خبرگزاری کار ایران

5 بازگشت تاریخی در نقل و انتقالات فوتبال

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۹۱۳

در شرایطی که روملو لوکاکو اصلی‌ترین گزینه چلسی برای خرید در فصل نقل و انتقالات است، این بازیکن می‌تواند یکی دیگر از بازیکنانی باشد که با مبلغی هنگفت به تیم سابقش بازگشته.

به گزارش ایلنا، او 3 سال پیش از چلسی جدا شد و در ازای 28 میلیون پوند به اورتون رفت و حالا با اینکه 2 سال از قراردادش مانده، انتظار می‌رود با رقمی بیشتر به چلسی بازگردد. او اما اولین بازیکنی نخواهد بود که تیمش را ترک کرده و بعد در ازای رقمی بیشتر به تیمش بازگشته است چرا که 5 بازیکن دیگر هم چنین شرایطی را پیش از او تجربه کرده‌اند.

پل پوگبا- منچستریونایتد؛ پوگبا که از منچستریونایتد به یوونتوس رفته بود، تابستان گذشته در ازای 89 میلیون پوند دوباره به این باشگاه بازگشت و رکورد نقل و انتقالات را هم جابه‌جا کرد. حال آنکه 4 سال پیش از آن به‌عنوان بازیکن آزاد از منچستریونایتد به یووه رفته بود.

سسک فابرگاس- بارسلونا؛ فابرگاس در سنین جوانی از تیمش جدا شد و چند سال بعد برای بازگرداندنش ده‌ها میلیون پرداخت کردند. فابرگاس در سال 2003 وقتی 16 ساله بود از بارسلونا به آرسنال رفت و 8 سال در لندن ماند و بعد در ازای 5/24 میلیون پوند به نوکمپ بازگشت. 3 سال در بارسلونا ماند و بعد آبی و اناری‌ها در ازای 30 میلیون پوند او را به چلسی فروختند.

5 بازگشت تاریخی در نقل و انتقالات فوتبال

نمانیا ماتیچ- چلسی؛ ماتیچ وقتی بازیکنی معمولی بود، چلسی را ترک کرد و وقتی رشد زیادی کرد، بازگشت. در ژانویه 2011 چلسی برای جذب داوید لوییز به‌عنوان بخشی از معامله او را به اضافه پول واگذار کرد. در آن انتقال ماتیچ در ازای 5/4 میلیون پوند فروخته شد و 3 سال بعد وقتی از پست بازیساز به یک هافبک دفاعی فوق‌العاده تبدیل شده بود در ازای 21 میلیون پوند به چلسی بازگشت.

نیکولا آنلکا- پاری‌سن‌ژرمن؛ در سال 1997 آنلکا که 17 سال سن داشت از پی‌اس‌جی در حالی جدا شد که همه می‌گفتند او ظرفیت خوبی دارد اما 28 گل او در دو فصل و نیم باعث شد او هایبری را در سن 20 سالگی ترک کند. جذب او برای رئال مادرید 23 میلیون پوند هزینه داشت. او کمتر از دو سال در برنابئو دوام آورد و پی‌اس‌جی با پیشنهادی 22 میلیون پوندی او را بازگرداند.

5 بازگشت تاریخی در نقل و انتقالات فوتبال

پیتر کراوچ- تاتنهام و پورتسموث؛ کراوچ دوبار بازگشت داشت و هر دو بار هم بازگشتش بیشتر از چیزی که در ازایش او را فروخته بودند، هزینه داشت. در سال 2000 او در ازای 60 هزار پوند از تاتنهام جدا شد و 9 سال بعد با 9 میلیون پوند به این تیم بازگشت. در این 9 سال اما او یک بار دیگر هم به تیمی رفته و بازگشته بود. او که در سال 2001 به پورتسموث پیوسته بود، یک سال بعد در ازای 5 میلیون پوند به استون‌ویلا رفت و در سال 2008 با 11 میلیون پوند به پورتسموث بازگشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز