خبرگزاری کار ایران

درخواست جنجالی؛ از باشگاه‌های پرخرج امتیاز کم کنید

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۴۱۲

هانس یوآخیم واتسکه، مدیر ارشد اجرایی بوروسیا دورتموند از یوفا خواسته که از باشگاه‌هایی که خرج‌های فراوانی می‌کنند امتیاز کسر کند.

به گزارش ایلنا، پی‌اس‌جی در تابستان 222 میلیون یورو خرج خرید نیمار کرد و این انتقال باعث شد پرونده آنها از نظر بازی جوانمردانه مالی بررسی شود. اگر آنها مقررات را زیر پا گذاشته باشند، احتمالا در آینده از حضور در لیگ قهرمانان محروم خواهند شد و جریمه‌های مالی سنگینی هم برایشان در نظر گرفته می‌شود. از واتسکه سوال شد که یوفا چطور می‌تواند مانع خرج‌های هنگفت باشگاه‌ها شود و او گفت: «نمی‌دانم اما این کار یوفا است و آنها می‌توانند وکلای بسیار شایسته‌ای را استخدام کنند و در این باره از آنها مشورت بگیرند اما کاری که نباید انجام داد جریمه کردن مالی باشگاه‌ها است. این چرندترین کار ممکن است که بخواهید پاریس را جریمه مالی کنید. در قطر به این کارها می‌خندند.»

از واتسکه درباره گزینه‌های دیگر سوال شد و او گفت: «خب امتیاز کسر کنید. دنیا در این صورت جای متفاوتی خواهد شد اما این کاری است که یوفا باید انجام دهد.»

از واتسکه درباره سقف گذاشتن روی قراردادهای اسپانسرشیپ باشگاه‌ها هم سوال شد. یوفا در سال 2014 ارزش قرارداد اسپانسرشیپ پاری سن‌ژرمن با سازمان گردشگری قطر را در محاسبات بازی جوانمردانه مالی به نصف کاهش داد. واتسکه گفت: «می‌توان به باشگاه‌ها گفت که از اسپانسرهای اصلی تنها تا این حد می‌توانند پول بگیرند اما برای مثال به قطر نگاه کنید. آنها می‌توانند یکی از سهام‌های پرشمارشان را فعال کنند. همه این شرکت‌ها می‌توانند حامی مالی پاریس شوند. آنها می‌توانند بیش از 100 میلیون یورو از این راه به دست بیاورند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز