خبرگزاری کار ایران

صفر تا سکو؛ حقایقی عجیب از زندگی پر ماجرای منصوریان

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۳۹۴

زندگی شخصی خواهران منصوریان در قالب یک فیلم به تصویر کشیده شده است.

به گزارش ایلنا، مستند بلند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مشترک طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی روایت زندگی خواهران منصوریان، ووشوکارهای اهل سمیرم اصفهان است که قهرمان جهان و ایران شدند.

این فیلم با نمایش در جشنواره فجر سی و پنجم در چهار رشته بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و صداگذاری نامزد کسب جایزه شد و در جشنواره حقیقت سال گذشته با شش عنوان کاندیدای جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

صفر تا سکو بعد از حضور موفق در دو جشنواره حالا با موافقت شورای نمایش مجوز اکران خود را برای یکم آذر ماه گرفته و دهه اول این ماه روی پرده سینماها می‌رود.

الهه، سهیلا و شهربانو منصوریان خواهرانی که پشتکار آنها را از کار سخت در زمین‌های کشاورزی و زندگی پر از مشکلات و محدودیت، به قهرمانی جهان رسانده است، در این فیلم روحیه سرسخت و جنگنده و البته امیدوار خود را به بیننده و مخاطب نشان می‌دهند، روحیه‌ای که باعث بالا رفتن از پله‌های پیشرفت و در نهایت قهرمانی در رشته ووشو شد.

در مسابقات آسیایی ۲۰۱۶ سهیلا در وزن منهای ۵۲ موفق به کسب مدال برنز شد و الهه در وزن منهای ۵۶ و شهربانو در وزن منهای ۶۵ هر دو مدال طلا را از آن خود کردند.

در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ به میزبانی روسیه الهه و شهربانو منصوریان با مدال طلا به کشور بازگشتند و ثابت کردند با امید و تلاش به آنچه می‌خواستند رسیدند.

سحر مصیبی در این فیلم به بخش‌های مهمی از زندگی ورزشی و شخصی این سه خواهر از تمرین‌ها با امکانات کم و مشکلاتی که آنها طی این مسیر داشتند پرداخته، به طوری که بیننده ناخودآگاه پس از دقایقی با هر سه همراه می‌شود و لحظه به لحظه با نگرانی‌ها و شادی‌ها و تمام مشکلاتی که آنها از سر گذراندند تا به مقام قهرمانی جهان برسند، پیش می‌رود.

بخش قابل توجه این فیلم راحتی این سه خواهر مقابل دوربین در تمام جریانات و ‌اتفاقات تلخ و شیرین زندگی ورزشی‌شان است، خصوصا در بخش‌هایی که به زندگی شخصی آنها پرداخته می‌شود. هیچ‌کدام از صحنه‌ها در این فیلم بازسازی نشده و تمام اتفاقات به صورت واقعی فیلمبرداری شده و دوربین سحر مصیبی تمام لحظات واقعی این سه خواهر را به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز