خبرگزاری کار ایران

معرفی کامل ورزشگاه های میزبان رقابت های لیگ برتر

پذیرایی ساده به صرف فوتبال در 13 لوکیشن جذاب

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۴۶

13 ورزشگاه در لیگ هفدهم میزبان بازی های لیگ برتر است.

هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از پنجم مرداد ماه آغاز می شود و 16 تیم حاضر در این مسابقات بار دیگر رو در روی هم قرار خواهند گرفت و تنور فوتبال ایران دوباره داغ می شود.

همواره یکی از مشکلات فوتبال ما که مربیان و بزایکنان از آن می نالیدند و کارشناسان یکی از علل پیشرفت نکردن فوتبالمان را در آن می دانستند کمبود زمین های باکیفیت بود.

تا چند سال قبل تنها ورزشگاه قابل اعتنای ما ورزشگاه آزادی بود اما حالا در لیگ هفدهم در کنار این زمین می توان به ورزشگاه های نقش جهان، یادگار امام تبریز، امام رضای مشهد و غدیر اهواز به عنوان استادیوم های شکیل فوتبال یاد کرد.

بقیه ورزشگاه ها هم به جز یکی دو مورد در وضعیت نسبتا مطلوبی در قیاس با سال های قبل قرار دارند. در ادامه به معرفی ورزشگاه های لیگ شانزدهم می پردازیم:

ورزشگاه آزادی(استقلال و پرسپولیس): توضیح خاصی درباره ورزشگاه آزادی نمی توان داد. استادیومی که حالا سال به سال نونوارتر می شود و به استاندارهای جهانی نزدیک تر. این بافت فرسوده در حال حاضر 78116 نفر را در خود جای می دهد و در این فصل هم میزبان بازی های سرخابی های پایتخت و همچنین نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

2-ورزشگاه امام رضا(پدیده و سیاه جامگان): مجهزترین ورزشگاه ایران که در بازی سوپرجام افتتاح می شود. ورزشگاهی که جایگزین ثامن می شود. گنجایشی 25 هزار نفره و مسقف که مالکیت آن با استان قدس رضوی است. این ورزشگاه بیش از 200 میلیارد تومان هزینه در برداشته است و جوری طرامی شده که از چندین درب می توان به آن ورود کرد. پارکینگ 7 طبقه و سالن های دیگر و درمانگاه از دیگر امکانات این ورزشگاه است که در این فصل میزبان بازی های تیمهای پدیده و سیاه جامگان خواهد بود.البته گفته می شود بازی های حساس که احتمال آمدن تماشاگر بیشتری دارد ممکن است در ورزشگاه ثامن به انجام برسد.

3-ورزشگاه یادگار امام تبریز(تراکتورسازی): ورزشگاهی که میزبان بازی های تراکتور این فصل است و دیگر ماشین سازی وجود ندارد که بخواهد بازی هایش در این زمین به انجام برسد. البته احتمال دارد بازی های این تیم در لیگ یک در این زمین به انجام برسد. این ورزشگاه فصل قبل مجهز به سیستم زه کشی شد و زمان زیادی از فصل را زیر کشت بود اما حالا آماده میزبانی بازی های تراکتور خواهد بود. ظرفیت این ورزشگاه چیزی در حدود 67 هزار نفر است.

4-ورزشگاه غدیر اهواز(فولاد و استقلال خوزستان): کنار جاده اهواز اندیمشک و در همسایگی میدان بارفروشان ورزشگاهی است به نام غدیر که در این چند ساله میزبان بازی های تیم های اهوازی است. ورزشگاهی با گنجایش 38900 نفر با چمنی مرغوب که در این میزبان دیدارهای تیم های استقلال خوزستان و فولاد خواهد بود. ورزشگاه غدیر هم جزو استادیوم های باکلاس و خوش امکانات فوتبال ما به حساب می آید.

ورزشگاه نقش جهان اصفهان(سپاهان): بعد از حدود 10 سال و در حالی که همگان نا امید شده بودند توسط اسحاق جهانگیری و مسعود سلطانی فر افتتاح شد و در لیگ شانزدهم هم مدتی میزبان بازی های سپاهان بود. این ورزشگاه 75 هزار نفری حالا بعد از ورزشگاه آزادی دومین استادیم بزرگ ایران است و با چمن مرغوبش می تواند در لیگ هفدهم به زیبایی و کیفیت مسابقات بیفزاید.

ورزشگاه بنیان دیزل تبریز(گسترش فولاد): این ورزشگاه در مجاورت شرکت بنیان دیزل تبریز در سال 1389 تاسیس شد. فاز دوم آن در تیرماه 90 تکمیل شد و گنجایش آن از 2000 هزار نفر ابتدا به 7 و سپس به 12هزار نفر ارتقا پیدا کرد. امکانات ورزشگاه بنیان دیزل و کیفیت چمن آن در نوع خود فوق العاده است. باشگاه گسترش فولاد باید به داشتن چنین استادیومی افتخار کند. ورزشگاهی که به خوبی از تیمهای مهمان هم استقبال به عمل می آورد.

ورزشگاه شهدای شهر قدس(پیکان): ورزشگاهی که سال 1384 ساخته و سال 93 بازسازی شد. ورزشگاهی که 25 هزار نفره ذکر شده اما به نظر نمی رسد این قدر ظرفیت داشته باشد. ورزشگاهی که بازی های پیکان را مانند لیگ شانزدهم میزبانی می کند. ورزشگاهی که به خاطر دو خودرویی که از طرف مسئولین باشگاه پیکان در انتهای هر بازی داده می شود بسیار مورد استقبال مردم قلعه حسن خان قرار می گیرد. ورزشگاهی که سه سال پیش سکانس هایی از سریال آخرین بازی در آن فیلمبرداری شد.

ورزشگاه شهید دستگردی(سایپا): ورزشگاه اختصاصی نارنجی پوشان پایتخت در منطقه شهرک اکباتان. این ورزشگاه روزگاری میزبان سوپرکاپ فوتبال ایران و همچنین میزبان بازی های فولاد در لیگ قهرمانان آسیا بود. بازی های تیم ملی سوریه نیز در اینجا به انجام می رسد. گنجایش ورزشگاه دستگردی 8250 نفر است. باشگاه سایپا برای حمایت هر چه بیش تر در روزهای بازی جوایزی را به حاضرین در ورزشگاه می دهد یا از کودکان و یا نوجوانان دعوت به عمل می آورد و به صورت رایگان اجازه تماشای مسابقه را به آنها می دهد.

ورزشگاه فولادشهر(ذوب آهن اصفهان): استادیومی که حدود 9 سال از تیم سپاهان هم پذیرایی کرد و بازی های مهمی چون بازی رفت فینال لیگ قهرمانان در سال 2007 بین دو تیم سپاهان و اوراوا ردز را میزبانی کرد. در این ورزشگاه تکلیف چند جام داخلی هم مشخ شده است. همچنین یک ضلع ورزشگاه مجهز به صندلی نیست و تیم های مهمان باید هواداران خود را بر روی چمن جای دهند. این ورزشگاه 15 هزار نفره اختصاصا متعلق به تیم ذوب آهن است و سال 1377 تاسیس شد. در نیمه دوم سال همواره کیفیت چمن فولادشهر کم می شود و بازی کردن در این زمین کمی دشوار خواهد شد.

ورزشگاه تختی آبادان(صنعت نفت): واقع در خیابان بهمن شیر. کی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال در ایران است که طی ۲ دهه اخیر ۳ بار مورد بازسازی اساسی قرار گرفته است. در مرحله اول روبروی جایگاه اصلی ۶ سکو ساخته شد که ظرفیت ورزشگاه را از ۱۵٬۰۰۰ هزار نفر نخستین به ۲۵٬۰۰۰ نفر تبدیل کرد. در مرحله دوم و پس از افتتاح جایگاه‌های تازه، جایگاه اصلی بعد از ۵۰ سال از بنای اولیه و ۳۰ سال از تبدیل به چمن، بازسازی اساسی شد و این مرحله نیز در سال ۱۳۸۶ افتتاح گردید. در مرحله سوم فضاهای زیر جایگاه اصلی به اماکنی از قبیل کلینیک پزشکی، اتاق کنفرانس، رختکن‌های جدید و اتاق مانیتورینگ تبدیل شد. گنجایش کنونی این ورزشگاه 8000 هزار نفر است. در این استادیوم شما به غیر از طرفداران تیفوسی صنعت نفت هیچ کس را مشاهده نمی کنید.

 

ورزشگاه تختی تهران(نفت): مجموعه ورزشی تختی پیش از انقلاب به دستور همسر محمدرضا شاه پهلوی ساخته شد. بعد ها به نام غلامرضا تختی درآمد. این ورزشگاه قدیمی در منطقه شرق تهران قرار دارد و تنها یک طرف آن مجهر به سکو و صندلی برای تماشاگران است. گنجایش این ورزشگاه چیزی در حدود 30 هزار نفر است. کیفیت زمین چمن تختی در دو سال اخیر اصلا مناسب نبوده و در اکثر ماه های سال کچلی ها و پستی بلندی های فراوانی در آن دیده می شود. باید دید در این فصل هم باید شاهد چنین مشکلاتی برای این بافت فرسوده که در زمان خود بسیار پیشرفته بود به وجود می آید یا تغییراتی ولو کوچک در راه است.

ورزشگاه سردار جنگل رشت(سپیدرود): این احتمال وجود داشت که ورزشگاه دکتر عضدی میزبان بازی های سپیدرود باشد اما نداشتن امنیت کافی صندلی ها و سکوها باعث شد تا سازمان لیگ مجوز ورزشگاه سردار جنگل را برای تیم سپیدرود صادر کند. ورزشگاهی که هم اکنون بازسازی های لازم بر روی آن انجام می شود و مسئولین استان در تلاش هستند آن را به شروع لیگ برسانند. این ورزشگاه با هزینه ای 6 میلیارد تومانی در سال 1386 تاسیس شد و چمن طبیعی آن هم در نوع خود جزو چمن های باکیفیت است که در فصل بارش دچار مشکلاتی می شود. گنجایش این استادیوم 15 هزار نفر است. اگر این ورزشگاه به ابتدای فصل نرسد استادیوم دکتر عضدی علی رغم مشکلاتی که در جایگاه دارد میزبانی این مسابقات را بر عهده خواهد داشت.

ورزشگاه تختی جم(پارس جم جنوبی): بعد از اینکه سعید فتاحی پس از قهرمانی تیم پارس جم در رقابت های لیگ یک اعلام کرد برای لیگ برتر به ورزشگاه پارس جم به خاطر نداشتن امکانات و هتل مناسب مجوز نمی دهد مسئولین این استان در پی آن برآمدند تا مشکلات این ورزشگاه را مرتفع کنند. این استادیوم همچنان در حال بازسازی است تا به رقابت های لیگ برتر برسد. ورزشگاه تختی جم زیر مجموعه پالایشگاه فجر است که بعد از صعود تیم پارس جنوبی جم به لیگ برتر این مجموعه به طور کامل در اختیار باشگاه پارس جنوبی جم قرار گرفت.بهسازی چمن ورزشگاه و تامین نور لازم در دستور کار قرار گرفته است. در صورت نرسیدن این ورزشگاه به بازی های ابتدایی لیگ هفدهم تیم پارس جم در شیراز از رقبای خود میزبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز