خبرگزاری کار ایران

نایب قهرمانی ایران جزو پنج لحظه برتر پارا دو و میدانی جوانان جهانی سوییس

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۳۱۹

کسب عنوان نایب قهرمانی کاروان ایران در سوییس به عنوان یکی از پنج لحظه برتر نخستین دوره مسابقات پارا دو و میدانی جوانان جهان معرفی شد.

به گزارش ایلنا نزدیک به ۲۷۰ ورزشکار از ۴۰ کشور که همگی زیر ۲۰ سال سن داشتند، در نخستین دوره این بازی ها در نوتویل سوییس شرکت کردند و بسیاری از آنها توانایی زیادی را برای رقابت های آینده از خود نشان دادند.
اینجا به پنج لحظه برتر این رقابت ها اشاره می شود:
۱- «انتاندو ماهلانگو» از آفریقای جنوبی ستاره بی چون و چرای این رقابت ها بود چرا که این پارا دو و میدانی کار ۱۵ ساله در پرش طول F۴۲-۴۷، دوی ۴۰۰ متر، دوی ۲۰۰ متر و ۱۰۰ متر T۴۲/۴۷ موفق شد چهار مدال طلا کسب کند ضمن اینکه در دوی ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۲/۰۱ ثانیه موفق به ثبت یک رکورد جهانی شد.
۲- تماشاگران سوییسی باید تا آخرین روز مسابقات صبر می کردند تا تنها مدال طلای خود در رقابت های جوانان جهان را جشن  بگیرند. «لیشیا موسیلینی»  با ۳۲۹ امتیاز  موفق به شکست «هانا دادریک» آمریکایی با ۳۱۵ امتیاز در دوی ۱۵۰۰ متر ویلچررانی شد.
۳- ایرانی ها در خاک سوییس درخشیدند و ۱۲ مدال طلا، پنج نقره و پنج برنز کسب کردند. ایران پس از آمریکا و بالاتر از انگلستان، مکزیک و کلمبیا در جایگاه دوم ایستاد.
۴- اکوادور شاید تا به حال هرگز موفق به بردن مدال طلا در بازی های پارالمپیک نشده باشد اما «دیمین کارسلن» نشان داد که توانایی پایان دادن به این بی مدالی را دارد. این پارا دو و میدانی کار ۱۹ ساله در دوی ۴۰۰ متر و پرش طول T۲۰ موفق شد برای کشورش دو مدال طلا کسب کند.
۵- «مارسل هوگ»، قهرمان ویلچررانی سوییس، که در پارالمپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شد از این رقابت ها دیدن کرد تا تجربه خود را با ورزشکاران سهیم کند و توصیه هایی برای آنان داشته باشد. وی گفت: این یک افتخار است که ورزشکاران جوان را تشویق کنم. آنها نسل آینده ورزش ما هستند و شاید بعضی از آنها حتی با خود من در دوره بعد رقابت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز