خبرگزاری کار ایران

نشانه های صعود/ پلن مجلسی کی روش برای تحقق رویای یک ملت

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۰۲۰

تیم ملی ایران با آماده سازی نسبتا خوبی راهی جام جهانی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در حالی که حدود 7 ماه تا آغاز رقابت های جام جهانی 2018 باقی مانده است تیمهایی که جواز حضور در این دوره از بازیها را کسب کرده اند در حال مهیای کردن تدارکات ویژه ای هستند تا در بهترین شرایط ممکن در این مسابقات حضور پیدا کنند و ایده آل ترین نتایج را به دست بیاورند.

تیم ملی ایران هم با هدایت کارلوس کی روش به صورت جدی به دنبال انجام بازی های دوستانه است. شواهد و قرائن حاکی از آن است که تیم ملی یکی از بهترین آماده سازی های تاریخ خود را پشت سر خواهد گذاشت. دیروز بود که خبر بازی اوکراین و ایران به صورت رسمی اعلام شد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران چند ماه قبل برنامه هفت مرحله ای را در رسانه ها منتشر کرد. برنامه ای که دو قسمت آن گذشت و حالا سومین مرحله اش از تاریخ 1تا14 نوامبر(10تا24 آبان) به انجام می رسد. در این اردو ملی پوشان باید دو دیدار تدارکاتی را در برابر پاناما و اوکراین به ترتیب در تاریخ های 19 و 23 ابان در وین و کیف به انجام برسانند.

با احتساب دو دیدار مذکور، تعداد  بازی های دوستانه تیم ملی برای جام جهانی 2018 به عدد 4 می رسد. در حالی که هنوز 4 مرحله اردوی دیگر باقی مانده و تا جام جهانی فیفا‌دی های زیادی دست نخورده مانده است. برای پی بردن به آماده سازی پر و پیمان تیم ملی بهتر است نگاهی به بازی های دوستانه ایران پیش از جام جهانی 2014 بیندازیم. جایی که شاگردان کی روش در مجموع 5 دیدار دوستانه انجام دادند که 4 تای آن در فاصله یک ماه تا شروع مسابقات بود و هیچ کدام هم در برابر تیم های اسم و رسم دار اتفاق نیفتاد.

ایران 1-2 گینه، ایران 0-0 بلاروس، ایران 0-0 مونته نگرو، ایران 1-1 آنگولا و ایران 2-0 ترینیداد و توباگو. دقت کنید که ایران با همین 5 دیدار تدارکاتی نه چندان سطح بالا به برزیل قدم گذاشت و مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی هرزگوین به میدان رفت. اما الان و در فاصله 7 ماه تا آغاز رقابت ها اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ما 4 بازی را انجام داده ایم؛ آن هم با کیفیتی بالا و قابل قبول. ایران در کازان به مصاف میزبان جام جهانی رفت. حالا هم باید مقابل پانامای جهانی شده و همچنین اوکراینی برود که تا رسیدن به پلی آف جام بیست و یکم تنها یک گام فاصله داشت.

این آماده سازی امیدوار کننده مرهون تلاش های بی وقفه کارلوس کی روش و روابط فوق العاده اش در میان فدراسیون های مختلف است و همچنین نباید از حمایت ویژه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در به نحو احسن شکل گرفتن برنامه های تیم ملی سخن نگفت. اینها می تواند نکات و نشانه های امیدوار کننده ای باشد در راه جام 2018. نشانه هایی که رویای صعود به دور دوم بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان را می تواند میسر کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز