خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی هیات فوتبال آذربایجان شرقی

تاج: مدیون ایثارگری ها و فداکاری های شهید حججی و شهید حججی‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۵۹

رییس فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی هیات فوتبال آذربایجان شرقی حضور یافت.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج امروز در مجمع عمومی هیات فوتبال آذربایجان شرقی عنوان کرد:اگر امروز می توانیم مجمع فوتبال را در کشورمان به خوبی و بی دغدغه برگزار کنیم،اگر تیم ملی داریم که افتخارآفرینی می کند تا دل مردم عزیزمان شاد شود،اگر می توانیم فینال جام حذفی را در خرمشهر و در چند قدمی داعش برگزار کنیم و اگر امروز آزادانه در میهن مان هر کسی می تواند نظرش را بدهد و یکی از امن ترین کشورهای دنیا محسوب می شویم، بی شک مرهون و مدیون ایثارگری ها و فداکاری های شهید حججی و شهید حججی ها هستیم.

وی سپس خطاب به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال گفت: اگر رشادت های شهدای گرانقدری نظیر؛شهید والامقام حججی ها نبود ،مجال هیچ حرکت سازنده ای در کشور فراهم نمی شد و هیچگونه توفیقی در هیچ زمینه ای به نتیجه مثبتی منتج نمی شد.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: در اردبیل به منزل خانواده عزیزی و بزرگواری رفتم که 4 فرزند دختر و یک فرزند پسر داشتند.آن فرزند پسر هم به خیل شهدای مدافع حرم پیوسته بود؛موضوعی که پیام ها و درس های زیادی در دل خود دارد.

تاج در بخش دیگری از اظهارات خود در مجمع عمومی هیات فوتبال آذربایجان شرقی بیان کرد: خبر خوشحال کننده و مسرت بخش این است که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.این موضوع رویداد مهمی است که هر ۵۷ یک سال برای یک کشور اتفاق می‌افتد.در حوزه فوتبال نیز تبریز نقش پر رنگی داشته است. این استان چهار تیم در لیگ برتر، یک تیم در دسته یک و یک تیم نیز در فوتسال دارد. همچنین این شهر در حوزه فوتبال بانوان نیز به خوبی فعال است و به طور کلی نقش تبریزی‌ها در فوتبال کشور و رده های ملی بسیار پراهمیت است. امیدوارم روند اتفاقات مثبت در فوتبال تبریز همچنان ادامه داشته باشد.واقعیت این است که من هر موقع به تبریز آمده‌ام شاهد اتفاقات خوبی بوده ام. هیات فوتبال آذربایجان شرقی نیز یکی از هیات‌های فعال فوتبال ایران است که عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه داد:ددر طرح جامع استعدادیابی،برای شناسایی دقیق استعدادهای ناب فوتبال، کشور را به ۹ منطقه تقسیم کرده‌ایم.فوتبال در جای جای کشورمان جاری و ساری است و آینده سازان تیم های ملی در رده های مختلف در هر کوی و برزن در حال فعالیت هستند.در این طرح استان های مختلف کشور به نه منطقه تقسیم می‌شوند که یک استان به عنوان محور و بقیه زیر مجموعه آن هستند و مراکز استعداد یابی زیر نظر استان فعالیت می‌ کنند تا از همه استعدادها دیده شوند و مراحل رشد و پیشرفت را طی کنند.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: این طرح دو مزیت دارد.نخست این که هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد و دیگر آنکه استعدادهای درخشان فوتبال کشور این فرصت پیدا می کنند که در کنار فوتبال،به تحصیل علم نیز با جدیت تمام مبادرت ورزند.

وی درباره چالش های کسب درآمد در فوتبال گفت:در تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم. در یکی از بندهای برنامه ششم توسعه، آمده است که هرگونه کمک به فوتبال حرفه‌ای را ممنوع می‌کند.هر چند در بند 3 این برنامه آمده که تلویزیون به فوتبال کمک کند.به نظر می رسد در حال حاضر بند اول اجرا شده باشد اما بند 3 معطل مانده است.بر این باورم که تلفیق این دو موضوع می تواند کمک حال فوتبال برای رفع چالش های اقتصادی باشد. خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی را در این باره برگزار کرده ایم و با تلاش ها و رایزنی های گسترده دکتر علی مطهری،به نظر می رسد همه پذیرفته اند که فوتبال بتواند از ظرفیت حق پخش به بهترین شکل بهره ببرد.

تاج خاطرنشان کرد:یکی دیگر از بحث های درآمدزایی در فوتبال بحث فروش بلیط است که ما نمی توانیم قیمت بلیط را در کشورمان افزایش بدهیم و به صورت متوسط قیمت 5 هزار تومان برای بلیط را برای مسابقات فوتبال در کشورمان داریم.شاید با این قیمت کشورمان ارزانترین بلیط مسابقات فوتبال را در سطح جهان داشته باشد.امیدوارم در آینده با ساز و کار مناسبی بتوانیم از این موضوع هم بهره لازم را ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز