خبرگزاری کار ایران

کاستا را فراموش کنید؛ موراتا اینجاست! (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۹۹۴

جانشینی دیگو کاستا قاعدتا نباید کار آسانی باشد اما آلوارو موراتا کاری کرده که قهرمان سابق چلسی دیگر چهره‌ای فراموش‌شده است.

به گزارش ایلنا،تنها یک روز پس از آنکه اعلام شد آبی‌ها با اتلتیکو مادرید بر سر مبلغ انتقال کاستا به توافق رسیده‌اند، موراتا ششمین، هفتمین و هشتمین گل خود در تمامی رقابت‌ها را برای چلسی به ثمر رساند.

این بازیکن 24ساله مقابل استوک‌سیتی درخشان بازی کرد. او در صحنه گل اول، در محوطه جریمه پاس بلند سسار آسپیلیکوئتا را عالی مهار کرد و سپس توپ را از روی سر جک باتلند عبور داد و به گل اول تبدیل کرد.

آنتونیو کونته، مربی چلسی گفت که موراتا در هر لحظه بوی گل می‌دهد و جای‌گیری‌های خوب او بود که باعث شد مقابل استوک گل اول را بزند اما هر سه گل او نشان از مهارت‌های ویژه‌اش داشت؛ به‌ویژه گل دومش که سرعت برق‌آسا و تکنیک دست‌کم‌گرفته‌شده‌اش را نشان می‌داد. زمانی که گل سوم را هم زد، نشان داد که چه بازیکن فرصت‌شناسی است. او حرکت تیمی زیبای چلسی را به پایان رساند و پاس آسپیلیکوئتا را به گل تبدیل کرد. این مدافع چلسی برای چهارمین بار برای موراتا گل می‌ساخت؛ او استپ سینه کرد و توپ را مقابل پای موراتا انداخت و او هم با ضربه‌ای دقیق گل زد.

به این ترتیب موراتا به رکورد کاستا برای باشگاه رسیده است و در شش بازی اول خود در لیگ برتر برای چلسی، در هشت گل نقش مستقیم داشته است. او در لیگ برتر شش گل زده و دو گل هم ساخته است.

البته موراتا برای اینکه به اندازه کاستا اثرگذار باشد کار دشواری پیش رو دارد. کاستا 28ساله در فصل گذشته که چلسی قهرمان شد، بیش از هر بازیکن دیگری برای تیمش امتیاز کسب کرد. او موتور چلسی در خط حمله بود و شکست‌ها و تساوی‌ها را به پیروزی تبدیل می‌کرد.

موراتا تاکنون نشان داده جانشین خوبی برای کاستا است، البته به روش خاص خودش. او همچنین این برتری را دارد که 4 سال از کاستا کوچکتر است. در واقع، همانطور که کونته اشاره کرده، موراتا از این هم بهتر خواهد شد: «موراتا همین حالا هم مهاجم واقعا خوبی است اما به نظرم می‌تواند بسیار پیشرفت کند. هرچند بازیکن جوانی است، در رئال مادرید و یوونتوس بازی کرده و در دوره بازی‌اش قهرمانی‌های بسیاری کسب کرده است. تلاش می‌کنیم با او بسیار سخت کار کنیم تا او در سبک بازی ما جا بیفتد اما برای من، این مهاجم بازیکن بسیار مهمی است و البته پسر خوبی هم هست که می‌خواهد بسیار پیشرفت کند. او می‌خواهد یکی از برترین‌ها باشد.»

موراتا تنها بازیکن اسپانیایی درخشان در خانه استوک نبود؛ پدرو گل دوم چلسی را زد و آسپیلیکوئتا هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. آنها نشان دادند چلسی در سرتاسر زمین بازیکنان باکیفیتی دارد و می‌تواند با باشگاه‌های منچستری رقابت کرده و از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کند.

البته بسیاری در ابتدا تردید داشتند که موراتا به اندازه کافی برای رهبری خط حمله تیم کونته خوب باشد. همانطور که خودش پس از شکست مقابل آرسنال در کامیونیتی شیلد در ضربات پنالتی گفت: «من تنها دو بازی دوستانه انجام داده‌ام، 15 دقیقه در یک بازی رسمی به میدان رفته‌ام و یک پنالتی را هم از دست داده‌ام و منتقدان دارند من را می‌کشند!»

اما فرانک لمپارد، اسطوره چلسی یکی از معدود افرادی بود که از همان ابتدا، تحت تاثیر موراتا قرار گرفت: «اینکه بازیکنی جانشین دیگو کاستا شود برایش کار آسانی نیست و فکر نمی‌کنم بتوانید کسی را پیدا کنید که دقیقا مانند او باشد اما چلسی موراتا را خریده و به نظرم او بازیکنی جوان با تحرک بالا است.»

چلسی با وجود فروش کاستا، اکنون شماره 9 جدیدی دارد که می‌تواند آنها را به قهرمانی دیگری برساند؛ تنها شش بازی از فصل گذشته و موراتا غوغا به پا کرده است.

نزار کینسلا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز