خبرگزاری کار ایران

وضعیت متفاوت وارثان دو شماره خاطره انگیز؛

آی‌بدو، آی‌بدو قابل تکرار شدن است؟

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۵۴۹

استارت انفجاری مجیدی و جاماندن شیث رضایی یکی از خاطره‌انگیز ترین گل‌های دربی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دربی 69 پایتخت برای هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس یکی از بازی‌های فراموش نشدنی است، دیداری که می‌رفت تا یک بار دیگر نتیجه کسل‌کننده صفر - صفر را رقم بزند ولی یک استارت انفجاری از فرهاد مجیدی، تکل بی‌موقع و اشتباه از شیث رضایی و تک به تک شدن کاپیتان و شماره هفت محبوب آبی‌ها با علیرضا حقیقی کافی بود تا یک دقیقه مانده به پایان وقت قانونی مسابقه، نیمی از ورزشگاه منفجر شده و نیمی دیگر در بهت و سکوت فرو برود.

فرهاد مجیدی 4 با موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس شده است ولی هیچ‌کدام از آنها به اندازه تک گل پیروزی بخش دربی 69 در ذهن هواداران استقلال نمانده است.

بعد از آن تا مدت‌ها فرهاد مجیدی به خاطر به ثمر رساندن آن گل و شیث رضایی به دلیل اشتباهش و جا ماندن در کورس با مجیدی سوژه بحث‌های هواداری شدند و حتی شعار معروف "سال 89 تو دربی 69 ..." تا مدت‌ها در ورزشگاه از سوی تماشاگران خوانده می‌شد.

البته آن صحنه شاید تنها اشتباه رضایی در مهار مجیدی باشد و در بازی‌های مختلفی که ان دو نفر رو در روی یکدیگر قرار گرفتند معمولاً مدافع پرسپولیس عملکرد خوبی در جدال با مجیدی داشته است ولی همیشه آن صحنه و آن گل در ذهن‌ها مانده است.

رضایی و مجیدی هر دو از فوتبال خداحافظی کرده‌اند و دو بازیکن دیگر وارث پیراهن‌های شماره 13 پرسپولیس و 7 استقلال شده‌اند. آیا تقابل این دو بازیکن می‌تواند اتفاقی مشابه رقم بزند؟

 

حسین ماهینی، مطمئن در دفاع

آی‌بدو، آی‌بدو قابل تکرار شدن است؟

کاپیتان دوم پرسپولیس که پس از یک فصل درخشش در ذوب‌آهن به پرسپولیس آمد، مدتی مجبور شد برای دوران سربازی خود به ملوان برود و بعد از 2 سال مجدداً به جمع سرخپوشان برگشت. ماهینی با بازی موثر و پخته خودش اطمینانی در دفاع راست سرخپوشان ایجاد کرد که دیگر ناز رامین رضاییان پیش برانکو خریدار نداشته باشد.

شماره 13 پرسپولیس که روزی در اختیار شیث رضایی بود، در حال حاضر به ماهینی رسیده است و این دو بازیکن اگرچه هر دو مدافع هستند و هر دو متمایل به راست بازی می‌کنند، خصوصیاتی متفاوت دارند.

هرچقد شیث بازیکن انگیزشی و هیجانی‌ای بود و تحت تاثیر احساسات لحظه‌ای در بازی قرار می‌گرفت، ماهینی آرامش و صبوری خاصی در زمین دارد. اگر شیث رضایی عملکردی سینوسی داشت و روزی بهترین دفاع راست ایران بود و روزی دیگر مبتدیانه‌ترین اشتباهات را مرتکب می‌شد، ماهینی در 2-3 سال اخیر یک روند ثابت در بازی‌های خودش داشته است و اوج و فرود چندانی در آن دیده نمی‌شود. اگر بعضا شاهد خالی ماندن فضای پشت سر رضایی در نفوذها بودیم، کمتر دیده شده حریفان پرسپولیس بتوانند از سمت حسین ماهینی به دروازه پرسپولیس ضربه بزنند.

البته ماهینی بازیکن چند پسته و به نوعی آچارفرانسه پرسپولیس در  سال‌های اخیر بوده است و بعضا با قرار گرفتن صادق محرمی در پست تخصصی او، این بازیکن بنا بر احتیاج پرسپولیس به پست دفاع میانی، دفاع چپ یا هافبک دفاعی منتقل شده است.

 

حسن بیت‌سعید، تنها سایه‌ای از فرهاد مجیدی

آی‌بدو، آی‌بدو قابل تکرار شدن است؟

با خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال، صحبت از بایگانی شدن پیراهن او مطرح شد که با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. اگرچه هیچگاه رسماً اعلام نشد شماره 7 استقلال به بازیکن دیگری نمی‌رسد ولی سنگینی نام فرهاد مجیدی باعث شد تا مدت‌ها کسی جرئت رفتن سراغ این شماره را نداشته باشد و تا 2 سال این پیراهن بلا استفاده بود.

بختیار رحمانی فصل شانزدهم به استقلال پیوست و با دست گذاشتن روی پیراهن فرهاد مجیدی از عزم جدی برای درخشش در استقلال خبر داد ولی بازی‌های ضعیف و جدایی زودهنگامش از جمع آبی‌ها در نیم فصل یک شکست برای جانشینی فرهاد مجیدی در استقلال رقم زد.

در ابتدای فصل هفدهم وقتی که استقلالی‌ها از همنام خوزستانی حسن بیت‌سعید را خریدند، او وارث دیگری برای شماره هفت آبی‌پوشان بود و بارها اعلام کرد قرار نیست سرنوشت بختیار برای او در این لباس تکرار شود. با این وجود پس از گذشت 10 هفته از لیگ برتر و دو دیدار جام حذفی، هنوز نه گلی از بیت سعید دیده‌ایم و نه درخشش خاصی در ترکیب تیم.

شاید دربی 85 فرصت خوبی برای درخشش بیت سعید باشد و این بازیکن با انگیزه بتواند در دربی پای خود را به گلزنی باز کند. ولی تکرار گل دربی 69 خیلی محتمل نیست. چرا که بیت سعید سبک بازی‌اش به استارت‌های انفجاری نمی‌خورد و بیشتر با حرکات تکنیکی، بردن توپ به کناره ها و پاس‌ها و شوت‌های مواج به سمت دروازه حریف یورش می‌برد.

 

نتیجه‌گیری:

نه ماهینی شیث است و نه بیت سعید، فرهاد. ولی فوتبال ورزش لحظه‌ها و ثانیه‌هاست. موقعیت‌هایی که بعضا بدون برنامه‌ریزی شکل می‌گیرد، اشتباهاتی که بر خلاف انتظار از بازیکن رخ می‌دهد، توپ‌هایی که ناغافل جلوی پای بازیکن می‌افتد و شرایطی که شاید برخلاف پیش بینی پیش بیاید و نمی‌توان گفت عبور بیت‌سعید از ماهینی غیر ممکن است ولی با جمیع شرایط بسیار بعید به نظر می‌رسد.

ضمن اینکه پست بازی ماهینی در این دیدار مشخص نیست و حضور بیت سعید و البته پستی که او بازی می‌کند هم به طور قطع مشخص نیست. برای پاسخ قطعی این معما باید تا روز پنجشنبه صبر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز