خبرگزاری کار ایران

لیگ یک با نمره صفر

فراتر از فاجعه؛ در این فوتبال با این حواشی عجیب را تخته کنید (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۱۸۳

لیگ دسته فوتبال باشگاههای ایران در حالی آغاز شد که بازیها از روز اول توام با ترس و احتیاط و به هم ریختگی تیم هابود و بزرگتر اتفاق و فاجعه روز اول در باشگاه راه‌ آهن رخ داد و این تیم در حالی که نیم بند وارد مسابقه شده بود با 4 گل از مهمانش شکست سنگینی را پذیرا شد.

چرا همین ابتدا سراغ راه‌ آهن رفتیم به این دلیل که راه آهن از جمله تیم‌های بزرگ و ریشه دار فوتبال ایران است و بزرگانی را به فوتبال مملکت تحویل داده است که هنوزم نامشان و یادشان پرآوازه است. ضمنا از جمله باشگاههای سازنده در فوتبال و ورزش ایران بوده و هست. 

زمانی که تیم‌های بزرگ ما فقط تیم بودند باشگاه راه آهن یک باشگاه واقعی بود و استادیوم معروف راه‌آهن در جنوب شهر تهران هنوزم یک پایگاه بزرگ برای همه ورزشکاران و بخصوص فوتبالیست‌ها و کشتی گیران مناطق جنوبی تهران محسوب می‌شود. 

دیروز راه آهن در حالی مقابل شهرداری ماهشهر در‌‌ همان زمین معروف و قدیمی قرار گرفت که این تیم به تعداد ۱۱ نفر بازیکن نداشت تا قانون رعایت شود و داوران سوت بازی را بزنند. دو دروازه‌بان و ۸ بازیکن با هزار زور و زحمت خود را با شتاب و عجله به ورزشگاه راه آهن رساندند تا داور با ده بازیکن اجازه آغاز بازی را بدهد. 

کادر فنی راه اهن ناچار شدند دروازه‌بان دوم خود را هم به زمین بفرستند تا با ده بازیکن کار راه‌آهن قانونی باشد. 

راه آهنی که یک روز به همه تیم‌های باشگاهی و ملی بازیکن می‌داد و مرکز پرورش بزرگانی مثل ناصر محمدخانی. امیر قلعه نویی. حمید استیلی. مجتبی محرمی و خیلی‌های دیگر بود حال و روزش به جایی رسیده که باید از توی خیابان چند نفر را جمع کند و به زمین بفرستد تا حداقل با ده نفر بتوانند بازی خود را شکل و شمایل قانونی بدهند. 

از طرفی هنوز در حالی که بسیاری از تیم‌ها بدهی دارند و نتوانسته‌اند شاکیان خود را راضی کنند از سوی فدراسیون فوتبال اجازه بازی گرفتند تا ثابت کنند آقایان به قانونی که خود می‌نویسند پایبند نیستند و به قولی علی پروین در حد کشک است. 

فردا که مشکل پیش آمد و بازیکن و مربیان رفتند جلو وزارت ورزش تحصن کردند آقایان تازه متوجه می‌شوند که چه اشتباه فاحشی کردند. 

اما یک نکته در لابلای اخبار و حاشیه‌های هفته اول گم شد که در باره ش به موقع خواهیم گفت و در اینجا گذرا به آن مروری می‌کنیم. 

علی کریمی تا یک روز مانده به لیگ بر‌تر سرمربی نفت تهران بود اما در آخرین لحظات کنار کشید و بعد گفته شد که سرمربی خونه به خونه می‌شود. در این تیم هم همانند نفت دقیقه نود کنار کشید. 

علی کریمی اهل ریسک نیست. او در مربیگری ترسو نشان داده و ترس این را دارد که بیاید و خراب کند و اعتبارش از بین برود. 

مربیگری نیاز به شجاعت و ریسک دارد ٰ چیزی که علی کریمی به نظر می‌رسد ندارد. 

×سیدرضافیض آبادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز