباهنگ فوق‌العاده‌ای بازی کنند که پاری‌سن‌ژرمن در بازی‌های این فصلش به نمایش گذاشته است. آنها در این فصل بردهایی قاطع برابر مارسی (6 بر یک) و بوردو (2 بر صفر) داشته‌اند و هنوز در هیچ یک از بازی‌های خانگی‌شان در این فصل از لوشامپیونا هم تن به شکست نداده‌اند. در این مدت اما آنها 4 بر صفر به نیس و 3 بر 2 به لیون باخته‌اند و هفته گذشته نیز در خانه تیم تازه صعود کرده

آمی‌ین به تساوی یک بر یک بسنده کردند. پس از کوچ دسته‌جمعی ستاره‌هایش در تابستان – برناردو سیلوا، کیلیان امباپه، بنژامین مندی، تیموئه باکایوکو، نابیل دیرار و والره جرمین – بازیکنان جدیدی مانند یوری تیه‌لمانس و کیتا بالده به تیم تزریق شدند که سرعت تطبیق‌ آنها با سبک بازی موناکو پایین بوده است. مصدومیت مهره‌های کلیدی تیم از جمله توما لمار و جبرئیل سیدیبه که هر دو آنها بازی امشب برابر پاری‌سن‌ژرمن را هم از دست خواهند داد، کار احیای موناکو را برای ژاردیم بسیار سخت کرده است.

علاوه بر اینها، برخی ستاره‌های موناکو هم در حدی که از آنها انتظار می‌رود و فصل گذشته ظاهر شدند، بازی نمی‌کنند. فابینیو در خط میانی یک از آنهاست و ژمرسون برزیلی در قلب خط دفاعی، نفر دیگر. او در باخت 4 بر یک خانگی سه‌شنبه هفته گذشته تیمش برابر لایپزیگ در لیگ قهرمانان اروپا آنقدر بد بازی کرد که نشریه اکیپ به او از 10، نمره یک داد. رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی موناکو که در 10 بازی‌اش در این فصل لوشامپیونا 13 گل زده است و دو گل دیگر در 4 بازی‌‌اش در لیگ قهرمانان، تنها بازیکنی است که مانند فصل قبل دارد بازی می‌کند و بار سایر هم‌تیمی‌هایش را هم به دوش می‌کشد اما او به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد.

از این رو، بازی امشب برابر پاری‌سن‌ژرمن برای موناکویی که هنوز از شوک حذف زودهنگامش از لیگ قهرمانان خارج نشده دو حالت بیشتر ندارد: یا شکست خانگی زخم‌شان را عمیق‌تر خواهد کرد یا اینکه با غلبه بر صدرنشین لیگ، اعاده حیثیت می‌کند.

پاری‌سن‌ژرمن اما دغدغه‌های موناکو را ندارد. این تیم فصل را تقریباً بی‌عیب و نقص آغاز کرده است. 16 بازی و 2 تساوی از 18 بازی در تمامی رقابت‌ها. روز چهارشنبه برابر سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا، مردان اونای امری یک بار دیگر قدرت ویرانگر خط حمله‌شان را با کسب پیروزی 7 بر یک به رخ کشیدند. آنها در 18 بازی‌شان در این فصل 67 گل زده‌اند یعنی به طور متوسط72/3 گل در هر بازی. مثلث MCN – امباپه، کاوانی و نیمار – سهم زیادی از این گل‌ها داشته‌اند طوری که 21 گل در 17 بازی سهم کاوانی، 13 گل در 14 بازی سهم نیمار و 7 گل در 14 بازی سهم امباپه بوده است یعنی مجموعاً 41 گل که آنها را به مرگبارترین خط حمله اروپا تبدیل کرده است، حتی بهتر از مثلث خط حمله رحیم استرلینگ، سرخیو آگوئرو و گابریل ژسوس منچسترسیتی که در این فصل 31 گل زده‌اند یا مثلث پائولو دیبالا، گونسالو ایگواین و ماریو ماندزوکیچ که برای یوونتوس 26 گل زده‌اند و همینطور مثلث مسی، سوارس و پائولینیو در بارسلونا با 25 گل زده.

منبع: سایت ESPN/ ژولین لورن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز