خبرگزاری کار ایران

از شوک کاوه به هواداران تا میعادی که در لیگ بازی نکرد!

نگاهی به لیست خروجی تابستانی استقلال

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۰۸۷

استقلال تهران تا به اینجای نقل و انتقالات تابستانی با سه بازیکن قطع همکاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال تهران فصل پر فراز و نشیبش را با رده دومی در لیگ برتر به پایان رساند و این فراز و نشیب ها برای تیمی که در نقل و انتقالات زمستانی محروم بود، کم نبود.

استقلال تهران در نیم فصل بختیار رحمانی، آرش افشین؛ دو مهره ای که در جمع آبی ها کار آمد نبودند را از دست داد و در پنجره زمستانی نتوانستند بازیکنی جذب کنند چون آنها از سوی فیفا با محرومیت مواجه شده بودند.

آبی های تهرانی پیش از عزیمت از ایران به سمت دبی برای دیدار بازگشت برابر العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا با علیرضا سیار خداحافظی کردند تا او به اولین خروجی استقلال در نقل و انتقالات تابستانی تبدیل شود.

سیار که سابقه ی عضویت در رده جوانان در تیم های پیکان و راه آهن را داشت از جمله بازیکنانی جوانی بود که در راستای استفاده از بنزین سبز به جمع آبی پوشان اضافه شده بود. او از گل گهر سیرجان در لیگ یک به استقلال آمد و بدون حضور حتی یک دقیقه ای در ترکیب اصلی در فهرست خروج استقلال قرار گرفت. مقصد بعدی این بازیکن هنوز مشخص نیست.

میعاد یزدانی دومین بازیکن جوانی بود که در لیست خروجی استقلال قرار گرفت. یزدانی بازیکن فصل گذشته استقلال که پس از درخشش در سپیدرود رشت در لیگ دسته دو به این تیم پیوسته بود، نتوانست زیر سایه مهاجمان نامی این تیم نتوانست حتی یک بازی کامل در ترکیب اصلی در لیگ برتر حضور داشته باشد و پس از صعود سرخپوشان گیلانی به لیگ برتر فوتبال برای حضور در هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر به تیم سابقش بازگشت.

سومین خروجی و در عین حال عجیب ترین جدایی آبی پوشان در تابستان، خداحافظی کاوه رضایی از هواداران این تیم بود. رضایی که فصلی فوق العاده با آبی ها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشت با چند پیشنهاد اروپایی رو به رو شده بود که در نهایت هواداران استقلال که از شنیدن خبر بازگشت شهباززاده خوشحال بودند، با خبر پیوستن کاوه به شارلوای بلژیک مواجه شدند.

کاوه رضایی بی شک اصلی ترین رکن موفقیت استقلال در فصل پیش بود. گل های حساسی که او هربار به ثمر رساند منصوریان را در چند وحله از شکست نجات داد. کاوه با 9 پاس گل و 10 گل به ثمر رسیده در لیگ برتر به باارزش ترین بازیکن آبی ها در لیگ شانزدهم تبدیل شد؛ خریدی که مسئولان را سربلند کرد ، برخلاف افشین و رحمانی.

مقصد جدید رضایی در سطح اول فوتبال بلژیک فعالیت دارد و فصل گذشته موفق شده بود به عنوان ششمی در رقابتهای لیگ برتر این کشور دست پیدا کنند. مدت قرارداد کاوه رضایی با شارلوا یک فصل است.

استقلال پس از این سه بازیکن خروجی قطعی نداشته اما با وجود پر بودن لیست 18 نفره آبی ها منصوریان قصد همکاری با دو بازیکن این تیم را ندارد؛ بهنام برزای و هرایر مگویان.

بهنام برزای که چند هفته ی پیش با پیشنهاد جدی از اروپا رو به رو شده بود، پیش از شروع نقل و انتقالات تابستانی به مسئولان استقلال اعلام می کند که رضایتنامه اش را می خواهد و قصد دارد از جمع آبی پوشان جدا شود. با توجه به این درخواست منصوریان هم نام برزای در لیست تمدید بازیکنان را قرار نمی دهد و مسئولان هم پیگیر این مسئله نمی شوند. بهنام برزای بعد از دو فصل و نیم حضور در استقلال حال در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته و باید دید مسئولان استقلال درباره او چه تصمیمی می گیرند.

هرایر مگویان، هافبک ملی پوش ارمنی که یک فصل دیگر با استقلال تهران قرارداد دارد گفته می شود منصوریان علاقه ای به ادامه همکاری با او ندارد و از مسئولان استقلال خواسته تا تکلیف او را مشخص کنند.

مبلغ باقی مانده از مدت قرارداد مگویان رقم سنگینی است و شاید مسئولان استقلال از عهده ی پرداخت آن برنیایند اما واضح است که منصوریان با توجه به اینکه منتظری را جذب کرده و با پادوانی تمدید کرده، علاقه ای به ادامه همکاری با مگویان ندارد.

رابسون جانواریو هم مدت قراردادش با استقلال تهران اعلام شده و او که پس از آخرین دیدار در ترکیب استقلال که با شکست سنگین برابر العین همراه بود ه برزیل سفر کرد تا امور نهایی کسب رضایتنامه اش را پیگیری کند. رابسون با رضایتنامه قرضی به مدت یک فصل از باهایا به استقلال آمده بود و منصوریان به او اعلام کرد برای حضور در ترکیب استقلال در فصل جدید باید رضایتنامه قطعی اش را از باشگاه بگیرد. مسئولان باشگاه باهایا اعلام کردند که در ازای دریافت 300 هزار دلار راضی به صادر کردن رضایتنامه قطعی می شوند؛ رقمی که پرداختش برای استقلال سخت است و همین موجب شد تا رابسون با باهایا در ادامه همکاری کند.

از مدت قرارداد رابسون با باهایا نیم فصل دیگر اعتبار دارد و آبی ها قصد دارند تا نیم فصل صبر کنند و بعد رابسون را به عنوان بازیکن آزاد جذب کنند؛ امری که شاید اتفاق نیافتد چون تا آن زمان آبی ها به هماهنگی دست یافته و حضور رابسون در ترکیب شاگردان منصوریان سخت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز