خبرگزاری کار ایران

داستان یک صعود تاریخی

این تیم شیرانه/ هفت خوان روسیه به راحتی آب خوردن!

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۵۰۷

تیم ملی فوتبال ایران صعودی تاریخی به جام جهانی داشت.

به گزارش ایلنا، صعود به جام جهانی برای کشوری که تنها 4 بار تجربه حضور در آن را چشیده باشد به خودی خود شیرین است اما وقتی این صعود برای نخستین بار، متوالی و دبل وار شود و از دو هفته زودتر قطعی شود احلی من العسل خواهد شد. اتفاقی که با تیم کارلوس کی روش و با ترکیب تلفیقی اش از جوان ها و با تجربه ها رخ داد. در ادامه به مسیر این صعود تاریخی نگاهی گذرا می اندازیم. صعودی که به اسان ترین صعود تاریخ تیم ملی ایران تبدیل شد.

پنجشنبه 11 شهریور 1395

 ایران 2-0 قطر/ برد نفس گیر با جنجال عنابی

شروع بازی های تیم کی روش در مرحله نهایی رقابت ها در برابر قطری بود که هدایت آن بر عهده خوزه کارینوی اروگوئه ای بود. ملی پوشان در حضور حداکثری مردم شروع خوبی نداشتند و تقریبا همه از برد نا امید شده بودند که اوقات اضافه دراماتیک از راه رسید. دو دقیقه طوفانی و گل های رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش در دقایق 94 و 96 حکم اولین برد را امضا کرد. درگیری دقایق پایانی بازیکنان و کادر فنی دو تیم و سیلی معروفی که به گوش نکونام زده شد از نکات عجیب این مسابقه بود.

 

سه شنبه 16 شهریور 1395

چین 0-0 ایران/ دشت یک امتیازی از شن یانگ

مصاف با شاگردان گائو هونگ بوی جوان در ورزشگاه مملو از جمعیت شن یانگ که حاصل آن یک تساوی 0-0 بود. ایران هنوز موتورش روشن نشده بود و در این مسابقه هم یکی دو موقعیت بیشتر نداشت و اگر اشتباه داور در دقیقه 86 نبود و خطای سید جلال در محوطه جریمه دیده می شد شاید همه چیز تغییر می کرد. با این حال این یک امتیاز ایران را با 4 امتیاز را در همان ابتدا در زمره مدعیان گروه قرار داد.

 

پنجشنبه 15 مهر 95

ازبکستان 0-1 ایران/ برد شش امتیازی با سر سید جلال

به دیدار ازبکستانی رفتیم که با ساموئل بابایان نتایج خوبی گرفته بود وحالا می خواست در ورزشگاه بنیادکار تاشکند ایران را شکست دهد غافل از اینکه تیم کی روش تازه خودش را پیدا کرده بود. ملی پوشان با اراده یک بازی منطقی و در عین حال هوشمندانه موفق شدند با یک گل میزبان قدرتمند خئد را شکست دهند. تک گل این مسابقه روی ضربه سر سید جلال در دقیقه 27 به سود ایران به ثمررسید و ایران 7 امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی جای گرفت.

 

سه شنبه 20 مهر 1395

ایران 1-0 کره جنوبی/ چشم بادامی ها و کی روش و همان همیشگی

جدال با کره ای که حسابی بابت باخت های قبلی در برابر ایران زخمی بودند و اشتلیکه ای که هنوز غرور در صورتش وجود داشت و می خواست نشان بدهد بردن تیم کی روش را جلوی چشم هواداران ایرانی به خوبی بلد است. خیلی نگذشت که ارسال رامین رضاییان از سمت راست در دقیقه 25 با ضربه هوشمندانه سردار توام شد و ایران با همان یک گل کره را شکست داد و در ایام محرم ملت را از جانب خودشان دل قرص کردند. یوزهای ایرانی با این برد 10 امتیازی شدند و کم کم خرج خود را از بقیه تیمها جدا کردند.

 

سه شنبه 25 ابان 1395

سوریه 0-0 ایران/ یک امتیاز در باتلاق توانکو عبدالرحمان

شاگردانم کی روش برای دیدار با سوریه جنگ زده باید به مالزی می رفتند و در زمینی که هیچ شباهتی به زمین فوتبال نداشت در شهر سرمبان مالزی رو در روی میزبان خود قرار می گرفتند. دیداری که در پایان و زیر باران سیل آسا با تساوی بدون گل تمام شد. سوریه با یک دفاع تمام قد به خواسته اش رسید و در انتهای بازی هم کار را به جنجال کشیدند و وقت کشی را هم در دستور کار خود قرار دادند تا نشان دهند برای این یک امتیاز هر کاری را انجام می دهند. ایران با این تساوی در دور رفت از 15 امتیاز ممکن موفق به کسب 11 امتیاز شد.

 

پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶

قطر ۰-۱ ایران/ سه امتیاز شیرین سوغاتی دوحه

تیم ملی ایران در اولین دیدار دور برگشت خود به مصاف قطری رفت که هدایت آن بر عهده خورخه فوساتی بود. سرمربی محبوب عنابی پوشان برای شکست ایران تمام قطر را بسیج کرده بود اما گل مهدی طارمی در دقیقه ۵۲ تمام آروزهای قطری ها را پرپر کرد. این پیروزی ایران را در دور برگشت به اولین برد رساند و امتیازات تیم کی روش به عدد ۱۴ رسید تا روسیه به صورت خیلی جدی به یوزهای ایرانی چشمک بزند.

 

سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶

ایران ۱-۰ چین/ لیپی هم حریف ایران و ۱۰۰ هزار نفر نشد

در روزی که ورزشگاه آزادی بیش از ظرفیت خود هوادار را در خود جای داده بود؛ تیم ملی چین با هدایت مارچلو لیپی کبیر به ایران آمد تا در برابر تیم شکست ناپذیر کی روش قرار بگیرد. بازی در نیمه نخست گلی نداشت اما ستاره این روزهای تیم ملی یعنی مهدی طارمی در نیمه دوم با یک ضربه هوشمندانه و با چاشنی اشتباه گلر چین در دقیقه ۴۶ کار را یکسره کرد و سه امتیاز دیگر را به حساب تیم کی روش واریز کرد. ملی پوشان در روز هشتم فروردین به ملت ایران یک عیدی فوق العاده به کردند.

 

دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶

ایران ۲-۰ ازبکستان/ و سرانجام ایران جهانی شد!

در یکی از شبهای ماه مبارک رمضان و در حضور حدود ۵۰ هزار نفرایرانی در ورزشگاه آزادی دو تیم ایران و ازبکستان رو در روی هم قرار گرفتند. شاگردان کی روش با کسب پیروزی می توانستند صعود خود به جام جهانی را دو هفته مانده به پایان رقابت ها قطعی کند. ازبک ها هم با هدایت ساموئل بابایان برای نزدیک شدن به رده دوم پا به ایران گذاشته بودند. اما مطابق انتظار قدرت ملی پوشان ایرانی به تیم حریف چربید. بازهم برد از آن تیم کارلوس کی روش شد. باز هم ایران گل نخورد و نباخت. این بار گلزنان ما سردار آزمون و مهدی طارمی بودند که در دقایق ۲۳ و ۸۸ موفق به گلزنی شدند. 

 

پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶

کره جنوبی ۰-۰ ایران/ چشم بادامی آرزو به دل ماندند

۷۹ ماه ناکامی در برابر ایران و ۴ باخت پیاپی ۱-۰ مقابل تیمهای کی روش حسابی کره ای ها را عصبانی کرده بود. رسانه های کره ای از هر حربه ای برای فشار آوردن به ملی پوشان استفاده کردند. برد در این مسابقه برای آنها از هر چیزی حیاتی تر بود و به همین دلیل ورزشگاه جام جهانی سئول بعد از قریب به چهار سال دوباره یک دست قرمز و پر شد. با این حال ۹۰ دقیقه تلاش شاگردان شین تائه یونگ ۴۸ ساله جواب نداد و آنها حتی یک شوت در چارچوب هم روانه دروازه ایران نکردند. بازی تمام شد. کره در آستانه عدم صعود به جام جهانی قرار گرفت. کی روش و ایران باهم نباختند و بازهم گل نخوردند و با ۲۱ امتیاز صدرنشین ماندند.

 

سه شنبه ۱۵ شهریور

ایران 2-2 سوریه/ پایانی که می توانست بهتر باشد...

جدال با سوریه ای که باید ایران را شکست دهد تا به صعود مستقیم امیدوار باشد. شاگردان کی روش برای انتقام نامهربانی سوری ها در دیدار رفت و همچنین حفظ رکوردهای فوق العاده و بهبود رنکینگ خود در رنکینگ فیفا به برد در این مسابقه در حضور تماشاگران خودی احتیاج داشتند اما خیلی زود و بعد از 12 دقیقه رکورد گل نخوردن ها بعد از 1121 دقیقه شکست. ایران به بازی برگشت و با دو گل سردار آماده جشن صعود شد اما گل دقیقه 92 عمر سوماه کار را به تساوی کشاند تا سوری ها با این یک امتیاز ارزشمند به عنوان تیم سوم راهی مرحله پلی آف شوند و خود را برای دیدار با استرالیا آماده کنند. مهمترین اتفاق این مسابقه بیرون از زمین رخ داد. جایی که تماشاگران خانم سوری در ورزشگاه بودند اما بانوان ایرانی اجازه حضور پیدا نکردند. با این تیم ملی ایران با 22 امتیاز و بدون باخت به عنوان تیم صدرنشین راهی جام جهانی 2018 روسیه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز