خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: به یک قرعه خوب در روسیه فکر می‌کنم/ الان به حمایت نیاز داریم نه چند ماه دیگر

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۱۳۵

سرمربی تیم ملی کشورمان به وضعیت تیم پیش از اردوی اتریش اشاره می‌کند.

به گزارش ایلنا، حضور کارلوس کی‌روش سرمربی مشهور پرتغالی به همراه کاروان تیم ملی ایران در وین اتریش باعث شد تا بهترین فرصت برای خبرنگاران این کشور فراهم شود تا گفتگویی با این مربی موفق داشته باشند از همین رو خبرنگار GoalBezan با حضور در کمپ تمرینی تیم ملی فوتبال ایران با کی‌روش در آستانه بازی با پاناما در شهر  گراتس گفتگویی انجام داد.

 

جوانگرایی یکی از اهداف من در ایران است

در اردویی که داریم سعی کردیم برای بازیکن‌های جوانتر یک موقعیتی ایجاد کنیم که بتوانند دور از فشار، خودشان را نشان دهند. این جزو برنامه‌های آماده سازی ما از لحظه انتخاب تیم برای جام جهانی است. ما از این اردوها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم مشاهدات بهتر و بیشتری انجام دهیم، هرچه سعی و تلاش ما بیشتر باشد و ارزیابی‌های دقیق‌تری داشته باشیم، تصمیم‌های بهتری هم می‌توانیم بگیریم به خصوص در راه بها دادن به جوانان در راه کسب شخصیت ملی.

 

رویارویی با پاناما در نوع خودش جالب است

ما تفکرهایی داریم از این که با چه نوع تیم‌هایی باید بازی داشته باشیم، اما مسائلی است که باید در نظر بگیریم مانند رویکردهای تاکتیکی و محدودیت های مالی که روی تصمیم‌های ما تاثیر می‌گذارند، ولی واقعیت‌ها این است که ما با این گونه تیم‌ها می‌توانیم بازی کنیم و تجارب جالبی به دست بیاوریم. من خوشحال هستم چون با تیمی مانند پاناما بازی می‌کنیم که به جام جهانی صعود کرده و مسابقه خوبی خواهد بود.

 

رویارویی با ونزوئلا هنوز قطعی نیست

امیدواریم که با ونزوئلا هم بازی کنیم برای اینکه این بازی هنوز قطعی نیست. ونزوئلا تیمی است که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی گرفت و این موقعیت خوبی است برای ما و بازیکنان که با تیمی با طرز تفکر دیگری بازی کنیم، خصوصا اینکه در جام جهانی به احتمال زیاد با تیمی از آمریکای جنوبی بازی خواهیم کرد.

 

به یک قرعه خوب در روسیه فکر می‌کنم

من، کادر فنی و بازیکنان شک نداریم که با وجود آوردن یک هدف بزرگ و آماده کردن خودمان، می‌توانیم تاریخ سازی در فوتبال ایران بکنیم و به مرحله‌ی بعد راه پیدا کنیم. البته به یک قرعه خوب هم در مرحله گروهی نیاز داریم، بازیکن های ما انگیزه های بالایی دارند اما مهم در این راه یک قرعه‌ خوب است.

 

الان به حمایت نیاز داریم نه چند ماه دیگر

جدا از کوشش‌ها و انگیزه‌های فراوان، بازیکن‌ها و کادرفنی ما به حمایت نیاز دارند. برنامه‌های آمادگی فوق العاده داریم اما برای به عمل آوردن آنها به حمایت های به موقع و بیشتری نیاز داریم، حمایتی که دیر انجام بشود هیچ فایده‌ای ندارد. اگر شما بیماری دارید که نیاز به درمان دارد، داروهایش را سر وقت باید داد تا بتواند بهبود پیدا کند، من فکر می‌کنم مردم متوجه می‌شوند که ما باید این حمایت را سر وقت بگیریم.

 

برای موفقیت تنها حرف زدن کافی نیست

ما نمی‌توانیم روی حرف‌های خوب تکیه کنیم و بر اساس حرف‌ها برای جام جهانی برنامه بریزیم. همه می‌گویند که ما ۷ یا ۸ بازی تدارکاتی داریم تا بتوانیم به جام جهانی برسیم. همه می‌خواهند که به کره ماه بروند ولی اول شما به یک شاتل فضایی نیاز دارید و بعد به سوخت نیاز دارید، ولی الان نگرانی من این است که ما داریم زمان را  از دست می‌دهیم.

 

داشتن لژیونر در راه موفقیت یک تیم ملی حیاتی است

به اروپا رفتن خیلی مهم است. ما باید متوجه بشویم که تفاوتی وجود دارد بین اروپا بازی کردن و نکردن، تفاوت بین برد یا باخت. حتی تیم‌هایی مانند آرژانتین و برزیل اگر می خواهند قهرمان جام جهانی شوند باید 95 درصد بازیکنان شان در اروپا بازی کنند. در حال حاضر60 درصد از بازیکن‌های ما در اروپا بازی می‌کنند. ما باید بازیکن تولید کنیم تا زمانی که ۳۰ تا ۴۰ بازیکن شاغل در اروپا داشته باشیم. کشورهای بزرگ فوتبال بازیکن‌های شان در بهترین تیم ها بازی می‌کنند و ما نیز به همچین چیزی نیاز داریم. ما قدم به قدم سعی کردیم نه تنها بازیکن‌ها را بهتر کنیم، بلکه تیم را به طور کلی بهتر کنیم.

 

فوتبال ایران یک مشکل بزرگ و اساسی دارد

ما قدم به قدم سعی کردیم تا فاصله بین بازیکنان داخلی و بازیکنان لژیونر را کمتر و کمتر کنیم. یکی از مشکل‌های اصلی لیگ ایران این است که در داخل بازی وقفه های بسیار زیاد و طولانی وجود دارد که دور از سطح جهانی است. این وقفه ها جلوگیری می‌کنند از اینکه بازیکنان زیر فشار و با ریتم بازی کنند. به همین دلیل در جام جهانی بعضی از بازیکنان به سختی بعد از بازی اول ریکاوری می‌کنند.

 

این ایران با تیم 2014 برزیل خیلی متفاوت است

اجازه دهید به شما فرق بزرگ بین جام جهانی ۲۰۱۴ و این جام جهانی را بگویم. در آن جام جهانی من برایم خیلی سخت بود تا بازیکن‌هایی با کیفیت پیدا کنم که به جام جهانی در برزیل ببرم، اما برای این جام جهانی، ما درهر پست حداقل ۳ بازیکن داریم که می‌توانند به جام جهانی بروند. این برای من سر درد بزرگی هست و از خدایان فوتبال میخواهم که کمکم کنند بهترین ۲۳ نفر را انتخاب کنم.

 

بعید می دانم دیگر سورپرایزی برای ایرانی ها داشته باشم

بعد از اردوی این ماه و ماه دسامبر، دیگر خیلی سخت است سورپرایزی داشته باشیم. بعد از ماه آینده دیگر نمی‌شود جادویی انجام داد و بازیکنی مانند مسی را پیدا کرد. جادوی اصلی اردوهای خوب، تمرین های سخت و بازی‌های مفید هستند. بعضی وقت‌ها این جادو و معجزه نیاز به تلاش و سرمایه گذاری دارد. بعضی ها دوست دارند جزو نتایج خوب و در داخل عکس‌های موفقیت آمیز تیم ملی باشند ولی حاظر به تلاش و سرمایه گزاری نیستند.

 

مردم فوتبال‌دوست ایران خوب می‌دانند هدف من چیست

 باید بازیکن‌ها را پر از انگیزه نگه داشت، با اعتماد به نفس بالا و به آنها نشان داد که ما به آنها اعتماد داریم و حمایت‌شان کنیم. باید بهترین تصمیم ها را برای آنها بگیریم تا خوشحال باشند و بتوانند بهترین نمایش را برای  تیم و کشورشان اجرا کنند.باور کنید مردم فوتبالدوست ایران می دانند که هدف کارلوس کی روش در این کشور چیست، هدف اصلی من و تیم همیشه این بوده که بهترین باشیم و رتبه  لباس تیم ملی را هر روز بالاتر از قبل ببریم.  بیرون از زمین، هدف من این است که بهترین تمرینات، بهترین شرایط، بهترین امکانات و بهترین راه حل ها را برای تیم ملی به ارمغان بیاورم تا بتوانیم بهتر باشیم و نتایج بهتری بگیریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز