خبرگزاری کار ایران

چرا صدا و سیما در مورد فوتبال و حق پخش پاسخگو نیست؟

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۹۱۱

چالش صداوسیما با فوتبال ادامه دارد. فوتبال مدتهاست که روی احقاق حقوق حقه و بدیهی خود پافشاری کرده و حق پخش خود را می‌خواهد. حق پخشی که یکی از ابزار اصلی و منابع مهم و حیاتی بودجه باشگاه‌ها محسوب می‌شود و سالهاست که از فوتبال دریغ شده است.

به گزارش ایلنا، در سال‌های اخیر مطالبه دائمی باشگاه‌ها و رسانه‌ها از صداوسیما سبب شده تا مدیران صداوسیما یک قرارداد شبه ترکمانچای و یکطرفه و البته صوری با فوتبال منعقد کنند و مبلغی ناچیز و قطره چکانی را به فوتبال تزریق کنند. مبلغی که برابر حتی حق پخش واقعی یک بازی لیگ برتر هم نیست و حتی از پرداخت به موقع و سر وقت همین مبلغ اندک هم طفره می‌روند.

تلویزیون از محل تبلیغات پخش بازی‌های فوتبال و تنها از یک بازی شهرآورد 63 میلیارد درآمد خالص به جیب می‌زند و حاضر نیست از این مبلغ سرشار، قطره‌ای به فوتبال و صاحب آن ببخشد.

قبل از شهرآورد 85 مدیران دو باشگاه سرخابی و رییس فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای مشترک رسما اعلام کردند که در صورت عدم پرداخت حق واقعی پخش، اجازه ورود دوربین‌ها به استادیوم را نخواهند داد و هر چند این تصمیم با فشار شورای تامین شکسته شد اما مدیران این دو باشگاه تاکید کردند که از این پس تنها به دوربین‌های پخش مستقیم اجازه ورود به استادیوم و ضبط بازی را خواهند داد و سایر دوربین‌های شبکه‌های مختلف و برنامه‌های رنگارنگ تلویزیونی حق ورود به استادیوم را نخواهند داشت. تصمیمی که البته چندان جدی گرفته نشد اما روز گذشته و در جریان بازی استقلال و نفت اجرایی شد تا واکنش عجیب صداوسیما را به همراه داشته باشد.

در واکنش به این تصمیم، دوربین‌های شبکه 3 که پخش مستقیم بازی را به عهده داشتند، بازی را به گونه‌ای فیلمبرداری کردند که هیچکدام از تبلیغات دور زمین و پشت دروازه دیده نشود!

در سراسر طول بازی دوربین‌های بازی استقلال و نفت، نماهای بسته از بازی را فیلمبرداری می‌کردند به گونه‌ای که هرگاه توپ به کناره‌های زمین می‌رفت، سر بازیکن نیز با همین نما حذف می‌شد و بینندگان مجبور بودند تنها پاهای بازیکنان را شاهد باشند و گزارشگر بازی نیز از روی همین پاها حدس بزند بازیکن مربوطه کیست! تقریبا در هیچ صحنه‌ای بازیکنان مشخص نبودند و پخش بازی به این شکل فقط سبب سردرد و سرگیجه بینندگان بی‌گناه تلویزیونی شد. نماهای کلوزآپ در بسیاری از اوقات بازی روی آنتن رفت در حالی‌که توپ در جای دیگری جریان داشت!

همین مساله باعث شد که حامی مالی لیگ در آغاز نیمه دوم جمله‌ای معترضه روی تابلوهای تبلیغاتی دور زمین بنویسد و از بینندگان بابت تصویربرداری نامناسب بازی عذرخواهی کند.

با این رفتار صداوسیما در بازی دیروز، حالا باید منتظر واکنش باشگاه‌های فوتبال در قبال صداوسیما و دوربین‌های تلویزیونی بود. ادامه چالش تلویزیون و فوتبال در روزهای آینده قطعا ماجرا را از این پیچیده‌تر خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز