خبرگزاری کار ایران

از قعرنشینی در جدول تا تحقق رویا با برانکو

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۳۹۳

تیم برانکو در فاصله 25 ماه دو بار تاریخ‌سازی کرد؛ یکی مثبت و یکی منفی.

به گزارش ایلنا، قرمزها روز 22 مرداد 94 در قعر جدول لیگ برتر قرار گرفتند و پس از 25 ماه، در تاریخ 21 شهریور 96 به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند. اتفاقی که در هفته سوم لیگ پانزدهم با شکست برابر سپاهان رقم خورد و در تاریخ پرسپولیس بی‌سابقه بود که این تیم با تعداد بازی برابر، در رتبه آخر لیگ ایران قرار بگیرد.

حضور در رتبه شانزدهم، یک هفته دیگر با شکست برابر ذوب‌آهن تمدید شد تا حتی خوشبین‌ترین هوادار هم امیدهایش به آینده را از دست بدهد. پرسپولیس اما به لیگ بازگشت و اگر چه باورکردنی نیست اما همان سال تا آستانه قهرمانی پیش رفت. یک فصل بعد از آن یعنی در لیگ شانزدهم پرسپولیس سومین قهرمانی لیگ برتری‌اش را جشن گرفت و مهم‌تر اینکه حالا در جمع 4 تیم برتر آسیا هم می‌بینیمش.

25 ماه از اولین قعرنشینی تا نخستین حضور در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ این زمان را پرسپولیس با شیب صعودی اعجاب‌آوری طی کرد. شاید در نگاه اول به نظر برسد که یک تیم برای چنین انقلابی در نتیجه‌گیری باید از صدر تا ذیل تغییر کند اما جالب اینکه از بازیکنانی که در دیدار با سپاهان که منجر به نخستین قعرنشینی پرسپولیس در تاریخ لیگ شدند، 5 بازیکن در بازی صعود به نیمه‌نهایی حضور داشتند. محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی، علی علیپور و فرشاد احمدزاده بازیکنانی بودند که هر دو روز تاریخی را با پرسپولیس تجربه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز