خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس 50 میلیارد را کجا هزینه کرده است؟

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۴۹۲

بحث باشگاه پرسپولیس و به طور مشخص علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه با حامی مالی از آن دست مباحث پیچیده و غامضی است که برای بررسی آن باید پرده‌های هیاهو و غوغاسالاری را کنار زد، عینک طرفداری را از چشم‌ها برداشت و ماجرا از زاویه دیگری نگریست.

به گزارش ایلنا، طاهری تقریبا یک ماه اخیر را به مجادله و کشمکش با حامی مالی باشگاه سپری کرده و شیپور برداشته و تمام شهر را پر کرده که حامی مالی باشگاه به تعهدات خود عمل نکرده و قریب به 20 میلیارد حق پرسپولیس را نداده است. آنچه سبب شده سرخ‌ها در روزهای فشرده و دشوار پایان فصل و البته پنجره نقل و انتقالات تابستانی با مشکلات فزاینده‌ای روبه‌رو شوند و در تنگناهای اقتصادی قرار بگیرند.  طاهری با استفاده از محبوبیت پرسپولیس در میان عامه مردم و رسانه‌های طرفدار به شکل حساب شده‌ای ماجرا را رسانه‌ای کرد و کوشید تا با اهرم پرسپولیس روی این موج به وجود آمده مانور کرده و حامی مالی طرف قرارداد را تحت فشار قرار دهد. طاهری در این مسیر از کانال‌های نزدیک به باشگاه حتی وزارت را تحت فشار قرار داد و کدهای محرمانه این قرارداد را نیز فاش کرد و رسانه مدعی شد که معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به دلیل ارتباطات نزدیکش با شرکت حامی مالی باشگاه را تحت فشار قرار داده تا با این حامی مالی بدقول تمدید کند. طاهری حتی اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار یکی دو رسانه منتسب و نزدیک باشگاه قرار داد که داورزنی از آنها درخواست داشته این طلب 20 میلیاردی را ببخشد. یک ادعای سخیف که البته برگ برنده را دست طاهری داد تا توپ به زمین وزارت ورزش بیفتد و آنها در مذاکرات طولانی و کشدار خود با سرپرست باشگاه پرسپولیس مجبور باشند تا دست پایین را بگیرند. چه آنکه در این افشاگری یکطرفه هجمه‌ای عجیب علیه وزارت ورزش و حامی مالی به راه افتاد که دامنه آن حتی تا اینستاگرام رییس جمهوری نیز کشیده شد. هجمه‌ای که بیشترین نقش را در آن رسانه‌های به اصطلاح افشاگر داشتند که به خیال خود پرده از اسرار مگوی این معامله برداشته‌اند غافل از اینکه ناخواسته با برگ علی اکبر طاهری بازی کرده‌اند و آب به آسیاب او ریختند که در این ماجرا خود یک متهم بزرگ و اصلی است. متهمی که پشت این غوغاسالاری‌های به‌وجود آمده مخفی شده و در قبال ابهامات این قرارداد و البته مبلغ دریافتی‌هایش کسی از او پرسش و مطالبه نمی‌کند.

طاهری در فصل جاری نزدیک به 45 میلیارد تومان از محل حامی مالی دریافت کرده. یک رقم بزرگ و سنگین که به نظر برای هزینه‌های دو فصل نیز کفایت می‌کند. رقمی که با آن نه تنها می‌توان تمامی هزینه‌ها و بریز و بپاش‌های یک فصل را پوشش داد، بلکه می‌توان بخش اعظمی از کوه بدهی‌های به جامانده از قبل را نیز پرداخت نمود که یک تهدید دایمی برای پرسپولیس به شمار می‌روند.

طاهری در اسنادی که منتشر شده، دریافت این 45 میلیارد را تایید کرده و بابت آن رسید داده اما در گفت‌وگویش با سایت باشگاه مدعی شده این رقم تنها 33 میلیارد بوده؛ رقمی که با هر معیاری باز هم هزینه‌های یک فصل باشگاه را تمام و کمال پوشش می‌دهد و البته چند میلیاردی هم اضافه بر سازمان در خزانه باشگاه باقی خواهد ماند.

فراموش نکنیم که این ارقام عجیب و غریب تنها دریافتی پرسپولیس از محل یک حامی مالی مخابراتی باشگاه است. پرسپولیس در فصل جاری به تعداد انگشتان یک دست حامی مالی جذب کرده. آنچه سبب شده تا پیراهن این باشگاه جای خالی نداشته باشد و بیشتر شبیه یک بنر تبلیغاتی دربیاید! مسوولان باشگاه حتی به این نیز بسنده نکرده و در جریان داغ شدن موضوع پرونده مانوئل ژوزه نیز دست خود را پیش هواداران دراز کردند و از آنها استمداد طلبیدند؛ فراخوانی که در همان دو هفته نخست نزدیک به 600 میلیون برای این باشگاه آورده داشت.

چند برابری کردن بلیت بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان آسیا نیز حربه دیگری برای درآمدزایی‌های این فصل بود که با یک حساب سرانگشتی در 3 بازی پرسپولیس چند 10 میلیارد عاید باشگاه کرد. همچنین پرسپولیس در طول فصل به کرات از محل بلیت فروشی‌ها از سازمان لیگ درآمد داشته، آنچه سبب شده تا دریافتی‌های پرسپولیس در فصل جاری بیش از 50 میلیارد باشد. یعنی همان رقمی که طاهری با زبان پروین آن را از دولت درخواست کرده و سلطان سرخ‌ها را جلو انداخته تا او مطالبات طاهری را بیان کند.

با این وجود طاهری هرگز هیچ کجا توضیح نداده که این درآمد 50 میلیاردی را چه کرده و کجا آن را هزینه کرده؛ در حالی‌که هنوز کادر فنی و بازیکنان از پرسپولیس طلبکارند و برای دریافت مطالبات خود در پایان فصل گذشته حتی دست به اعتصاب زدند. این 50 میلیارد کجا هزینه شده که هنوز پرسپولیس دغدغه پرونده مانوئل ژوزه را دارد و هواداران این باشگاه از ترس محرومیت و کسر امتیاز هر شب کابوس می‌بینند؟ این 50 میلیارد در کدام جیب است در حالی‌که حتی یکی از پرونده‌های ریز و درشت بدهکاری پرسپولیس به بازیکنان خارجی بسته نشده و کماکان مفتوح است؟ این 50 میلیارد به کدام حساب واریز شده در حالی‌که پرسپولیس برای اردوی پیش فصل خود دوباره قصد دارد همان فرمول پارسال را پیشه کند و به اوکراین برود تا رستوران دارها هزینه این باشگاه را بدهند تا احتمالا در قبال هزینه‌های این اردو مثل فصل گذشته دو بازیکن به پرسپولیس قالب کنند؟

اینها پرسش‌های بی جوابی است که بهتر است طاهری لابه‌لای هجمه‌ای که به راه انداخته و شهر را شلوغ کرده به آن شفاف پاسخ دهد و بگوید این درآمد 50 میلیاردی فصل گذشته را کجا هزینه کرده که حالا از رییس دولت 50 میلیارد دیگر می‌خواهد؟

 

 

سعید آقایی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز