خبرگزاری کار ایران

بهترین‌ها را برای بازی فردا انتخاب می‌کنم

وینفرد شفر: بازیکنان برای برد دربی آماده شدند/ برانکو را خوب می‌شناسم / بهتر بود دربی 3هفته دیرتر برگزار می‌شد / نباید بترسیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۱۲

سرمربی استقلال پس از برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری دربی 85 حاضر شد تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار برابر پرسپولیس حاضر شد و در ابتدا گفت: احساس تاسف می کنم. با خبر شدم که یکی از بازیکنان بزرگ باشگاه پرسپولیس فوت کرده و این اتفاق را به خانواده اش تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: بعد از کنفرانس بازی قبلی فراموش کردم در مورد داور حرف بزنم اما امروز می خواهم بگویم که من غافلگیر نشدم اما از عملکرد او خوشحال شدم. برای داور مسابقه فردا نیز آرزوی موفقیت می کنم. قضاوت دیداری که 100 هزار تماشاگر دارد، آسان نیست و امیدوارم که عملکرد خوبی داشته باشد. به تیم نوجوانان ایران تبریک می گویم. در این تورنمنت خوب بازی کردند و آنها فقط یک بازی برابر اسپانیا شکست خوردند. من بازی آنها را دیدم و فکر می کنم تنها به تیم حریف زیادی احترام گذاشتند. فوتبال در ایران در مسیر خوبی قرار دارد.

شفر خاطرنشان کرد: چند دقیقه زودتر حاضر شدم و بازی قبلی دیر آمده بودم. از این که بین شما هستم خوشحالم. تک تک بازیکنان دارند سخت تلاش می‌کنند آماده سازی و پشرفت داشتیم. بچه ها روحیه خیلی خوبی دارند و هر روز این وضعیت بهتر می‌شود. این پایه و اساس یک تیم است. مهم این است که بازیکنان تلاش می‌کنند و خواهان حضور بهتر نسبت به گذشته هستند. برای اینکه تیم خوبی بسازیم قدم به قدم جلو می‌رویم تا بتوانیم در سطح فوتبال ایران قرار بگیریم. هر زمان که در زمین حاضر می‌شویم هدفمان کسب پیروزی است. برای بازی های قبلی آماده سازی خوبی داشتیم و جلسات آنالیز موفقی را پشت سر گذاشتیم. شما دید که بچه ها در 20 دقیقه آخر چقدر خسته شدند. برای ما بهتر بود این بازی دو سه هفته دیرتر برگزار می‌شد تا زمان برای آماده سازی بیشتر داشته باشیم. از دربی قبلی که استقلال پیروز شده بود زمان زیادی داشتند تا خودشان را برای بازی اماده کنند. در ر خودمان هستیم تا به آن مکان برسیم.

سرمربی استقلال افزود: می دانم که بازیکنان من می خواهند برنده دربی باشند و برای این موضوع آماده شده اند. مثل همه دربی های دیگر می خواهیم که هواداران از ما حمایت کنند. شاید بعضی وقت ها کارایی بازیکنان پایی نبیاید و این هواداران هستند که می توانند به ما کمک کنند. وقتی دورتموند شالکه، یا بایرن و 1860 را می بینیم، می دانیم دربی همه جا هست اما این دربی بزرگترین دربی آسیا است. خوشحالیم که این دربی را برگزار می کنیم و باید 20 درصد بیشتر از تیم حریف خودمان را آماده کنیم تا به سطح مساوی دست پیدا کنیم. ما در حالت عادی می توانیم دو دربی بازی کنیم زیرا همه بازیکنان آماده هستند و می خواهند در ترکیب قرار بگیرند. امروز تمرین آخر است و من فرصت کافی دارم تا فیلم های بازی پرسپولیس را ببینم و یازده بازیکن نهایی را انتخاب کنم.

شفر درباره انگیزه شاگردانش برای بازی فردا عنوان کرد: صبج ما یک جلسه با بازیکنان داشتیم و چند ویدئو دیدیم. آنجا دیدم که همه بازیکنان برای این مسابقه آماده هستند و انگیزه دارند. من به تیمم اعتماد دارم و می دانم که همه با صد درصد وجود تلاش می کنند. اعتقاد دارم هواداران برای کسب نتیجه به ما کمک می کنند. امیدوارم یک نتیجه غافلگیر کننده کسب کنیم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره نتیجه بازی اظهار داشت: من هم مانند هواداران می خواهم برنده باشم. ما به زمین نمی رویم تا خواهش کنیم بازی مساوی شود. امیدوارم هواداران همگی خوشحال باشند اما استقلالی ها فردا خوشحال تر باشند. ما یک گروهی داریم که فرماندهان و بزرگترهای تیم من هستند. ما باید با اعتماد به نفس داخل زمین برویم و سپس نتیجه را می بینم.

وینفرد شفر در پاسخ به این سوال که تیمش با چه آرایشی برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد، گفت: تیم ما آلمانی نیست. من قبلا گفتم که ما باید در سطح خودمان بازی کنیم و نمی توانیم مانند تیم ملی آلمان بازی کنیم. زمان نیاز داریم تا بهتر شویم. وقتی که می خواهیم برنده باشیم، به گل نیاز داریم. خیلی فرصت ها مانند ضد حمله، ضربات کرنر و ایستگاهی وجود دارد. بازیکنان باید سیستمی که ما می خواهیم را در زمین اجرا کنند.

سرمربی آلمان درخصوص اینکه استقلال همانند تقابل قبلی این دو تیم می‌تواند برنده شود، گفت: امیدوارم برنده باشیم. این دربی در مونیخ یا ریودوژانیرو نیست. در این دربی توپ می چرخد و تماشاگران حضور دارند و باید باور داشته باشیم که می توانیم موفق باشیم. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است اما باید اشکالاتاش را بررسی کنیم. در بازی قبلی بازیکنان ما می دانستند که از دفاع راست نساجی می توانیم گل بزنیم. برانکو و من استراتژی داریم و در پایان تیمی برنده می شود که بهتر در زمین ظاهر شود. من می توانم بگویم پرس کنید اما اگر از نظر بدنی آماده نباشیم، این اتفاق نمی افتد. الان پرسپولیس بهترین تیم در ایران است. ما در مسیر رسیدن به این موقعیت هستیم.

ادامه صحبت‌های سرمربی آبی‌ها به خط حمله این تیم تعلق گرفت: شما چند بازیکن برای گل زدن لازم دارید. بازیکنی که پاس آخر را بدهد و مهاجمی که بتواند خوب گل بزند. اگر مهاجم داشته باشید اما هافبک نداند که چه کند کار فایده ندارد و سخت می شود. اگر مهاجم خوبی داشته باشید و هافبک خوبی نداشته باشید، کار سخت می شود. اگر تمرینات ما را ببینید، متوجه می شوید که ما تلاش می کنیم تا مشکلات برطرف شود. در آخرین بازی، دو مهاجم ما یعنی اسماعیلی و قربانی گلزنی کردند.

شفر درباره اینکه استقلال به تجربه بازیکنان قدیمی تکیه می‌کند یا جوانان این تیم، اظهار داشت: هر دو. من نمی توانم فقط به بازیکنان با تجربه تکیه کنم. اگر بخواهم لیست یازده و هجده نفره انتخاب کنم، باید به دنبال بازیکنان با تجربه بروم. تجربه در زمین بسیار مهم است. وقتی بیش از حد هیجانی باشید، ممکن است خطا کنید و کارت بگیرید. بازیکنان با تجربه به جوان تر ها برای آرامش بیشتر کمک می کنند. شاید بازیکنی بعد از یک اشتباه نگران باشند و با تجربه ها به او می گویند که ایرادی ندارد و ادامه بدهد. بازیکنان من نباید بترسند. آنها می توانند اشتباه کنند و پاس بلند غلط بدهند اما باز هم باید پاس بدهند. بازیکنان نباید برای خودشان بازی کنند و بازی را به شوخی بگیرند. باید خیلی خوب بازی کنیم و به هدفمان دست پیدا کنیم.

سرمربی آلمانی راجع به این مسئله که شکست در این بازی مهم در آینده چه بازخوردی برایش خواهد داشت، افزود: نه. من نگران نیستم. فردا روز بازی است و می خواهم جمعه به رستوران بروم. چرا که نه؟ من سه هفته است که در تهران حضور دارم و یک نفر را در این شهر و کشور ندیدم که نا مهربان باشد. اهمیت دربی را می‌دانم. شاید مردم دوست نداشته باشند بعد از شکست در دربی من را ببینند اما من مطمئنم که اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

شفر درباره شناخت از ترکیب اصلی استقلال و بازیکنان فردا خاطرنشان کرد: من بازیکنان خودم را دارم. یازده بازیکن در اختیار دارم و در ذهنم نیز این موضوع وجود دارد که بازیکنی را جایگزین کنم. مشکل این است که ما در سطحی که من می خواهم نیستیم و شاید دو یا سه هفته زمان لازم داشتیم. اگر دربی سه هفته دیگر بود، بیشتر راجع به آن حرف می زدیم. پرسپولیس در لیگ قهرمانان بوده، بالای جدول است و ما پایین جدول هستیم. باید فراموش کنیم در گذشته موفق نبودیم و باید به آینده فکر کنیم.

سرمربی آلمانی در پاسخ به این سوال که فردا کدام یک از دروازه بانان در چارچوب قرار می‌گیرند، گفت: فردا من یازده بازیکنم را اعلام خواهم کرد. 3 دروازه بان خیلی خوب در اختیار داریم. حسینی، رحمتی و بابازاده دروازه بان های بسیار خوبی هستند.

وینفرد شفر درخصوص غیبت سه بازیکن اصلی پرسپولیس اینچنین گفت: ما هم چند بازیکن را در اختیار نداریم. اگر بهترین تیم آنها برابر ما بازی کند، بسیار بهتر است.

سرمربی استقلال که پیش از شروع نشست خبری برخورد گرمی با برانکو ایوانکوویچ داشت، درباره شناخت از این سرمربی بیان کرد: از زمان حضور در آلمان او را می شناسم. برانکو خیلی خوب در ایران کار کرده است. طی 8-9 سال گذشته او را ندیدم اما در مورد او مطالعه کردم. من واضح ایشان را میشناسم.

شفر درباره اینکه چه جمله تاثیرگذاری برای روحیه دادن به بازیکنانش برای بازی خواهد گفت، افزود: بکن بائر قبل از فینال جام جهانی 1990 به بازیکنان گفت، بروید بیرون و فوتبال بازی کنید. فقط همین. آنها قهرمان جام جهانی شدند. بازیکنان ایران مانند آلمان و برزیل و آرژانتین نیستند. مهم این است که بازیکنان تمرینات و روش من را ببینند. خیلی خوشحالم که با این تیم کار می کنم و آنها بسیار خوب هستند. هیچ کس در کار خود کم نمی گذارد و این موضوع به دربی مربوط نیست. هر یازده بازیکنی که به زمین می روند می دانند که من بهترین ها را انتخاب می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز