خبرگزاری کار ایران

وقتی عقاب کوچک پا جا پای پدر می‌گذارد؛

19 سال بعد؛ دوباره ایران، دوباره عابدزاده

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۰۰۳

نام عابدزاده کوچک در فهرست جدید تیم ملی خاطرات زیادی را برای فوتبال‌دوستان زنده کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فهرست نهایی تیم ملی فوتبال کشورمان برای اردوی اتریش امروز از سوی کی‌روش اعلام شد و در تغییرات ایجاد شد در آن، یک نام جدید به چشم می‌خورد که حضورش در فهرست تعجب‌آور بود. امیر عابدزاده، دروازه‌بان 24 ساله ماریتیموی پرتغال که کمتر در ترکیب اصلی این تیم فرصت بازی پیدا می‌کند، در جمع شاگردان جدید کی‌روش حضور دارد. جدای از اینکه چرا این بازیکن به جای علیرضا حقیقی و چند گزینه محتمل‌تر از خودش در فهرست تیم ملی جای گرفته است، نام او بدون شک فوتبالدوستان را یاد یکی از گلرهای افسانه‌ای فوتبال ایران می‌اندازد. احمدرضا عابدزاده، پدر امیر عابدزاده که 19 سال پیش آخرین بازی خود را برای تیم ملی انجام داد.

 

ایران - آلمان، جام جهانی 1998

19 سال بعد؛ دوباره ایران، دوباره عابدزاده

آخرین بازی ایران در جام جهانی 98 مقابل آلمان بود. 4 تیر 1377در مون پلیه، دیداری حساس، نفس‌گیر و تاریخی که شاگردان جلال‌ طالبی مقابل نسلی از بهترین‌های آلمان قرار گرفته بودند و سنگر ایران هم مثل همیشه به احمدرضا عابدزاده سپرده شده بود. ستارگانی نظیر بیرهوف، کوپکه، کلینزمن، ماتئوس، هامان، توماس مولر و...  در ترکیب تیم حریف حضور داشتند. ایران با یک بازی خوب نتیجه را 2 بر صفر به حریف واگذار کرد و از جام جهانی کنار رفت. هرچند آن زمان کسی نمی‌دانست آخرین بازی عابدزاده افسانه‌ای در ترکیب تیم ملی خواهد بود ولی او دیگر به تیم ملی دعوت نشد تا جام جهانی 2000 که با وجود دعوت به تیم ملی، در ترکیب اصلی قرار نگرفت تا رسماً اعلام کند از تیم ملی خداحافظی کرده است و آخرین بازی او همان دیدار با آلمان در جام جهانی باشد.

 

19 سال بعد؛ دوباره ایران، دوباره عابدزاده

19 سال بعد؛ دوباره ایران، دوباره عابدزاده

امیر عابدزاده توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده است تا فرصت پیدا کند پا جای پای پدرش بگذارد. هرچند او مسیر زیادی برای حفظ جایگاهش در جمع گلرهای تیم ملی دارد و کارش برای رسیدن به ترکیب اصلی خیلی سخت است. او 24 ساله است و فرصت زیادی برای اثبات توانایی‌های خود در رسیدن به دروازه تیم ملی ندارد و با توجه به نیمکت‌نشینی در ماریتیمو کارش سخت به نظر می‌رسد. با این حال چیزی غیر ممکن نیست و شاید همانطور که کسی فکر حضور علیرضا حقیقی در جام جهانی 2014 در ترکیب تیم ملی را نمی‌کرد، شاید عابدزاده 20 سال بعد از 98 چارچوب دروازه تیم ملی را قبضه کند.

 

نمونه جهانی

19 سال بعد؛ دوباره ایران، دوباره عابدزاده

 در تاریخ فوتبال، پدر و پسر فوتبالیست که به تیم ملی رسیده باشند کم نیست. از چزاره و و پائولو مالدینی ایتالیایی گرفته تا ایرج و علی دانایی‌فرد در کشور خوردمان. ولی نمونه جهانی مشهور در پست دروازه‌بانی که بتوان با عابدزاده‌ها مقایسه‌شان کرد پیتر و کسپر اشمایکل هستند. گلر افسانه‌ای تیم ملی دانمارک و باشگاه منچستر یونایتد که حالا فرزندش در مسیر او قرار گرفته است و بازی‌های خوبی در ترکیب لسترسیتی و تیم ملی دانمارک انجام می‌دهد. حالا باید دید امیر عابدزاده در نهایت در انتهای مسیری که در آن قدم برداشته تا چه حد موفق خواهد شد و می‌تواند نام پدرش را در دروازه تیم ملی زنده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز