خبرگزاری کار ایران

محمودزاده: منکر تعامل مالی با خانواده ها نیستیم اما 16 میلیون نگرفتیم!

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۹۹

«اعزام به رقابت‌های جهانی به شرط پرداخت هزینه 16 میلیونی!» این خبری بود که انتشار آن جنجال آفرید.

به گزارش ایلنا، آرژانتین در حالی از ۱۰ مهرماه میزبان مسابقات تیروکمان نوجوانان و جوانان قهرمانی جهان است که چند روز پیش یکی از خبرگزاری‌های داخلی مدعی شد فدراسیون تیراندازی با کمان از برخی کمانداران خواسته برای اعزام به آرژانتین مبلغ 16 میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز کرده و علاوه بر آن از انتشار این خبر در رسانه‌ها خودداری کنند؛ ضمن این‌که در صورت عدم واریز این مبلغ، اعزام لغو شده و افراد دیگری جایگزین خواهند شد.

نکته جالب این‌که امید نجاری، رئیس سازمان تیم‌های ملی تیروکمان هم در مصاحبه با خبرگزاری مذکور خبر را تایید اما تاکید کرد که این هزینه از همه کمانداران گرفته نشده بلکه خانواده ورزشکاران کامپوند خواستار اعزام فرزندشان با هزینه شخصی بودند که فدراسیون هم با این مسئله موافقت کرده است. این در حالی است که شنیده می‌شد برخی از ملی‌پوشان جوان و نوجوانی که به دلیل مشکلات مالی خانواده‌هایشان نتوانسته بودند این مبلغ را فراهم کنند با اشک و گریه اردو را ترک کرده‌اند تا افراد دیگری که وضعیت مالی بهتری دارند جانشین آن‌ها شوند.

البته نجاری در دومین مصاحبه خود با خبرگزاری مذکور حرف‌هایش را اصلاح کرد: «افرادی که در ترکیب تیم کامپوند اعزامی به مسابقات آرژانتین قرار گرفته‌اند، همگی جزو نفرات اول تا سوم بوده‌اند. خانواده این ورزشکاران برای اعزام فرزندشان به این رقابت‌ها که اصلا در برنامه فدراسیون نبوده، کمک‌هایی به فدراسیون داشته‌اند اما در نه حد ۱۶ میلیون تومان.» برای بررسی صحت و سقم ماجرا سعی کردیم با محمدعلی شجاعی، رئیس فدراسیون تماس بگیریم اما او خارج از کشور بود.

غلامعلی محمودزاده، مدیر روابط عمومی و مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تیراندازی با کمان با تکذیب خبر دریافت 16 میلیونی فدراسیون از کمانداران در تشریح ماجرا به خراسان می‌گوید: «فدراسیون تیراندازی با کمان خبر اعزام تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به رقابت‌های جهانی به شرط پرداخت هزینه 16 میلیونی را تکذیب می‌کند؛ ضمن این‌که شجاعی رئیس فدراسیون قصد داشت انتشار این خبر کذب را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند که او را منصرف کردیم. آقای شجاعی رئیس فدراسیون به خبرگزاری مذکور گفته بود برای اثبات ادعایش باید 12 فیش 16 میلیون تومانی که توسط ورزشکاران به حساب فدراسیون واریز شده را منتشر کند.»

محمودزاده می‌گوید: «از زمانی که شجاعی در راس کار قرار دارد، تعامل بسیار خوبی بین فدراسیون و خانواده ورزشکاران برقرار بوده. به گونه‌ای که در هر اعزامی خانواده‌ها در کنار فدراسیون برای اعزام فرزندانشان به مسابقات کمک کرده‌اند اما یک موضوع در این بین مطرح است و آن این‌که خانواده ورزشکاران نوجوان و جوان تفاوت بین دعوت فرزندانشان به اردو تا اعزام به مسابقات را نمی‌دانند. مثلا وقتی اعلام می‌کنیم 20 نفر به اردو دعوت شده‌اند، خانواده‌ها تصور می‌کنند این 20 نفر به مسابقات اعزام می‌شوند. حال آن که در هر رشته بیش از 3 ورزشکار را نمی‌توان به مسابقات جهانی اعزام کرد.»

رئیس روابط عمومی فدراسیون می‌گوید: «بنابراین اگر خانواده‌ای حتی حاضر باشد برای اعزام فرزندش به مسابقه جهانی 100 میلیون تومان هم به فدراسیون بدهد اما به دلیل ارزش بالای مسابقات جهانی و دفاع از آبروی کشور، فدراسیون نفراتی را اعزام خواهد کرد که از نظر فنی به لحاظ رکوردی و فنی مورد تایید باشند. یعنی اینطور نیست که اگر وضع مالی خانواده‌ای خوب باشد، فرزند این خانواده به مسابقه اعزام شود بلکه تنها بهترین‌ و شایسته‌ترین‌ها به مسابقات اعزام خواهند شد.»

محمودزاده مثالی هم می‌آورد: «موردی داشتیم که خانواده‌ای حاضر بود علاوه بر هزینه اعزام فرزند خود، هزینه اعزام یک کماندار دیگر را در قبال اعزام فرزندش به مسابقات پرداخت کند اما آقای شجاعی طی دعوتی محترمانه از خانواده مذکور به آن‌ها گفته بود فرزند شما نمی‌تواند به مسابقات اعزام شود چون رکوردش نسبت به سایر نفرات اعزامی پایین‌تر است؛ ضمن این‌که ما در مسابقات جهانی در هر رشته بیش از 3 نفر را نمی‌توانیم اعزام کنیم.» او در واکنش به این‌که آیا واقعا برخی کمانداران با گریه اردوی تیم ملی را ترک کردند، می‌گوید: «همانطور که قبلا اشاره کردم، طبق قانون امکان اعزام بیش از 3 کماندار در هر رشته به مسابقات جهانی وجود ندارد. پس این‌که گفته می‌شود برخی کمانداران با چشم گریان اردوها را ترک کرده‌اند، با توجه به سن و سال بازیکنان و این‌که در این سن تحت تاثیر احساساتشان قرار دارند و از این‌که نتوانسته‌اند به مسابقات اعزام شوند ناراحتند، یک اتفاق طبیعی است.

پس خبرنگاران عزیز باید توجه داشته باشند که هر خبری را منتشر نکنند.» محمودزاده در پاسخ به این‌که پس چرا نجاری ماجرای دریافت 16 میلیون تومان از کمانداران برای اعزام را تایید کرده، می‌گوید: «شما دومین مصاحبه نجاری با خبرگزاری مذکور را بخوانید؛ ضمن این‌که فدراسیون منکر این نمی‌شود که خانواده‌های کمانداران با فدراسیون تعامل دارند و گاهی هم به عنوان اسپانسر کمک‌هایی به فدراسیون داشته‌اند ولی اینطور نبوده که خانواده‌ای 16 میلیون به حساب فدراسیون واریز کند که فرزند خودش به مسابقه اعزام شود. نجاری در دومین مصاحبه هم تاکید کرده هیچ خانواده‌ای 16 میلیون به حساب فدراسیون واریز نکرده و این موضوع تکذیب می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز