خبرگزاری کار ایران

جام قهرمانان بزرگ جهان - ژاپن

شکست ایران برابر قهرمان المپیک

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۶۶۵

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات جام قهرمانان بزرگ مردان جهان مغلوب قهرمان المپیک شد تا نخستین شکست خود در این رقابت ها را تجربه کرده باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین روز هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان امروز (جمعه) با سه دیدار در شهر اوساکا ژاپن پیگیری می شود.

در نخستین دیدار روز سوم این رقابت ها تیم های ایران و برزیل به مصاف یکدیگر رفتند که ملی پوشان ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 19 و 25 بر 15 مغلوب برزیل شد.

زرد پوشان برزیل با کسب این پیروزی که دومین برد آنان در این رقابت ها بود، هفت امتیازی شدند و در صدر جدول این رقابت ها قرار گرفتند.

ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.

رضا قرا، فرهاد سال افزون و محمد جواد معنوی نژاد از دیگر بازیکنان ایران بودند که در این مسابقه با نظر کولاکوویچ به میدان رفتند.

رینان دال زوتو سرمربی تیم ملی والیبال برزیل نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب برونو رزنده (کاپیتان)، والاس دوسوزا، موریسیو سوزا، لوکاس ساتکمپ، تالیز هاس، ریکاردو سوزا و موریسیو بورگِس آلمایدا سیلوا در مقابل تیم ایران استفاده کرد.

دنی فرانسیسکو سیسپیدس لاسی از جمهوری دومینیکن و ولادیمیر سیمونوویچ از صربستان داوران اول و دوم دیدار ایران و برزیل بودند.

زردپوشان برزیل در مسابقه با ایران 44 پوئن از اسپک، 11 پوئن از دفاع، سه پوئن از سرویس و 17 پوئن از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

در مقابل تیم ایران 27 پوئن از اسپک، چهار پوئن از دفاع، پنج پوئن از سرویس و 20 پوئن از اشتباهات بازیکنان برزیل به دست آوردند.

این داده آماری برتری اسپک و دفاع برزیل را نشان می دهد و در مقابل ایران در سرویس عملکرد بهتری داشته است. همچنین اشتباهات بازیکنان برزیل نسبت به ایران بیشتر بوده است.

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل تاکنون 13 بار در رقابت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند که در این میان سهم ایران سه پیروزی و سهم برزیل 10 برد بوده است.

نخستین رویارویی دو تیم در جام جهانی ۱۹۹۱ ژاپن شکل گرفت. 18 سال طول کشید تا دو تیم یکبار دیگر در چارچوب یک رویداد بین‌المللی با هم بازی کنند و اتفاقا بازی دوم آن ها در همین جام قهرمانان بزرگ در ژاپن و در شهر اوساکا برگزار شد.

لیگ جهانی ۲۰۱۴ پر ترافیک‌ترین مصاف دو تیم ایران و برزیل در تاریخ بود. در این سال ایران و برزیل پنج بار به مصاف هم رفتند که ایران در مجموع سه بار برنده شد. آخرین دیدارهای ایران و برزیل قبل از مسابقه امروز، در هفته اول لیگ جهانی 2017 در ایتالیا بود که تیم ایران سه بر یک مغلوب برزیل شد.

برزیل دارنده سه مدال طلای المپیک‌های 1992 بارسلون ، 2004 آتن و 2016 ریو و 9 عنوان قهرمانی در لیگ جهانی و رکوردار قهرمانی در جام قهرمانان بزرگ با 4 مدال طلا است که هم اکنون با 315 امتیاز در رده بندی فدراسیون جهانی در صدر تیم‌های جهان قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران فردا (شنبه) در چهارمین دیدار خود در جام قهرمانان بزرگ جهان به مصاف ژاپن میزبان این رقابت ها می رود که این مسابقه از ساعت 14 و 45 دقیقه به وقت تهران آغاز می شود.

در مسابقه دوم امروز تیم های فرانسه و آمریکا به مصاف یکدیگر می روند و در سومین دیدار نیز تیم های ایتالیا و ژاپن مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز