خبرگزاری کار ایران

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۷۹

دروازه‌بان‌ها در تیم‌های فوتبال نقش تعیین کننده‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، داشتن یک دروازه‌بان خوب برای تیمی که می‌خواهد موفق شود از نان شب واجب‌تر است. یک دروازه‌بان به تنهایی می‌تواند تیمی متوسط را چندین پله در جدول بالا بکشد یا حاصل دسترنج یک تیم خوب را در یک فصل به باد دهد.

در این متن به معرفی 16 دروازه‌بان اصلی 16 تیم لیگ برتری می‌پردازیم:

 

علیرضا بیرانوند

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

بهترین تیم ایران شایسته داشتن بهترین گلر ایران هم هست. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی نقش غیر قابل انکاری در صعود تیم ملی به جام جهانی و قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته داشت و رکوردی که در هر دو تیم از خودش به نمایش گذاشته خود گواه این موضوع است.

بیرانوند با وجود پیشنهاد خوبی که از فنرباغچه داشت تصمیم گرفت یک فصل دیگر هم در پرسپولیس بماند و این تیم را در دفاع از قهرمانی در لیگ برتر و همچنین قهرمانی آسیا کمک کند.

 

سید مهدی رحمتی

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

گلر با تجربه استقلال که این روزها دیگر تنها بزرگتر تیم نیست و رقبای زیادی برای بازوبند پیدا کرده است در حالی که سال‌های آخر فوتبالش را سپری می‌کند هنوز هم نقطه قابل اتکای دروازه این تیم است و می‌تواند خیال هم‌تیمی‌هایش را از دروازه راحت کند. رحمتی اگر می‌خواهد با خاطره‌ای خوب استقلال و فوتبال را ترک کند چند سال بیشتر فرصت ندارد و شاید امسال بهترین زمان برای قهرمانی دوباره آبی‌پوشان باشد.

 

رشید مظاهری

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

گلر جوان ذوب‌آهن چند فصلی است که توجهات را به خودش جلب کرده و در اردوهای اخیر پای ثابت فهرست کی‌روش بوده است. او امید زیادی دارد تا زیر نظر قلعه‌نویی فصلی متفاوت با تیمش تجربه کند و اگر هم شد با این تیم در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

 

لی اولیویرا

عملکرد سینوسی گلر برزیلی سپاهان در فصل گذشته احتمال خروج او در آخر فصل را می‌داد ولی کرانچار رای به ماندن او در جمع زردپوشان اصفهانی را داد تا یک بار دیگر و البته با ترکیب خط دفاعی متفاوت از سنگر سپاهان دفاع کند. عملکرد کرانچار و سپاهان در فصل جدید تا حد زیادی وابسته به آمادگی و درخشش اولیویرا دارد.

 

محمدرضا اخباری

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

دروازه‌بان ملی‌پوش فصل گذشته تراکتورسازی که علاقه زیادی به ماندن در این تیم داشت در نهایت مجبور شد طبق قراردادش با سایپا به این تیم برگردد و فصل هفدهم را زیر نظر علی دایی سپری کند. اخباری در چند فصل اخیر عملکرد خوبی داشته و به اردوهای تیم ملی هم دعوت می‌شود و باید دید می‌تواند نظر مثبت دایی در دروازه را جلب کند یا نه.

 

فرزین گروسیان

بعد از چند سال نیمکت نشینی در استقلال و تراکتورسازی، شانس به گروسیان رو کرده تا فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کند و باید دید چطور از آن استفاده خواهد کرد.

تراکتورسازی در فصل جدید مشکلات زیادی دارد و عملکرد گروسیان تا حد زیادی در نتایج این تیم تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند باعث خوشبختی یا ناکامی گل‌محمدی و شاگردانش در فصل جدید شود.

 

میلاد فراهانی

گلر نفت تهران در دیدار سوپرجام نشان داد از روزهای آمادگی خودش فاصله دارد و دریافت 3 گل در این دیدار پیام بدی برای درخشان و تیم نفت است. باید دید فراهانی می‌تواند به روزهای خوب خودش در نفت برگردد و عملکرد خوبی در چارچوب دروازه این تیم از خودش نشان دهد یا درخشان خیلی زود به فکر جذب دروازه‌بان خواهد افتاد.

 

فرناندو دخسوس

دروازه‌بان برزیلی در 2 فصل اخیر در ترکیب استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز عملکرد درخشانی داشته و آمار خوبی هم از نظر گل خورده به ثبت رسانده تا ثابت کند یکی از بهترین و آماده‌ترین گلر‌های حال حاضر لیگ ایران است و باید دید در فصل جدید هم می‌تواند در ترکیب گسترش فولاد این عملکرد خوب را داشته باشد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد.

 

وحید شیخ ویسی

با وجود مشکلات فراوان استقلال خوزستان و برخلاف خیلی از بازیکنان این تیم تصمیم گرفت یک فصل دیگر هم در این تیم بماند و باید دید می‌تواند به ویسی در ساختن دوباره این تیم کمک کند یا نه. سرنوشت استقلال خوزستان در ادامه راه لیگ برتر بستگی زیادی به عملکرد این تیم در فصل جاری دارد و نقش شیخ ویسی هم پررنگ است.

 

حامد لک

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

نیم فصل دوم به سایپا پیوست ولی با آمدن علی دایی تصمیم به جدایی گرفت و در فصل جدید شاگرد پورموسوی در فولاد خواهد بود.

فولاد چند فصل است اوضاع خوبی ندارد ولی امید زیادی به درخشش در فصل جدید با کادرفنی و بازیکنان جدید دارد و باید دید لک و همبازیانش چه عملکردی به نمایش می‌گذارند.

لک چند سالی است از دوران اوج خود فاصله گرفته و باید دید فولاد می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی مجدد او باشد یا نه.

 

محسن فروزان

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

بعد از دو فصل مشایعت تیم‌هایش در نیم فصل دوم به لیگ یک، این بار ریسک حضور در تیم تازه لیگ برتری شده پارس‌جم را پذیرفته و مجدداً شاگرد مهدی تارتار شده است تا فوتبال بوشهر بعد از چند سال یک نماینده لیگ برتری داشته باشد و باید دید موفق به بقا در لیگ می‌شود یا نه. فروزان امید زیادی دارد تا برای سومین فصل پیاپی سقوط را تجربه نکند و این بار برخلاف راه آهن و صبا از ابتدای فصل فرصت درخشش در ترکیت تیمش را دارد.

 

رحمان احمدی

گلر باتجربه در نزدیکی سال‌های پایانی فوتبال خودش در پیکان و زیر نظر جلالی فعالیت می‌کند و این مجموعه امید زیادی به تکرار نتایج خوب فصل گذشته دارد. احمدی عملکرد خوبی فصل گذشته در پیکان داشت و در فصل جدید هم انگیزه بالایی برای تکرار آن دارد.

 

شهاب گردان

سنگربان پدیده فصل گذشته در چند بازی یاد دوران طلایی خودش در ذوب‌آهن را زنده کرد و توانست در ترکیب تیمش عملکرد درخشانی داشته باشد و در فصل جدید با حضور رضا مهاجری می‌رود تا این عملکرد خوب را تکرار کند. به احتمال زیاد در فصل جدید بیشتر به گردان بازی می‌رسد و دروازه‌بان اصلی تیمش خواهد بود.

 

محمد ناصری

آشنایی با دروازه‌بانان عجیب این فصل لیگ برتر؛ سنگرت را دو دستی بچسب

دروازه‌بان جوان سیاه‌جامگان فصل گذشته اعتماد میثاقیان را جلب کرد و برای فصل جدید هم وظیفه حراست از سنگر این تیم را برعهده دارذ. سیاه‌جامگان دو فصل اخیر را در ثانیه‌های پایانی از سقوط گریخت و در فصل جدید می‌آید تا شرایط متفاوتی داشته باشد و ناصری هم نقش پررنگی در این میان خواهد داشت.

 

ناصر سالاری

فصل گذشته در نیم فصل دوم جانشین حسن هوری شد و عملکرد متوسطی داشت تا اینکه با خروج فیروز کریمی و آمدن کمالوند بازهم در این تیم ماندنی شد. سالاری در فصل جدید رقیبی به نام نوشی صوفیانی دارد و اگر عملکرد خوبی نداشته باشد نیمکت نشین خواهد شد.

 

محمد حسینی

دروازه‌بان سپیدرود با این تیم به لیگ برتر صعود کرده و امید زیادی دارد تا در بالاترین سطح فوتبال ایران در دروازه تیمش بدرخشد. او به همراه گروسیان به جمع گلرهای لیگ برتر اضافه شده‌اند و در این میان وظیفه حسینی شاید سخت‌تر هم باشد چرا که باید به تیمش برای بقا در گام اول حضورش در لیگ برتر کمک کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز