خبرگزاری کار ایران

شهریار - ژنرال؛ ایستگاه چهاردهم، به یاد مرحوم نوروزی و فینال جام حذفی

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۹۴

سرمربیان دو تیم ذوب‌آهن و سایپا برای چهاردهمین بار در لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار هفته هشتم ذوب‌آهن مقابل سایپا علاوه بر حساسیتی که به خاطر موقعیت و شرایط دو تیم دارد، به خاطر تقابل دو سرمربی استقلالی و پرسپولیسی که از جمله مربیان پر افتخار ادوار مختلف لیگ برتر هستند هم جذابیت مضاعف پیدا کرده است.

دایی و قلعه‌نویی جزو مربیانی هستند که همواره در هر تیمی باشند به خاطرحضورشان روی نیمکت آن تیم، نتایجشان مورد توجه قرار دارد.

این دو روز سه‌شنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برای چهاردهمین بار مقابل هم قرار خواهند گرفت.

برتری قاطع ژنرال مقابل شهریار

شهریار - ژنرال؛ ایستگاه چهاردهم، به یاد مرحوم نوروزی و فینال جام حذفی

دایی با سایپا، پرسپولیس، راه‌آهن، صبا و نفت مقابل قلعه‌نویی با مس، سپاهان، تراکتورسازی و استقلال قرار گرفته است که 7 برد توسط قلعه‌نویی و 6 تساوی حاصل کار دو تیم بوده و دایی هرگز در لیگ برتر موفق به شکست قلعه‌نویی نشده است. از طرفی دو تیم دوبار در جام حذفی مقابل هم قرار گرفته‌اند که یک بار دایی با پرسپولیس در ضربات پنالتی سپاهان قلعه‌نویی را مغلوب کرده و بار دوم مربوط به فینال فصل گذشته است که نفت تهران در دقایق پایانی تراکتورسازی قلعه‌نویی را با یک گل در خرمشهر شکست داد.

 

وقتی گل مرحوم نوروزی پرپر شد

اولین تقابل قلعه‌نویی و دایی که با تساوی به پایان رسید مربوط به لیگ نهم است. که در قالب سرمربیان سپاهان و پرسپولیس به مصاف هم رفتند و در آن پرسپولیس با گل دقیقه 47 هادی نوروزی از سپاهان پیش افتاده بود که مهدی کریمیان در دقیقه 77 گل تساوی تیم قلعه‌نویی را به ثمر رساند. در آن سال دایی در میانه فصل به جای کرانچار هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته بود.

 

قلعه‌نویی دایی را 4 تایی کرد

دیدار رفت لیگ دهمبود که سپاهان با قلعه‌نویی دست به کار بزرگی زد و قاطعانه‌ترین پیروزی در تقابل دو تیم رقم خورد و زردهای اصفهانی با 4 گل پرسپولیس را در هم کوبیدند. ابراهیم توره (41)، عقیلی (65- پنالتی)، خسرو حیدری (72) و رضا عنایتی (86- پنالتی) چهار گلی بود که سپاهان به پرسپولیس زد.

شهریار - ژنرال؛ ایستگاه چهاردهم، به یاد مرحوم نوروزی و فینال جام حذفی

دربی‌های بی‌خاصیت و اعصاب خورد کن

دربی‌هایی که قلعه‌نویی و دایی دو طرف آن بودند در فصل سیزدهم رخ داد که هر دو با تساوی بدون گل به پایان رسید و سرمربیان دو تیم به ترسو بودن و اهمیت دادن به آمار شکست‌ نخوردن در این دیدار متهم شدند. علاوه بر آن دو دربی، چند دربی دیگر هم با طور متوالی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

آخرین تقابل‌ها

قلعه‌نویی فصل گذشته 3 بار با تراکتورسازی مقابل نفت دایی قرار گرفت که هر دو دیدار رفت و برگشت با پیروزی سرخپوشان تبریزی همراه بود ولی تقابل آنها در فینال جام حذفی را دایی با تک گل شهباززاده در دقایق پایانی به سود خود به پایان برد تا اولین و تنها پیروزی‌اش در وقت قانونی مسابقه مقابل قلعه‌نویی را جشن گرفته باشد.

شهریار - ژنرال؛ ایستگاه چهاردهم، به یاد مرحوم نوروزی و فینال جام حذفی

ذوب‌آهن - سایپا؛‌ به یاد فینال جام حذفی

چند ماه پس از آخرین تقابل دو سرمربی در فینال جام حذفی، هر دو در تیم‌هایی متفاوت قرار است به مصاف هم بروند. ذوب‌آهن و سایپا در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در جدول همسایه هستند و رتبه ششم سایپا و هفتم ذوب‌آهن تنها با یک اختلاف امتیاز رقم خورده است. سایپا و ذوب‌آهن هر دو در گام اول جام حذفی مقابل اکسین و فجر سپاسی حذف شده‌اند و تنها مسیر باقی مانده‌شان برای کسب سهمیه قرار گرفتن در بالای جدول لیگ برتر است. هر دو تیم دیدار هفته گذشته‌شان را با تساوی یک - یک به پایان بردند و حالا در خانه ذوب‌آهن به مصاف هم می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز