خبرگزاری کار ایران

4 دلیل ناکامی استقلال با داش علی منصوریان (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۳۳۷

سرمربی استقلال در دومین فصل حضورش در این تیم نتوانسته تیمش را به موفقیت برساند و اکنون در لبه تیغ قرار دارد.

به گزارش ایلنا، استقلال تهران شرایط نامناسب‌تری نسبت به اوایل فصل گذشته را تجربه می‌کند و این حال و روز تیمی است که پس از پیروزی السد قطر در ورزشگاه آزادی خوب اوج گرفته بود اما شگست سنگین مقابل العین در لیگ قهرمانان آسیا شرایطی را مهیا کرد تا شکاف بزرگی روی نیمکت استقلال و روحیه بازیکنان این تیم ایجاد کند.

در پنجره نقل و انتقالات تابستانی استقلال چند بازیکن نام آشنا جذب کرد که به عقیده خیلی‌ها، می‌توانستند کمک ویژه‌ای برای تشکیل ترکیب رویایی به علیرضا منصوریان کنند اما تا به امروز این شرایط پیش نیامده و استقلال علیرغم تلاش‌هایی که انجام می‌دهد با گذشت 6هفته از لیگ برتر بدترین نتیجه‌ها را رقم زده است.

در ادامه به دلایلی که هرچند مقصر اصلی این روزهای استقلال نیستند اما نقش پررنگی در پیدایش چنین شرایط ایفا کرده‌اند، می‌پردازیم:

 

دیواری که پس از رابسون خراب شد

پس از جدایی رابسون جانواریو مسئولان به دنبال پژمان منتظری رفتند و او را به عنوان بازیکن ملی پوش به لیست اضافه کردند. عملکرد مدافع پا به سن گذاشته در هفته‌های ابتدایی نه تنها کمک حال استقلال نشد بلکه موجب خط خوردنش از لیست تیم ملی برای دیدارهای انتخاب جام جهانی هم شد.

 استقلال در تابستان هرایر مگویان را هم از لیست خارج کرد و در حالیکه او ملی پوش بود  و یکسال دیگر هم قرارداد داشت اما از نظر منصوریان فاکتورهای لازم را دارا نبود. در هفته اول استقلال با زوج منتظری-گوک مقابل صنعت نفت حاضر شد اما نتیجه ضعیف این دو در بازی ابتدایی شکست استقلال را رقم زد پس از آن هم سرمربی آبی‌ها به زوج باثباتی نرسید تا مقابل پارس جنوبی جم چشمی و پادوانی در خط دفاع حاضر شوند.

استقلال رابسون را از دست داده و با بازگشت پادوانی زوج مناسبی برای این مدافع برزیلی پیدا نشده است. منتظری با مصدومیتش 4 ماه خانه نشین شد؛ سید مجید حسینی هم تازه بهبود یافته وعظیم گوک هم در شرایطی نیست که سرمربی استقلال به او اعتماد کند. با این تفاسیر و مشاهده آمار مشخص بود که خط دفاعی این تیم روحی لازم وجسارت کافی را ندارد.

 

استعدادها پَر، جانشینان میلیاردر شدند

درتابستان علیرضا منصوریان مجتبی جباری، سرور جپارف، داریوش شجاعیان و سجاد شهباززاده را جذب کرد که آنها در ازای دریافت رقم بالا حاضر به انجام این کار شدند. در این بین مجتبی حقدوست به نفت بازگشت، بهنام برزای در سودای لژیونر شدن از لیست استقلال خارج شد و کاوه رضایی هم به شکل عجیبی این تیم را ترک کرد.

منصوریان چند بازیکن جوان از جمله مهدی قائدی را جذب کرد اما بهتر بود در این مقطع ضعف‌هایی را که در هفته‌های ابتدایی نمایان شد در نقل و انتقالات پیش فصل پیش بینی می‌کرد تا اینکه در این شرایط مالی بد آبی‌ها بازیکنانی با دستمزد بالا را به لیست اضافه کند.

 

مهاجمان استقلال در کما؛ 6هفته تنها یک گل!

استقلال در تابستان کاوه رضایی را از دست داد تا ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته این تیم لژیونر شود و منصوریان در این بین حسن بیت سعید و سجاد شهبازاده را جانشین مهاجم جوان کند. با گذشت 6هفته از رقابت‌های لیگ استقلال تنها یک گل توسط سرور جپاروف به ثمر رسانده که این نشان می‌دهد مهاجمان این تیم در بدترین شرایط قرار دارند.

شهباززاده در جریان بازی مقابل سایپا مصدوم شد و با مشخض شدن جواب آزمایشش او حالا حالاها از ترکیب دور خواهد بود. با کنار رفتن شهباززاده علی قربانی و جابر انصاری گزینه‌های مهاجم نوک بودند اما سرمربی این تیم حتی یکبار در این شرایط به بیست سعید به عنوان مهاجم نوک اعتماد نکرد.

در روزهای بد استقلال مهاجمان هم فشار زیادی را متحمل شده اند اما اندک فرصتی که آنها کسب کردند اگر منجر به گلزنی می‌شد شرایط اینگونه نبود.

 

آشفته بازاری که مدیر ندارد

استقلال تهران که با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند پس از مدت‌ها هیئت مدیره‌اش مشخص شد و وزیر ورزش و جوانان، حسن قریب را به عنوان رئیس هیئت مدیره این باشگاه انتخاب کرد. استقلالی‌ها که فصل گذشته تنها با سیدرضا افتخاری به عنوان مدیرعامل در طرف بودند از انتخاب مدیر جدید شاد شدند اما قریب حاضر شرکت در جلسات هیئت مدیره نشد تا برای یک بار هم که شده مشکلات مدیریتی در جلسه‌ای متمرکز رصد شود. بازیکنان تنها 30 درصد میلغ قراردادشان را دریافت کرده اند و اگر استقلال مدیری موفق داشت قطعا به این شرایط دچار نمی‌شد تا با این همه ستاره تنها راه حل فرار از بحرانش اخراج سرمربی باشد.

 

هواداران این تیم کم طاقت شده اند و قصد ندارند مانند فصل گذشته پشت این سرمربی بایستند. هواداران یک سال پیش با شرایط بحرانی کنار آمدند اما آن در حالی بود که استقلال 80 درصد بازیکنان جدید را به خدمت گرفته بود. استقلال در فصل جدید هم شرایطی شبیه آن را پشت سر می‌گذارد اما این سوال مطرح می‌شود که بهتر نبود آبی‌ها از ستاره‌های فصل گذشته سود می‌بردند و سرمربی این تیم تصمیمات بهتری را اتخاذ می‌کرد؟ یا اینکه منصوریان پس از شکست تاریخی برابر العین از سمتش استعفا می‌داد تا مدیرعامل این باشگاه سرمربی جدید را انتخاب می‌کرد؟

تمامی این شرایط در حالی رقم خورده که هواداران هرگز فکر چنین روزی را در ذهنشان تجسم نمی‌کردند روزی فرا برسد تا شماره 10 محبوب با شعار حیاکن-رها کن مواجه شود. باید دید کوچه استقلال هم رنگ عروسی را می‌بیند و سرمربی جدید تیم را از بحران خارج می‌‌کند یا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز