خبرگزاری کار ایران

دربی در جام حذفی؟ شاید نیمه نهایی یا فینال

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۵۶

در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم خبری از دربی پایتخت نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شب گذشته قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد و تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.

با توجه به اینکه در این مرحله از قرعه‌کشی رقابت‌ها صحبت از احتمال برگزاری دربی پایتخت بود، خیلی‌ها منتظر بیرون آمدن این قرعه بودند و انتظار داشتند قرعه برنده بادران - پرسپولیس به استقلال بخورد تا سرخپوشان در صورت پیروزی بر رقیب لیگ یکی خود دربی 86 را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رقم بزنند.

تقابل سرخابی‌ها در جام حذفی از اتفاقات جذابی بوده که هر سال فوتبالدوستان منتظر آن بودند ولی به جز یک بار هیچ وقت اتفاق نیفتاده است.

تا چند سال قبل قرعه‌کشی‌ها به شکلی بود که برای پرهیز از رویارویی حساس و جنجالی دو تیم، آنها را در دو طرف جدول رقابت‌ها قرار می‌دادند تا احتمال رویارویی‌شان در مراحل مختلف بازی‌ها وجود نداشته باشد و با این حال تنها یک بار با صعود هر دو تیم به فینال رقابت‌ها بود که این تقابل انجام شد.

در فصل 77-78 بود که دو تیم استقلال و پرسپولیس در فینال به یکدگیر برخورد کرده و سرخپوشان با هدایت علی پروین قهرمان رقابت‌ها شدند تا موفق به کسب دوگانه شوند.

استقلال در مرحله نیمه نهایی یک بر صفر پاس تهران را شکست داد و سرخپوشان هم در 2 بر صفر از سد استقلال اهواز عبور کردند تا در فینال رویاروی هم قرار بگیرند.

در روزی که ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت شده بود، مهد هاشمی نسب در دقیقه 12 از روی نقطه پنالتی پرسپولیس را پیش انداخت و سهراب بختیاری زاده در دقیقه 50 کار را به تساوی کشاند تا اینکه افشین پیروانی در دقیقه 86 گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند و در روز گلزنی مدافعین، سرخپوشان جام حذفی را بالای سر ببرند.

بعد از آن سال و در طول این سال‌ها بارها احتمال رویارویی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی وجود داشته است ولی هر بار به دلیل این اتفاق نیفتاده است ولی انتظار می‌رفت با سیستم جدید قرعه‌کشی بازی‌ها شاهد رویارویی دو تیم باشیم که تا مرحله یک چهارم نهایی این اتفاق نفیتاده است.

در صورتی که استقلال با غلبه بر ایران‌جوان و پرسپولیس با عبور از سد بادران و سپس صنعت نفت به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنند، احتمال رویارویی‌شان در این مرحله از رقابت‌ها زیاد است و اگر در این مرحله هم شاهد دربی 86 نباشیم، تنها با صعود دو تیم به فینال است که برای دومین بار در تاریخ فوتبال کشورمان 3 دربی رسمی را در یک فصل تجربه می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز