خبرگزاری کار ایران

وقتی پول ملاک نیست؛

جام شگفتی‌ به لیگ برتری‌ها رحم نکرد

کد خبر : ۵۳۴۰۰۴

مرحله سوم جام حذفی فوتبال پیگیری شد تا تیم‌های لیگ برتری با محک جدی رو به روشوند.

به گزارش ایلنا، مرحله سوم جام حذفی باشگاه‌های کشور با برگزاری ۱۴ دیدار پیگیری شد تا نتایج حاصل نشان‌ دهنده دلیل قاطعی برای جام شگفتی‌ها باشد. دیدار پرسپولیس - نفت و گسترش فولاد - نفت م.سلیمان هنوز برگزار نشده است.

در ۱۴ دیداری که برگزار شد سوای اتفاقات و حواشی پیرامون ان نتایج کسب شده نشان داد که پول در حال گردش در لیگ برتر دلیلی برای برتری مقابل انگیزه لیگ یکی‌ها نیست و چون تیمی در لیگ برتر حاضر است از پیش برنده نیست.

جام حذفی همیشه عجایبی را پدید اورده همانند حذف پرسپولیس توسط قشقایی که تا مدت‌ها درتاریخ این جام ماندگار خواهد بود.

فضای رقابتی دراین سطح همیشه بالا بوده تا نتایجی که در ان رقم می‌خورد شگفتی زیادی برای مخاطبان فوتبال ایران داشته بتشد اما این بار لیگ برتری‌ها جان سالم به در نبرند تا شاهد فضای جدیدی از اتفاقات عجیب در جام حذفی باشیم.

در این مرحله دیدار نساجی مازندران و پارس جنوبی جم در جریان وقت‌های معمولی با تساوی با پایان رسید اما این شاگردان مهدی پاشازاده بودند که در ضربات پنالتی از سد حریف لیگ برتری که این روزها نتیجه خوبی گرفته عبور کنند. اما پارس جنوبی تنها قربانی ضربان پنالتی نبود و امیر قلعه نویی که به همراه استقلال در جام حذفی قهرمان شده بود نتوانست با ذوب آهن حریف فجرسپاسی شود و با اینکه شاگردانش وقت‌های معمولی و اضافه را با تساوی به پایان رساندند در ضربات سرنوشت ساز پنالتی از دور مسابقات کنار رفتند.

این پایان کار تیم‌های کم ادعا اما پرانگیزه نبود و در ۴ دیدار دیگر لیگ یکی‌ها شگفتی خلق کردند. اکسین البرز ۲ بر یک از سد سایپا گذشت تا شاگردان علی دایی با نتیجه‌ای با این جام نزدیک خداحافطی کنند. ایران جوان بوشهر به برتری یک گله مقابل فولاد خوزستان دست یافت. بادران تهران ۳ بر یک پیکان تهران را در هم کوبید که این روزها از شرایط ایده‌آل لیگ برتر هم فاصله گرفتع و جایگاه مناسبی ندارد و در حساس‌ترین و جنجالی ترین بازی این مرحله سپیدرود و ملوان رو در روی هم قرار گرفتند.

دیداری که سپیدرود با یک پنالتی دیرهنگام نتیجه را به تساوی کشاند و بازی در ۹۰ دقیقه تمام شد اما در وقت‌های اضافه پیروز این بازی را مشخص کرد. ملوان در ۳۰ دقیقه اضافه دوبار گلزنی کرد و سرخپوشان را در دربی گیلان ناکام گذاشت تا صعود جذابی به مرحله بعدی داشته باشد.

در این بین چند تیم لیگ برتری هم جام سالم به در بردند و از این مرحله صعود کردند. استقلال دو بر گل گهر سیرجان را از پیش رو برداشت تا علیرصا منصوریان پس از مدت‌ها نفس راحتی بکشد و برای لحظاتی نتایج تلخ ابتدای فصل لیگ برتر را فراموش کند. سپاهان اما ناکام ماند. شاگردان زلاتکو کرانچار با یک گل از صنعت نفت ابادان شکست خوردند تا بدشانس‌ترین تیم این مرحله باشند. سیاه  جامگان از برق جدید شیراز که قرعه اسانی هم بود پیروز شدند‌. تراکتورسازی که در لیگ ناکام بوده در جام حذفی پدیده را شکست داد. استقلال خوزستان هم میعاد مغان اردبیل را در هم کوبید.

نیروی زمینی که در لیگ دو مشغول است ۴ بر صفر برابر حریف ناشناخته‌اش یعنی گل ابریشم باخت. خونه به خونه با هدایت جواد نکونام به برتری برابر راه آهن تهران رسید. داماش گیلان هم با پیروزی خفیف از سد سیراف کنگان عبور کرد.

گسترش فولاد تبریز دیگر تیم لیگ برتری است که باید برابر نفت مسجد سلیمان لیگ دسته اولی برود. اگر شاگردان محمود فکری مقابل تبریزی‌ها به میدان بروند شگفتی این مرحله تکمیل می‌شود اما زمان این بازی همانند دیدار نفت تهران با پرسپولیس نامشخص است. پرسپولیس در سوپر جام و هم در دیدار رفت لیگ هفدهم نفت را شکست داده اما این بار باید دید برانکو ایوانکوویچ برابر شاگردش، علی کریمی، چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز