خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

ایران 0 - 3 روسیه؛پایان کار شاگردان کولاکوویچ در لیگ جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۸۷۴

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود از هفته سوم رقابت های لیگ جهانی برابر روسیه قرار گرفت و در سه ست متوالی شکست خورد.

به گزارش ایلنا، سومین دیدار تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی در سالن اطلس آرنا با ظرفیت 12 هزار و 100 نفر در شهر لودز لهستان برگزار شد و ملی پوشان کشورمان به مصاف روسیه رفتند.

ملی پوشان ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 18 و 25 بر 18 مغلوب روسیه شد.

روس ها با کسب این پیروزی تعداد بردهایشان در لیگ جهانی به عدد پنج رسید و با 14 امتیاز صعودشان به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال قطعی شد.

پنج تیم برتر دور مقدماتی به همراه برزیل میزبان در مرحله نهایی لیگ جهانی که از 13 تا 17 تیرماه برگزار می شود، حضور خواهند یافت.

ملی پوشان ایران نیز با پذیرش شکست برابر روسیه، به کار خود در لیگ جهانی سال 2017 با سه برد و 6 شکست و کسب هفت امتیاز پایان دادند تا فعلا در رتبه دهم قرار گیرند و نتیجه دیدار آرژانتین – بلغارستان جایگاه نهایی ایران را قطعی کند. اگر شاگردان ولاسکو موفق به شکست بلغارستان شوند، ایران به جایگاه یازدهم می رود.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار دور مقدماتی لیگ جهانی با ترکیب جوانان به میدان رفت و کولاکوویچ از فرهاد سال افزون، رضا قرا، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، سامان فائزی و مسعود غلامی و از مهدی مرندی و مصطفی حیدری نیز برای دریافت و توپ گیری مقابل روسیه استفاده کرد.

ایگور کولاکوویچ در مسابقه با روسیه از بازیکنان با تجربه ای همچون سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد نظری افشار و امیر غفور استفاده نکرد تا علاوه به میدان دادن به جوانان، به نقاط ضعف و قوت بازیکنان جوان تیم ایران در میادین حساس بیشتر آشنا شود.

سرگئی شلیاپنیکوف سرمربی تیم ملی والیبال روسیه نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب دیمیتری کووالف، ایگور فئوکتیسوف، ایگور کلیوکا، ایلیاس کورکائف، وادیم لیخوشرستوف و رومان مارتینیوک استفاده کرد.

آندرسون کاسادور از برزیل و حمید الروسی از امارات به عنوان داوران اول و دوم قضاوت دیدار ایران و روسیه را بر عهده داشتند.

در ست نخست این مسابقه دو تیم رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند. دو تیم در امتیاز 14 به تساوی رسیدند اما این روسیه بود که وقت استراحت دوم را 16 بر 14 به سود خود کرد. در ادامه تمرکز بیشتر در دریافت و کنترل دفاعی بویژه حضور موثر سامان فائزی موجب شد در امتیاز 19 بر 18 تیم ایران پیش بیافتد و متعاقب آن تک دفاع سال افزون ایران را به امتیاز 20 رساند. دفاع خوب مسعود غلامی ایران را به امتیاز 22 رساند تا سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت کند. به رغم اینکه تیم ایران چهار امتیاز از حریف پیش بود، در نهایت ست نخست را 26 بر 24 واگذار کرد.

در ابتدای ست دوم دیمیتری کووالف کاپیتان روسیه دو امتیاز متوالی سرویس به دست آورد و روسیه سه بر صفر پیش افتاد. وقت استراحت فنی اول این ست نیز 8 بر 6 به روسیه رسید. در ادامه این ست اختلاف امتیاز ایران افزایش یافت به گونه ای که وقت استراحت فنی دوم 16 بر 10 به سود روسیه شد. در نهایت تیم روسیه در این ست 25 بر 18 به پیروزی رسید تا در ست شماری دو بر صفر از ایران پیش بیافتد.

در ست سوم دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند. رالی زیبا و رفت و برگشت های هیجان انگیز ایران را در امتیاز 7 بر 6 از روسیه پیش انداخت. وقت استراحت فنی اول این ست 8 بر 7 به ایران رسید. اشتباهات فردی بازیکنان روسیه در این ست بیشتر شده بود. وقت استراحت فنی دوم 16 بر 15 به روسیه رسید. در نهایت این ست نیز 25 بر 18 به سود روسیه به پایان رسید تا تیم ایران با ترکیب جوانان خود در آخرین دیدار لیگ جهانی سال 2017 سه بر صفر مغلوب روس ها شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز