خبرگزاری کار ایران

استراتژی غیرقابل پیش بینی برانکو و منصوریان

با 20 خرید جذاب استقلال و پرسپولیس در لیگ هفدهم

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۰۲

20 بازیکن جدید برای سرخابی‌ها در فصل جدید می‌تواند جذابیت‌های جالب توجهی برای هواداران استقلال و پرسپولیس به همراه داشته باشد که در این گزارش به آن اشاره خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با شروع فصل نقل و انتقالات علیرضا منصوریان و برانکو ایوانکوویچ با توجه به نیازهای تیم خود اقدام به جذب بازیکنان مدنظر خود کرده‌اند و در این راستا استقلال با 13 بازیکن و پرسپولیس با 8 خرید تازه، حضوری فعال از خود در این بازه به جا گذاشته‌اند.

 پرسپولیس با خرید بازیکنانی چون سیامک نعمتی، شایان مصلح، گادوین منشا، شجاع خلیل زاده، شاهین عباسیان، آیدین رضایی، احسان حسینی و محمد امین اسدی تا به اینجای نقل و انتقالات فصل هفدهم  خود را رقم زد که برانکو ایوانکوویچ با توجه به قهرمانی فصل گذشته و عملکرد مناسب پرسپولیس، آنها بیشتر سعی در حفظ ترکیب و اسکلت گذشته داشته‌اند.

با این حال جدایی سروش رفیعی از پرسپولیس با توجه به عملکرد تاثیرگذار وی بعد از حضور در نیم فصل دوم لیگ گذشته برای این تیم، کادرفنی را به خریدی جایگزین برای او وا داشت که خرید سیامک نعمتی می‌تواند تحت‌تاثیر این مسئله باشد و جذب گادوین منشا، می‌تواند حتی در صورت به واقعیت پیوستن شایعات خروج طارمی از تیم پرسپولیس وجود مهاجمی قوی را در تیم تثبیت کند و همانند فصل گذشته سرخپوشان را در مسیری که در پیش دارند به موفقیت برساند.

برانکو با قهرمانی فصل گذشته و حفظ اسکلت گذشته تیم خود بیشتر سعی در جذب بازیکن‌های جوان داشته است و میانگین سنی خرید‌های خود را به 22 سال رساند که فرصت و امکان حضور بازیکنان جوان نسل جدید را در فصل هفدهم به وجود آورد و البته برخلاف فصل گذشته نیمکت این تیم را نیز قدرتمند و قابل اتکا کند.

در سمت مقابل نیز خریدهای استقلال  شامل مجتبی جباری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، سجاد شهباززاده، داریوش شجاعیان و حسن بیت سعید است که تجربه فنی و کیفی اثبات شده‌ای را دارا هستند. ترانسفرهایی که نشان دهنده این است که منصوریان سعی در ساخت اسکلت تیمی باتجربه است و مصداق آن را می‌توان جذب و بازگرداندن مجبتی جباری و پژمان منتظری عنوان کرد.

خروج کاوه رضایی از جمع آبی‌پوشان، علیرضا منصوریان را به جذب بازیکنان تهاجمی بیشتر ترغیب کرد و حضور جباری و داریوش شجاعیان نیز می‌تواند تضمین کننده عملکرد بهتر خط هجومی این تیم باشد.

استقلال در فاز دیگر جذب بازیکنان خود روی پدیده‌های جوانی چون حسین حیدری، مهدی هاشمی،  فردین نجفی، محمدجواد محمدی، آرمین سهرابیان و مهدی قائدی نیز  اقدام کرده است که توانست میانگین سنی خریدهای جدید استقلال را از 27 سال به 24 سال کاهش دهد و تیمی نسبتا جوان را شکل دهد. اما با توجه به ریسک‌پذیری منصوریان در فصل گذشته باید دید که جوانان جذب شده سهمی در ترکیب اصلی این تیم در فصل آینده خواهند داشت یا منصوریان با تصور دستیابی به موفقیت و دورشدن از تجربه تلخ فصل بیشتر روی ستاره‌های باتجربه خود تمرکز کند.

طلیعه صابری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز