خبرگزاری کار ایران

اگر آرزوی مرحله دوم را داریم،باید متفاوت کار کنیم/فقط یک تیم می تواند ما را شکست دهد

کی روش:به خاطر حمایت دکتر روحانی می خواستم پرواز کنم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۶۱۸

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران حمایت های روز چهارشنبه حسن روحانی رئیس جمهوری از فوتبال ملی را بسیار دلگرم کننده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،کارلوس کی روش در نشست صمیمانه عصر امروز خود با سردبیران رسانه های ورزشی که در مرکز ملی فوتبال برگزار شد عنوان کرد: تیم ملی دستاورد فوق العاده ای در مسیر صعود به جام جهانی داشته و این اتفاق بسیار مهمی است. در یک سال گذشته به رغم وجود موانع متعدد، رسیدن به این جایگاه بسیار با اهمیت است.با توجه به مشکلات درونی و خارجی و با وجود اعتبار بین المللی که داشتیم، جایگاه بسیار خوبی برای تیم ملی ایران به دست آوردیم.خوشحالم نه تنها زودتر از رقبای خود در قاره آسیا بلکه به عنوان دومین تیم دنیا راهی جام جهانی روسیه شدیم. 

وی ادامه داد: در خارج از کشور با مشکلاتی که از آن صحبت می کنیم، آشنا نیستند اما دقیقا در داخل شرایط به گونه ای است که برخی ممکن است فکر کنند دستاورد آسانی را به ارمغان آوردیم.دستاوردی که به وسیله تیم ملی فوتبال ایران به ارمغان آمد، کار بسیار مهمی بود و برای آن تلاش زیادی صورت گرفت. ژاپن، عربستان، کره جنوبی، قطر و امارات با سرمایه گذاری بسیار بالا هنوز موفق به صعود به جام جهانی نشدند و این نشان می دهد که تیم ملی ایران کار بسیار مهمی را انجام داده است. 

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: همه باید در کنار هم تلاش کنیم و همدیگر را مورد تحسین قرار دهیم. در کنار تمام این مسایل باید از زحمات باشگاه ها و مربیان آنها برای این رسیدن به این رشد و موفقیت تقدیر شود و مطمئنا بدون حضور مربیان باشگاهی و زحمات و کمک و همکاری آنان دستیابی به موفقیت آسان و شدنی نبود. 

کی روش درباره صحبت های امروز رئیس جمهوری در خصوص اینکه 80 میلیون ایرانی با یک ملیت و قلب واحد در کنار هم هستند، گفت: تنها راه رسیدن به موفقیت در مسیر بیش رو و تکرار شادی و موفقیت این است که همه با هم از برنامه آماده سازی تیم ملی فوتبال حمایت کنیم.کار آماده سازی تیم ملی باید هرچه سریعتر صورت گیرد.اگر آماده سازی فوق العاده ای برای تیم نداشته باشیم و به همین وضع رضایت دهیم؛ به روسیه می رویم و سه بازی را انجام می دهیم و بر می گردیم که این در جا زدن است.می توانیم بهتر از این عمل کنیم، زیرا توقع مردم بزرگ ایران و شما رسانه ها این است که یک قدم جلوتر برویم.هواداران فوتبال ایران می خواهند تیم ایران همچون جام جهانی قبل که مقابل آرژانتین و نیجریه خوب ظاهر شد، به دنبال تکرار این موفقیت و غرور ملی باشیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: از رئیس جمهور تشکر می کنم به خاطر حمایتی که بعد از بازی با آرژانتین از ما کردند. آن قدر حس خوبی داشتم که می توانستم پرواز کنم. وقتی افرادی مثل دکتر ظریف و رئیس جمهور محترم دکتر روحانی صحبت هایی درباره تیم ملی می‌کنند آن زمان مطمئن می‌شویم و ایمان پیدا می‌کنیم که کار درستی را انجام می‌دهیم.

کی روش درباره بازی دوستانه با تیم های بزرگ دنیا گفت:بعضی ها در دانشگاه دولتی درس می خوانند و برخی هم در دانشگاه های خصوصی.  این امر مصداق فوتبال و بازی های دوستانه است.ما دوست داریم با برزیل و انگلیس بازی کنیم ولی شاید آن ها نخواهند.اگر فکر کنیم بازی با برزیل و تیم های بزرگ اهمیت زیادی دارد، اشتباه است. باید طبق توانایی های خودمان با بهترین تیم ها بازی کنیم و قدم به قدم پیش برویم. زمانی که به مصاف تیم بزرگی مانند آرژانتین می رویم باید آن تیم هم از ما چیزی یاد بگیرد. بعضی ها فکر می کنند بازی با برزیل و آرژانتین بهترین بازی برای تمرین است. شما قبل از من با برزیل بازی کردید ولی حاصل تان از آن بازی چی شد؟ غرورتان شکست، من نمی گویم با بهترین ها بازی کنید اما باید قدم به قدم توانا شویم و مثل بازی با آرژانتین اگر دوباره به تیمی در آن سطح خوردیم، آنها باشند که از ما یاد می گیرند.

وی ادامه داد:اگر اجازه دهید از خضوع و افتادگى خارج شوم. مردم و هواداران فوتبال را مى شناسم. همانگونه آنها مى توانند همه چیز به ما بدهند می توانند همه چیز را هم از ما بگیرند.در دوره قبلی مردم انتظار نداشتند به جام جهانی برویم اما اگر این اتفاق نمی افتاد، عصبانى مى شدند. اکنون این توانایى را داریم که به پیشرفت و رکوردی جدید دست یابیم.

کی روش افزود: بعد از اینکه بازى با ازبکستان تمام شد با یکى از هم تیمى هایم شوخى مى کردم و گفتم فقط یک تیم مى تواند ما را در آسیا شکست دهد و خوشبختانه آن تیم روى نیمکت خودمان نشسته است.ما الان 30 بازیکن یکدست داریم و به جایگاهی رسیده ایم که بازیکن فیکس و نیمکت نشین نداریم، همه آماده بازی هستند با این حال در کنار این شرایط باید سخت کار کنیم با وجود اینکه پنجاه درصد از شاکله اصلی تیم ملی در خارج از کشور هستند.باید برای همه بازیکنان فرصت های یکسان ایجاد کنیم و در این راه نیاز به یک برنامه کامل داریم این درصورتی است که تیم ملی فوتبال ایران در ٤ جام جهانی قبلی بعد از مرحله گروهی به خانه برگشته است.اگر آرزوی حضور در مرحله دوم داریم، باید متفاوت کار کنیم. همه با هم و برنامه آماده سازی مدون و متفاوت باشد، اگر با اقدامات و نسخه های قبلی حرکت کنیم، فوتبال ایران دستاوردی مثل گذشته خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: بار دیگر تکرار می کنم، سئوال اصلی امروز این نیست که تیم ملی برای مردم چه کاری می تواند بکند، بلکه سئوال این است که فوتبال برای تیم ملی چه کاری می تواند بکند؟ باید با اتحاد کار کنیم و حمایت همه جانبه از تیم ملی فوتبال لازم است. به قول و وعده ها نمی توان اتکا کرد، اگر حمایت های مالی لازم برای بازی های دوستانه خوب و اردوها انجام نشود، موفق نمی شویم.امکانات زیربنایی و ساختاری فوتبال باید بهبود یابد و در زمین هایی تمرین کنیم که به بهتر شدن و سرعت بازی کمک کند.

وی افزود: همان گونه که دیدید دیدار انگلیس و فرانسه با سرعت بالایی برگزار شد به گونه ای که چشم من از دیدن آن بازی خسته شد.تصور کنید بازیکنان ایران باید ٩٠ دقیقه با آن سرعت با آن تیم ها بازی کنند. در هر حال دو حالت وجود دارد یا شما از تیم حمایت می کنید یا اینکه از فرمول معروف استفاده کنید و در آخر بگوئید مربی خوب نبود و موفق نشدیم.اگر بخواهیم برنامه اشاره شده را پیاده کنیم، نیاز به حمایت مالی داریم. اگر من مهندس هستم می‌گویم دیواری که من می‌بینیم یک یا دو یا سه سال دیگر روی سر شما فروخواهد ریخت. من با کمال احترام به شما می‌گویم ما اکنون اول آسیا هستیم و تمام تیم‌ها را هم شکست داده‌ایم صدرنشین گروه هم هستیم با همین شرایط  مردم ما را باور دارند. فوتبال پایه و زیر ساخت‌ها تجهیزات می‌خواهد. فوتبال باید رو به جلو حرکت کند. این‌ها را گفتم تا بدانید در یک دوره سخت حرکت می‌کنیم. 

کی روش تصریح کرد: امروز جام جهانی روسیه هدف کوتاه مدت ماست.باید برای میان مدت و بلند مدت فکر کنیم و برایش برنامه داشته باشیم. ۵ اردوی ما در لیگ برگزار می‌شود و بقیه اردوها بعد از اتمام فصل انجام می‌شود. لیگ هم تا فروردین برگزار می‌شود و با این شرایط فاصله بازی‌ها بیشتر از ۵ روز است و ۶ یا ۷ روز فاصله خواهد بود. تنها استثنای ما در این بین پرسپولیس است. مثل همه باشگاه‌های بزرگ دنیا که به مرحله بالا و خوبی صعود کردند باید زحمات این تیم را هم دید. در منچستر در ۳۰ روز ۱۱ بازی انجام دادیم. اگر می‌خواهید در آن سطح باشید باید تلاش کنید. همچنین باید بگویم که ما با سازمان لیگ مسائل را مطرح کردیم و سعی می‌کنیم بهترین راهکار را انجام دهیم. الان دیگر کار سازمان لیگ است تا با مشورت با باشگاه‌ها بهترین برنامه را طراحی کند. دقیقا نکته کلیدی این است که وقتی این برنامه تائید و نهایی شد هیچ فرد یا باشگاهی برخلاف آن اظهار نظر نکند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: از امروز به فکر جام جهانی ٢٠٢٢ قطر باشیم. برنامه خود را دیروز به فدراسیون تحویل دادم. در این برنامه نهایی منافع همه باشگاها از جمله پرسپولیس که در لیگ قهرمانان صعود کرده، دیده شده است.این برنامه تحویل فدراسیون شده که در آینده کسی به بهانه اطلاع نداشتن از آن مانع اجرای آن نشود، باید یاد بگیریم که به عقاید هم اخترام بگذاریم.همه امروز به خاطر صعود به جام جهانی هیجان زده هستند و توجهی به این برنامه ندارند اما ممانعت از اجرای این برنامه می تواند موفقیت تیم ملی را با مشکل روبرو کند و هواداران ناراحت خواهند شد.می خواهم بگویم که در ۴۸ ساعت گذشته همه می‌گویید دومین صعود متوالی به جام جهانی است. الان بپرسید بعدش چی؟ برنامه‌تان برای آنجا چیست؟

کی روش خطاب به سردبیران ورزشی عنوان کرد: امیدوارم شما خبرنگاران چند دقیقه وقت بگذارید و از امکانات ما بازدید کنید. اگر از زمین تمرین رد شوید، متوجه می شوید که برای انجام تمریناتمان باید تجهیزات  را تکمیل کنیم. دعوت می کنم که ساختمان  مرکز ملی فوتبال را هم به عنوان میراث ماندگار فوتبال ایران ببینید. در این ساختمان به شما نشان می دهم که دپارتمان هاى فنى براى تمام فوتبال ایران آماده است. امیدواریم شاهد امکانات ریکاورى بازیکنان و جایگاه هایی که برای آن ها در نظر گرفته ایم باشید.

کی روش افزود:برزیل و پرتغال از نظر توسعه فوتبال در سطح بالاتری قراردارند. نگرش و نگاه من این است  که بهترین تیم آسیا از نظر رده بندی هستیم اما آیا این کافی است؟ باید با بهترین تیم‌های دنیا رقابت کنیم. ادامه این روند ثابت یعنی اینکه روی یک خط صاف پیش می‌رویم. آلمان، پرتغال هیچ کدام دست از کار نمی کشند و همه در حال ادامه دادن پیشرفت هستند. در 10 سال اخیر اگر پیشرفتی داشته باشیم بازهم تفاوت همان هست. احتیاج به این داریم که موشک پیشرفت سوار شویم و از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز