خبرگزاری کار ایران

عملکرد نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در دربی 85

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۵۰۹

در روزی که پرسپولیس بازی را برد شاید نتوان به همه بازیکنانش نمره قبولی داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شاید یک دیدگاه سنتی در فوتبال وجود داشته باشد که می‌گوید تیم برنده تیمی خوب در زمین بوده است و تک تک نفراتش بهترین بازیکنان میدان هستند، ولی پیروزی یک بر صفر آنهم با گل از روی نقطه پنالتی آنقدرها هم قاطع و محکم نیست که بتوانیم بگوییم پرسپولیس و بازیکنانش اشتباهی در این دیدار نداشتند. بررسی فرد به فرد عملکرد آنها می‌تواند مقیاس بهتری برای سنجش کیفیت بازی‌شان باشد.

 

علیرضا بیرانوند

بعد از مدت‌ها بیرانوند توانست نمایشی خوب و مطمئن داشته باشد و یکی از بهترین بازیکنان میدان بود. خروج‌های او خوب و به موقع بود و توانست با این فاکتور به نوعی حربه اصلی استقلال برای ارسال از جناحین را به موقع خنثی کند و اجازه خلق موقعیت‌های زیادی را روی دروازه‌اش ندهد.

 

سیدجلال حسینی

کاپیتان و ستون خط دفاعی پرسپولسی مثل همیشه قوی و کم اشتباه کار کرد و حتی بارها توانست اشتباهات شجاع خلیل‌زاده را هم پوشش دهد. بازی هوایی استقلال را به خوبی خنثی کرد و فقط در زمانی که جابر انصاری برای استفاده از عمق خط دفاع وارد زمین شد در کورس با او جا ماند و خوش شانس بود که مهاجم استقلال در استفاده از موقعیت کم دقت بود.

 

شجاع خلیل‌زاده

در نیمه نخست چند اشتباه داشت ولی در نیمه دوم عملکرد خوبی داشت و روی توپ‌های هوایی هم با وجود قد نسبتاً کوتاه عملکرد قابل قبولی داشت. چند نفوذ به محوطه جریمه استقلال داشت که بی‌فاید بود ولی در کل عملکرد قابل قبولی از او در این دیدار شاهد بودیم.

 

حسین ماهینی

در دفاع عملکرد خوبی داشت بعضا در نفوذ‌ها هم توانست به کمک خط حمله برود و یکی از نفرات قابل قبول میدان بود که کم اشتباه ظاهر شد. با توجه به اینکه تاکتیک استقلال بیشتر نفوذ از سمت راست بود شاید ماهینی به اندازه انصاری در این دیدار پرکار نبود، کمی بازی خشنی ارائه داد و البته چند خطا از آبی‌ها گرفت که نشان از عملکرد خوبش دارد.

 

محمد انصاری

حضور خوبی در جناح چپ قرمزها داشت و با تاکید برانکو از نفوذ پرهیز کرد و به کارهای دفاعی پرداخت تا اجازه استفاده از فضای پشت سرش را به خسرو حیدری و وریا غفوری ندهد ولی کاپیتان استقلال چند باری توانست در کورس او را جا بگذارد و البته چند بار هم انصاری حیدری را ناکام گذاشت.

 

محسن ربیع‌خواه

به خوبی از عهده وظایفش در این دیدار بر آمد و با توجه به اینکه همه او را جانشین مسلمان در ترکیب اصلی می‌دانستند بدون اینکه فشار خاصی روی خود احساس کند یک بازی منطقی و خوب ارائه داد و نقش مکمل کامیابی‌نیا را به خوبی در مرکز میدان ایفا کرد و ضربات سر میانه میدان را هم به خوبی می‌زد تا حملات آبی‌ها را دفع کند.

 

کمال کامیابی‌نیا

از بهترین بازیکنان میدان بود و توانست میانه زمین را به اصطلاح به روی آبی‌ها ببندد. داریوش شجاعیان که یار مستقیمش کمال محسوب می‌شد توسط او به طور کامل از بازی محو شد و چند بازیکن دیگر استقلال هم امروز مغلوب کمال شدند. او به خوبی موقعیت‌های شوتزنی را از استقلالی‌ها گرفت تا یکی از شیوه‌های گلزنی آبی‌ها خنثی شود.

 

بشار رسن

جنگنده، سرعتی، تکنیکی و شوتزن، تمام انتظاراتی که از یک هافبک رو به جلو می‌توان داشت را در ترکیب پرسپولیس انجام داد و جواب اعتماد برانکو را داد و شاید بازی کردن او در ترکیب اصلی به جای محسن مسلمان با نمایشی که از او دیدیم تصمیم منطقی و درست برانکو باشد. بشار یکی از خرید‌های خوب پرسپولیس در فصل جاری است که به نظر می‌رسد در آینده کارهای جذاب‌تری از او خواهیم دید.

 

وحید امیری

از روزهای اوج خودش فاصله زیادی داشت و نتوانست عملکردی که از او انتظار می‌رفت را در زمین پیاده کند. به خوبی توسط مدافعان استقلال و وریا غفوری از جریان بازی خارج شده بود و کار خاصی در زمین انجام نداد تا یکی از معدود بازیکنان پرسپولیس باشد که نمره قبولی نمی‌گیرد.

 

علی علیپور

توانست هم برای دومین بار در دربی گلزنی کند، در دیدارهای اخیر ستاره پرسپولیس بوده است و دومین پنالتی خلاف جهت خودش را هم در هفته‌های اخیر زده است تا عملکردی مطمئن در این مورد هم داشته باشد. علیپور تلاش زیادی می‌کند که غیبت طارمی به چشم نیاید و تا کنون موفق هم عمل کرده است. علاوه بر گلی که در چند صحنه دیگر هم موقعیت‌هایی ایجاد کرد که می‌توانست اختلاف را بیشتر کند.

 

گادوین منشا

تلاش زیادی در پرسپولیس داشت، دوندگی خوبی داشت و جنگنده بود، به کمک خط دفاع می‌رفت و از عقب به خط دفاع استقلال می‌زد. توانست با فرار خود پنالتی منجر به پیروزی سرخپوشان را بگیرد و عمکلرد قابل قبولی داشت. هر چند در خیلی از موارد توسط روزبه چشمی مهار شده بود و در نبردهای تن به تن مغلوب او شد.

 

تعویضی‌ها

محسن مسلمان هم زمان بدی به میدان آمد، هم شرایط روحی مناسبی برای این دیدار نداشت و هم در جای غیر تخصصی زمین به کار گرفته شده بود تا تبدیل به یک بازیکن کم خاصیت در ترکیب تیم شود. شاید برانکو با تدبیر بهتر می‌توانست از این بازیکن استفاده بهتری ببرد. شایان مصلح و سیامک نعمتی هم حضور چندانی در زمین نداشتند و در دقایق اندک حضورشان هم چیزی از آنها ندیدیم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز